Fitness Seller

een aantal vragen.

Andrasol

Novice
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
76kg
Laat ik mezelf eerst even voorstellen,

ik ben 20 jaar, 1 meter 81 en weeg 76 kilo.
Mijn vetpercentage en mijn lichaamstype ken ik niet.
hier komen dus mijn eerste 2 vragen:

-Hoe kan ik mijn vetpercentage berekenen?

-wat is mijn lichaams type (tot over een jaar kwam ik nauwelijks bij en hing ik altijd rond de 65 kilo. Toen sporte ik wel wekelijks op op oost vlaams, vlaams en Belgisch niveau. Nu ben ik het laatste jaar wel ineens 10 kilo bijgekomen…)

Zoals ik bij mijn laatste vraag al zei was ik vroeger zeer sportief, dit is door studies echter zwaar verminderd. Nu ben ik dus sinds vorige week begonnen met fitness. hier horen dus mijn 2 volgende vragen bij:

-Ik volg nu een week [Link niet meer beschikbaar] is dit den goes schema om mer the beginnen? en moet ik daarna den schema volgen dat meer op "cutter" gebasseerd is of?

-Ten 2e zou ik naast mijn schema graag ook op mijn voeding letten om toch zo goed mogelijk resultaat te boeken. Wat is een goed eetschema voor een student die op kot zit (en dus wel op zijn geld moet letten)?

-ten 3e, mag ik bij mijn huidige schema ook cardio doen of niet?

Zo ik denk dat dat alles is. hopelijk krijg ik snel reactie.

Vetpercentage:
body-fat-calipers.jpg

Lichaamstype: Irrelevant.

Het schema: Standaard 4x per week split routine... Niet veel op te zeggen.
Het heeft de belangrijke compound oefeningen verwerkt, dus dat is een pluspunt...

Voeding: Hoeft niet duur te zijn. Bereken je caloriebehoefte, stel een schema op aan de hand van je macro's en kies voor gezonde / goedkope producten.
Kopen en koken in bulk bespaard een hoop geld, alsook huismerk over A merken verkiezen.

Cardio: Je kan altijd cardio doen. Zorg wel altijd voor dat je genoeg kcal binnenkrijgt om je doelen te behalen.

• Topic Starter Topic Starter
Vetpercentage:
http://www.betterfitnessproducts.com/images/body-fat-calipers.jpg

Het heeft de belangrijke compound oefeningen verwerkt, dus dat is een pluspunt...

Voeding: Hoeft niet duur te zijn. Bereken je caloriebehoefte, stel een schema op aan de hand van je macro's en kies voor gezonde / goedkope producten.
Kopen en koken in bulk bespaard een hoop geld, alsook huismerk over A merken verkiezen.

Cardio: Je kan altijd cardio doen. Zorg wel altijd voor dat je genoeg kcal binnenkrijgt om je doelen te behalen.

Waar koop je zo een toestel? En wat zijn macro's?

En mss nog een extra vraag, bij het trainen van mn ab's heb ik altijd het gevoel dat
Enkel mijn bovenste 2 rijen werk doen.. Hoe komt dit?

Waar koop je zo een toestel? En wat zijn macro's?

En mss nog een extra vraag, bij het trainen van mn ab's heb ik altijd het gevoel dat
Enkel mijn bovenste 2 rijen werk doen.. Hoe komt dit?
zo'n ding koop je bij de sponsers body&fitshop of xxl nutrition

Macro's zijn: eiwitten, koolydraten, vetten

En je abs kan je niet per rij trainen, ik weet niet precies hoe het allemaal zit maar volgens mij kan je de bovenkant & onderkant slechts accentueren

zo'n ding koop je bij de sponsers body&fitshop of xxl nutrition

Macro's zijn: eiwitten, koolydraten, vetten

En je abs kan je niet per rij trainen, ik weet niet precies hoe het allemaal zit maar volgens mij kan je de bovenkant & onderkant slechts accentueren

Die van b&f is troep.

Vetpercentage:
http://www.betterfitnessproducts.com/images/body-fat-calipers.jpg

No offence maar lichaamstype is toch wel relevant?! Spier- en vetcellen zijn verschillend bij iedereen, daar is het hele "endo, ecto, meso"-morfe type toch op gebouwd?

No offence maar lichaamstype is toch wel relevant?! Spier- en vetcellen zijn verschillend bij iedereen, daar is het hele "endo, ecto, meso"-morfe type toch op gebouwd?

Boeit allemaal geen ruk. Het belangrijkste is dat je dmv trial & error achter je onderhoud komt ongeacht wat je "lichaamstype" is.

• Topic Starter Topic Starter
Ik krijg hier veel tegenstrijdige mening ivm lichaams type.

Kan iemand hier dus in meer dan 1 zin eens wat meer over zeggen?

Terug
Naar boven