XXL Nutrition

een beetje alcohol: reacties gewenst

JLubel

Novice
Waardering
0
hallo!

zoals velen drink ik wel eens graag een pintje...

nu is mijn vraag de volgende:

ik meet 187cm en weeg 75 kg, mijn onderhoudsniveau is +- 1900 Kcal per dag. Ik eet rond de 2600 Kcal per dag. Vandaag (dinsdag) was een trainingsdag (net zoals maandag, donderdag en vrijdag).

mijn 1e vraag: hoeveel kcal moet ik op een niet-trainingsdag consumeren? Ook rond de 2500 of gewoon minder omdat ik niet naar de gym ga?

2e vraag: ik heb bovenop de +- 2600 Kcal die ik vandaag gegeten heb nog 3 duvels en een paar pinten gedronken (ik schat dus rond de 825 Kcal). Zou ik morgen, een niet-trainingsdag, minder moeten eten om dit alcoholgebruik te compenseren?

Zou ik dus sowieso minder moeten eten omdat het een niet-trainingsdag is en ook minder moeten consumeren omdat ik alcohol gedronken heb?

graag feedback aub!

bedankt

Voor iemand van 187cm en 75 kg lijkt me 2600 kcal nogal weinig. Zou zelf eerder rond de 3000 en waarschijnlijk 3500 gaan zitten als je beetje massa wil pakken (er vanuitgaande dat je 4x per week de beest uit hangt in de gym).

Wat bier zal niet veel uit maken, zo lang je niet elke dag voor 1000 kcal aan bier drinkt maakt het niets uit. Als je nou na een tijd merkt dat je vet begint te worden zou je wat minder kunnen gaan eten.

• Topic Starter Topic Starter
ja, ik ben nog een beetje aan het experimenteren over hoeveel Kcal ik per dag zou eten...

volgens sommige bronnen zou ik 2650 Kcal/dag moeten eten, volgens andere dan weer 3200...

Ik vind dit allemaal nogal verwarrend...

Ik probeer nu een 'clean bulk' om het een naam te geven. Ik ben redelijk wat kilo's afgevallen en zou eigenlijk dus zo weinig mogelijk vet aanzetten en toch spiermassa kweken.

Iemand enig idee hoeveel calorieën ik dan zou moeten nuttigen per dag?

bedankt

Ik zou gewoon beginnen rond de 3000 of 3200 ofzo, en dan kijken wat je lichaam doet. Zo lang je gewoon clean eet en hard trained kan het makkelijk. 2600 lijkt me iig echt erg weinig.

en hoeveel Kcal op niet-trainingsdagen? moet dat per se minder zijn als trainingsdagen?

Nee joh, zo precies komt het allemaal niet, iig niet voor mij persoonlijk. Ik weet niet wat je ambities zijn, maar tot op de kcal nauwkeurig berekenen heeft niet zo veel nut imo.

ik wil eigenlijk gewoon redelijk wat spiermassa aanzetten, maar zo weinig mogelijk vet...

daarom probeer ik een clean bulk, maar...

zoveel verschillende opinies...

ik ga nu toch mooi slapen!

reacties zijn nog steeds zeer gewenst :) !

Eet gewoon 20 boterhammen + pindakaas + jam + 3 liter melk per dag en alles komt goed.

Af en toe een pintje zal niet zoveel uitmaken. Juist op niet trainingsdagen moet je ook goed en eiwitrijk eten voor spierherstel. Als je spiermassa aan wil zetten is 2600 kcal veels te weinig. Ik zou eerder voor 3000-3500 kcal gaan bij jou lengte. En als je echt heel fanatiek wil gaan trainen later misschien nog wel meer.

Laatst bewerkt:
Reken je onderhoud uit BMR dan weet je meteen hoeveel jouw lichaam verbruikt. Ga maar eens de stickies in de sectie dieet voeding lezen;)
btw ik weeg ook 75 kilo maar ben wel 17 cm kleiner dan jou..mijn onderhoud ligt op 1938 kcal..

Gewoon rond de 2500 a 3000 kcal per dag eten en hard trainen. Als je graag een pintje drinkt
moet je dat gewoon doen.
Ik veronderstel dat je in het weekend bier drinkt? dan hoef je zo niet op je kcal te letten, geniet
ook nog van andere dingen

Ik zou gewoon beginnen rond de 3000 of 3200 ofzo, en dan kijken wat je lichaam doet. Zo lang je gewoon clean eet en hard trained kan het makkelijk. 2600 lijkt me iig echt erg weinig.

Hiermee ga ik volledig akkoord. En als je zin hebt om te drinken, doe dat dan gewoon. Als je het gevoel hebt dat je vanalles moet opgeven voor Bodybuilding, hou je het toch niet lang vol.

Ik zou me minder zorgen maken om de kcal en meer om de alcohol... niet bepaald bevordelijk voor de welgewenste spiertjes... ontrekt vocht en vitamines en weet ik het wat nog meer... ik zou niet drinken op trainingsdagen en op niet trainingsdagen zou ik me ook een beetje inhouden...

bier laten staan, en aan de pisang 7 up gaan of malibu cola,

een beetje alcohol:

zoals velen drink ik wel eens graag een pintje...

2e vraag: ik heb bovenop de +- 2600 Kcal die ik vandaag gegeten heb nog 3 duvels en een paar pinten gedronken

graag feedback aub!

Dat is wat anders dan "ik drink graag een pintje" en dat is ook niet "een beetje"alcohol. Als je dat iedere dag zou drinken ben je gewoon een alcoholist, of op zijn minst een zuiplap. Nog los van het feit dat het niets toevoegt aan je doel om massa aan te zetten (in tegendeel, het doet er aan af)

Dit is NIET een clean-bulk.

Dit is geen zuiplap, wel een levensgenieter ;)

Terug
Naar boven