AndroidHealthClinic

Help voor vriend [langzame gains]

Bezoekers in dit topic

SirRubet

Novice
Lid geworden
6 mei 2018
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
79kg
Dag allemaal!
Ik ben nieuw op dit forum en wil graag een vraag stellen.
Een vriend van mij en ik trainen allebij al een tijdje, samen. We gymmen nu 2 jaar en hebben zo een anderhalf tot 2 jaar daarvoor thuis getraind. Hij is nu 17 en ik ben 16, hij is enkel een paar maanden ouder, we zijn even lang (~1cm).
Het probleem is alleen dat hij een stuk langzamer gains maakt dan ik dat doe. Hij maakt heus wel gains maar soms zeggen mensen dat "ze niet heel erg merken dat hij gymt" of iets in die lijnen. Hij is zeker ook sterker dan de gemiddelde klasgenoot maar zijn lichaam laat het er niet op lijken. Ik zelf heb wel een oke hoeveelheid gains gemaakt, maar ik heb het ook nooit al te serieus gedaan (nooit serieus voedings schema, gewoon consistent naar gym). Hij en ik volgen hetzelfde "schema" (manier van trainen) maar we splitsen vaak op voor oefingen die de een fijner vindt en de ander fijner vindt.
We waren al op de mogelijkheid gekomen dat ik eventueel een wat hoger testosterone gehalte zou kunnen hebben maar hij is de laatste tijd al bezig met goed eten (een aantal maanden inmiddels) en toch groeit hij een behoorlijk stuk trager. In kracht en lichaamsgewicht groeit hij ook een stuk langzamer dan ik. We begonnen op hetzelfde gewicht en op piek verschil woog ik ~20 kilo meer, dat was inclusief vet natuurlijk (door voeding niet serieus te nemen) maar nu is het verschil ~15 kilo (iets minder) want ik ging "cutten".
Mijn vraag is of jullie misschien met meer ervaring en kennis enige tips en/of oplossingen hebben?

Mvg, SirRubet.

Mijn istagram is @rubettt
 
De snelheid van je newbie gains hangt af van vele factoren, je workouts, je dieet, en natuurlijk je genetische aanleg!
 
  • Like
Waarderingen: Dawg
Hij weegt nu dan zo’n 65kg? Dan moet hij meer eten.
 
Stats op squat, bench en deadlift?
 
Back
Naar boven