XXL Nutrition

Een aantal vragen over creatine

deathstar

Competitive Bodybuilder
Waardering
75
Lengte
1m83
Massa
91kg
Vetpercentage
11%
De laatste paar dagen ben ik opzoek naar een pre-WO supplement voor meer energie tijdens de training aangezien ik soms nog wel eens gaap en duf ben tussen de setjes door (tja, 10 uur werk laat toch zo z'n sporen na:(), maar ook om hopelijk echt mee te gainen.

Ik heb wel wat opgezocht mbt creatine alleen ik ben nu toch even 'verdwaald'.

Nu weet ik dat een creatine kuur over het algemeen goed is om op te gainen, creatine in pre-WO shakes zal minder effect hebben, maar zal je desondanks er toch meer aan overhouden dan alleen maar een energie boost, mits je er goed op reageerd?

Als ik het goed begrijp kan je creatine innemen zonder 'pauze', zolang je het alleen op trainingsdagen neemt als pre-WO booster. Ik train in cycli van 2 weken, 1e week maandag t/m zaterdag, 2e week maandag, dinsdag en donderdag, vrijdag. Dus in de eerste week 6 dagen achter elkaar en in de tweede week 2x2 dagen achter elkaar, dit is geen probleem?

Je hebt ook van die pillen met pure creatine (creatine magna power oid), die moet je 2~3 maal per dag innemen, 2 per keer. Dat zijn zover ik weet dus meer van die 'kuur' gerichte supplementen. Kan je dat dan samen nemen icm boven beschreven situatie, om dan na 8~12 weken een langere rust periode van die pillen te nemen van bijvoorbeeld 8 weken (ipv de normale 4 weken) maar wel door gaan met die pre-WO shakes waar creatine in zit?

Of is het zelfs mogelijk die pillen alleen op je trainingsdagen te nemen dus niet op je rustdagen? Of is dat gewoon weggegooid geld?

koop no shotgun, gegarandeerd knallen!

• Topic Starter Topic Starter
koop no shotgun, gegarandeerd knallen!
Damn, hoe heb ik dat nou kunnen vergeten:eek: Net even gekeken maar VPX Sports heeft al bijna alles wat ik precies wil:p Dus dat wordt er nog eentje om op het lijstje te zetten haha.

Maarja, dit zijn de eventuele 'kandidaten';

Olimp Massacra Episode 2 - ziet er goed uit, opzich niet al te prijzig en hoor er goede dingen over. Misschien wil ik dus in combinatie met dit product ook Olimp Magna Power Creatine (capsules) nemen.

Had ook nog zitten denken aan BSN en Muscletech. Maar bij aardig wat producten van BSN wordt geadviseerd om het 12 weken te gebruiken om het dan 4 weken niet te gebruiken, ook al gaat het om een pre-workout booster. Niet echt iets wat ik zoek, helaas. Muscletech heeft een paar mooie producten maar als ze dan geintjes hebben om met een pot van 1080gr op te bouwen naar 3 scoops van 27gr per keer... Duur geintje:eek:

Maar waar het mij nu dus nog echt omgaat is dus het gebruik van creatine. Ik snap de 'basis' wel maar zodra het om pre-workout boosters alleen gaat, of als je het alleen op trainingsdagen neemt ook al train je soms 6 dagen achter elkaar dan is het nogal lastig om duidelijkheid te hebben.

Het liefst wil ik dus een pre-WO supplement (en eventueel een tijdens en een post) die ik ongelimiteerd kan gebruiken op alleen trainingsdagen. En is het dan mogelijk om er naast die creatine inname uit die pre-wo suppllementen een creatine kuur op te gooien in de vorm van bv Olimp Magna Power, 6 weken lang dagelijks, en dan 6 weken niet maar wel die creatine uit die pre-wo supplementen te gebruiken?

Misschien ben ik 'the obvious' aan het vragen maar ik kon het niet duidelijk vinden:o

Gozer je denkt veel te moeilijk. Je moet niet allemaal verschilende supps door elkaar gaan gebruiken. Als je No Shotgun koopt gebruik je alleen dat supp en moet je daar verder geen andere creatine kuren bij gaan gebruiken. Hou het bij één vorm. Je kunt bijvoorbeeld wel naast je creatine kuur supps gaan gebruiken in de vorm van glutamine of bcaa's. Ik ben momenteel bezig met de No Shutgun. Daarnaast heb ik natuurlijk een emmertje whey staan en een voedingsschema met als aanvulling omega 3, multi vitaminen en mineralen en vitamine d3.

Succes met je keuze....

Gozer je denkt veel te moeilijk. Je moet niet allemaal verschilende supps door elkaar gaan gebruiken. Als je No Shotgun koopt gebruik je alleen dat supp en moet je daar verder geen andere creatine kuren bij gaan gebruiken. Hou het bij één vorm. Je kunt bijvoorbeeld wel naast je creatine kuur supps gaan gebruiken in de vorm van glutamine of bcaa's. Ik ben momenteel bezig met de No Shutgun. Daarnaast heb ik natuurlijk een emmertje whey staan en een voedingsschema met als aanvulling omega 3, multi vitaminen en mineralen en vitamine d3.

Succes met je keuze....
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt:p

Op dit moment gebruik ik EAS en gewoon Whey. Zoals gezegd wil ik er sowieso een pre-wo booster aan toe voegen voor meer energie en hopelijk wat meer massa opbouw. Dan wil ik EAS (of misschien een vergelijkbaar product) ipv voor en na, tijdens de training drinken en misschien nog een pwo gebruiken. Echter is die pwo geen noodzaak omdat EAS sowieso het broodnodige bevat.

Opzich is dit toch redelijk 'normaal'? Stel dat je zo'n stack van XXL heb, dan heb je Unleash! V2 pre, EAS tijdens en Mega Grow na.

Maar zoals bij BSN wordt er aangeraden dat No Xplode NT voor maar 12 weken te gebruiken en dan 4 weken rust, dat wil ik dus niet. Bij PWO producten moet je het vaak op niet-trainingsdagen 's morgens voor het ontbijt ook nog innemen en ook hier wordt er min of meer geadviseerd om dat 8 weken te doen en dan 4 weken niet.

Nu wil ik dus gewoon alleen op trainingsdagen pre-wo, tijdens en eventueel pwo gebruiken waar dus creatine inzit. Nu train ik dus soms 6 dagen achter elkaar. Dit is dan toch geen kuur? Of geldt welk creatine product je ook gebruikt, alleen op trainingsdagen of niet, 8~12 weken max en 4 weken niet? Want dat kan ik namelijk behoorlijk slecht terug vinden.

Van wat ik heb uitgezocht ben je pas min of meer aan het kuren als je dus ook op niet traininsdagen 's morgens (of meerdere malen per dag) creatine moet innemen, en als je het alleen rondom je training gebruikt dat je dat zo lang als je wil zou kunnen gebruiken???

Nu weet ik dat een creatine kuur over het algemeen goed is om op te gainen, creatine in pre-WO shakes zal minder effect hebben, maar zal je desondanks er toch meer aan overhouden dan alleen maar een energie boost, mits je er goed op reageerd?

creatine geeft niet een boost voor de training.. werkt meer in een periode van weken, dus je merkt het niet voor de training. Inname-moment van creatine is dan ook niet heel belangrijk, al wordt het beter opgenomen als je ook koolhydraten in je systeem hebt, vandaar dat het in peri-workout supplementen zit.

Als ik het goed begrijp kan je creatine innemen zonder 'pauze', zolang je het alleen op trainingsdagen neemt als pre-WO booster.

no problem.

Je hebt ook van die pillen met pure creatine (creatine magna power oid), die moet je 2~3 maal per dag innemen, 2 per keer. Dat zijn zover ik weet dus meer van die 'kuur' gerichte supplementen. Kan je dat dan samen nemen icm boven beschreven situatie, om dan na 8~12 weken een langere rust periode van die pillen te nemen van bijvoorbeeld 8 weken (ipv de normale 4 weken) maar wel door gaan met die pre-WO shakes waar creatine in zit?

Of is het zelfs mogelijk die pillen alleen op je trainingsdagen te nemen dus niet op je rustdagen? Of is dat gewoon weggegooid geld?

Alle dure supplementen waar meer dan creatine alleen in zit is weggegooid geld. Koop gewoon creatine-(monohydraat)-poeder.. kost niks en is een van de weinige dingen die bewezen werken. De rest is marginaal op zijn best.

Ik denk dat je me verkeerd begrijpt:p
Dat denk ik ook, haha

Op dit moment gebruik ik EAS en gewoon Whey. Zoals gezegd wil ik er sowieso een pre-wo booster aan toe voegen voor meer energie en hopelijk wat meer massa opbouw. Dan wil ik EAS (of misschien een vergelijkbaar product) ipv voor en na, tijdens de training drinken en misschien nog een pwo gebruiken. Echter is die pwo geen noodzaak omdat EAS sowieso het broodnodige bevat.

Opzich is dit toch redelijk 'normaal'? Stel dat je zo'n stack van XXL heb, dan heb je Unleash! V2 pre, EAS tijdens en Mega Grow na.
Dat is normaal jah! Maar ik dacht dat je bedoelde dat je meerdere soorten creatine door elkaar wilde gaan gebruiken.

Maar zoals bij BSN wordt er aangeraden dat No Xplode NT voor maar 12 weken te gebruiken en dan 4 weken rust, dat wil ik dus niet. Bij PWO producten moet je het vaak op niet-trainingsdagen 's morgens voor het ontbijt ook nog innemen en ook hier wordt er min of meer geadviseerd om dat 8 weken te doen en dan 4 weken niet.
Waarom wil je dat niet? De reden dat dat geadviseerd wordt is omdat in die periode dat je het niet gebruikt je lichaam het uit z'n systeem kan werken. Anders went je lichaam er aan en werkt het niet meer.

Nu wil ik dus gewoon alleen op trainingsdagen pre-wo, tijdens en eventueel pwo gebruiken waar dus creatine inzit. Nu train ik dus soms 6 dagen achter elkaar. Dit is dan toch geen kuur? Of geldt welk creatine product je ook gebruikt, alleen op trainingsdagen of niet, 8~12 weken max en 4 weken niet? Want dat kan ik namelijk behoorlijk slecht terug vinden.
Per product verschillend. Maar het blijft zo dat het vaak geadviseerd wordt om pauzes in te lassen.

Van wat ik heb uitgezocht ben je pas min of meer aan het kuren als je dus ook op niet traininsdagen 's morgens (of meerdere malen per dag) creatine moet innemen, en als je het alleen rondom je training gebruikt dat je dat zo lang als je wil zou kunnen gebruiken???
Een kuur is naar mijn mening ook iets wat je iedere dag gebruikt. Met je laatste statement ben ik het niet helemaal eens.

Zo dus

Ah, okee:p Tja, nu ik er zo over na denk is een pauze eigenlijk ook geen ramp. Ik volg een HST schema waardoor ik na een week of 8 een week rust houd van trainen, en dan als ik daarna gewoon alleen bij EAS/Whey houdt, zoals ik nu eigenlijk al doe...:rolleyes:

In ieder geval had je wel gelijk, ik maak het weer moeilijker dan het is.

Alle dure supplementen waar meer dan creatine alleen in zit is weggegooid geld. Koop gewoon creatine-(monohydraat)-poeder.. kost niks en is een van de weinige dingen die bewezen werken. De rest is marginaal op zijn best.
Toch nog een vraag over die creatine houdende producten waarvan wordt geadviseerd om als PWO te nemen en 's morgens op niet trainingsdagen;

Als je die nou alleen als PWO supplement gebruikt, dus niet op niet trainingsdagen, kan ik ze dan net zo goed niet gebruiken of heeft dat alsnog zeker een effect? Want ik heb misschien een interesse voor Muscletech Anabolic Halo, maar die lullo's adviseren 3 scoops a la 27gr PWO en 's morgens op niet trainingsdagen, maar dan gaat die 50Euro er wel lekker snel doorheen met maar 13 dagen:eek:

Of om het effect toch nog wat in de buurt van het bedoelde effect te houden, op niet trainingsdagen cheap-ass Creatine Monohydraat ipv dat PWO supplement?

Toch nog een vraag over die creatine houdende producten waarvan wordt geadviseerd om als PWO te nemen en 's morgens op niet trainingsdagen;

Als je die nou alleen als PWO supplement gebruikt, dus niet op niet trainingsdagen, kan ik ze dan net zo goed niet gebruiken of heeft dat alsnog zeker een effect? Want ik heb misschien een interesse voor Muscletech Anabolic Halo, maar die lullo's adviseren 3 scoops a la 27gr PWO en 's morgens op niet trainingsdagen, maar dan gaat die 50Euro er wel lekker snel doorheen met maar 13 dagen:eek:

Of om het effect toch nog wat in de buurt van het bedoelde effect te houden, op niet trainingsdagen cheap-ass Creatine Monohydraat ipv dat PWO supplement?

Ik heb geen ervaring met al die andere PWO dingen. Ik geloof er niet in. Wat pomp is leuk, maar dat heb ik zo ook wel. Wat caffeine en een koekje of twee doet genoeg voor mij.

3 * 27 gram ... wtf ? Mijn BS-detector slaat uit naar het rood.

Gooi je geld nooit weg aan MuscleTech producten!
Mooie waslijst aan ingredienten, maar als je de proprietary blend wat beter bestudeerd zie je dat €50-, betaald voor wat dextrose+creatine.
Dus gewoon creatine monohydraat+ dextrose los kopen;)

Gooi je geld nooit weg aan MuscleTech producten!
Mooie waslijst aan ingredienten, maar als je de proprietary blend wat beter bestudeerd zie je dat €50-, betaald voor wat dextrose+creatine.
Dus gewoon creatine monohydraat+ dextrose los kopen;)
Ik hoor wel hele goede dingen over zowel de Vapor als de Halo. Hoewel ze hebben ook een product, cell tech of mass tech, 10gr creatine en 75gr carbs per dosis:rolleyes: Dus die doen we maar even niet:p

Ik zal het waarschijnlijk houden bij XXL (Unleash! V2 pre, EAS + dextro tijdens en Mega Grow post). Ik zal echter ook zeker VPX eens proberen, zijn niet eens zo duur (NO Shotgun V3 pre, Power Shock tijdens, NO Synthesize post).

Muscletech... ja, ze spreken me gewoon aan. Dan zal ik waarschijnlijk Vapor pre, IntraVol tijdens en Halo post gebruiken. Maar ik kijk het nog wel eventjes aan, ze zijn zeker niet goedkoop. Hoewel ik die Halo zeker niet ga gebruiken zoals zij het aanbevelen. Op die manier kost het verdomme nog meer dan dat ik in die tijd weg rook, en dat is pittig wat:p

Ik zal het waarschijnlijk houden bij XXL (Unleash! V2 pre, EAS + dextro tijdens en Mega Grow post). Ik zal echter ook zeker VPX eens proberen, zijn niet eens zo duur (NO Shotgun V3 pre, Power Shock tijdens, NO Synthesize post).
Ik zou idd voor de XXL stack gaan, en eventueel de EAS vervangen door PowerShock. PowerShock is een geweldig (en goedkoop!) product door de combinatie van aminozuren en nitraten. Nitraten zijn bewezen ook echt NO te verhogen itt. tot 99% van de zogenaamde NO-producten.
Ze worden dan ook al decenia in de medische wereld gebruikt.
Neem wel wat vitamine C bij de PoweShock om nitraat-tolerantie tegen te gaan.:)

Terug
Naar boven