XXL Nutrition

Een beginner die een zetje nodig heeft

flugelisoke

Novice
Waardering
1
Lengte
1m87
Massa
90kg
Hallo mensen! :)

Allereerst zal ik vermelden dat ik geprobeerd heb het éen en ander uit te zoeken qua schema's en beginners maar ik zie helaas door de bomen het bos niet meer.

Ik zal heel eerlijk zijn, ik train het liefste thuis omdat ik gewoon de zin niet heb om naar een gym te gaan, zo dat is eruit :)

Ik heb absoluut wel zin in het trainen zelf.

Mijn doel:

Wat ik graag zou willen bereiken is het naar beneden halen van vetpercentage en het verhogen van spiermassa. Momenteel weeg ik rond de 90 en ik ben 1,87 in lengte. Mijn bouw is vrij normaal wat je kunt noemen, geen hele dunne bovenarmen van nature en ik meen behoorlijk wat spiermassa in mijn bovenbenen zonder enige training van nature.

Mijn gear

Ik heb de beschikking over een mooie dumbbellset die tot 40kg gaat, wat tot nu toe ruim voldoende is aangezien ik een starter ben.

Heb ook een spinningcycle voor de cardio.

Een kettlebell

Een bench

Mijn voeding

Dit is een punt waarop ik best wat mag veranderen vind ik zelf. Sowieso ontbijt ik iedere ochtend, dat is meestal een schaal kwark met haver en soms ook rood fruit er doorheen uit de diepvries. Zo nu en dan ook een boterham kipfilét en pindakaas.

Doorgaans drink ik enkel water en thee en soms koffie. Ben zo goed als van frisdrank en troep afgestapt (enkel tijdens een restaurantbezoek) En zo nu en dan s'avonds een Whiskey.

Het grootste struikelblok voor mij waardoor ik niet lekker afval zijn de "lekkere dingen" En het klopt, hier komt een stukje willpower om de hoek kijken, iets wat ik beter onder controle moet krijgen.

Het zijn vooral de "lekkere dingen" laat op de avond. Ik ben gelukkig wel van de pizza-avonden af want ik besef dat deze callorieën zo laat op de avond absoluut not-done zijn.

Onregelmatige baan

Omdat ik een onregelmatige baan heb is het voor mij lastig om te zeggen, maandag train ik zo laat, dinsdag train ik zo laat. Dit geldt ook voor het eten.

Het zou top zijn als iemand me een klein zetje kan geven in de goede richting zodat ik dingen op een betere en effectievere manier kan aanpakken.

Laatst bewerkt:
Fantastisch dat je wilt trainen, goed dat je dumbels ter beschikking hebt. Maar als ik eerlijk ben, alleen dumbells om mee te trainen is te weinig.

Je zegt dat je geen zin hebt om naar de gym te gaan maar wel om te graan trainen? Waarom niet naar de gym gaan? Je hebt daar alles. Dumbells tot 40kg is altijd nice om thuis te hebben, maar barbels? Squatracks, pulldown machines etcetc.

Gewoon een gym zoeken en je daar gaan inschrijven en hardcore gaan trainen.

In beginstadium kun je redelijk wat doen met DB's. uiteindelijk krijg je toch de behoefte aan wat extra. Aangezien je thuis traint: powercage met latt pull o.g. en een BB met voldoende schijven. Verstelbaar bankje een aanrader.
Wat betreft de behoefte tot snacken: probeer niet kort voor slapengaan nog veel rommel naar binnen te werken. Er zijn alternatieven die dat wel toelaten, lees je hiertoe maar eens in in voedingsschema's en dergelijke op dit forum.

Een handje (juiste) nootjes kan geen kwaad om maar wat te noemen. Als ik erg de behoefte heb vreet ik wat komkommer als ik al aan de max zit. Zit geen drol in en voor je gevoel snaai je toch wat.

---------- Toegevoegd om 14:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:49 ----------

Fantastisch dat je wilt trainen, goed dat je dumbels ter beschikking hebt. Maar als ik eerlijk ben, alleen dumbells om mee te trainen is te weinig. Je zegt dat je geen zin hebt om naar de gym te gaan maar wel om te graan trainen? Waarom niet naar de gym gaan? Je hebt daar alles. Dumbells tot 40kg is altijd nice om thuis te hebben, maar barbels? Squatracks, pulldown machines etcetc. Gewoon een gym zoeken en je daar gaan inschrijven en hardcore gaan trainen.

Wat is hardcore in jouw ogen ?
Ken meer mensen die hardcore trainen in hun garage met roestige rommel dan mensen die geforceerd trainen op slechte troep in een low budget sportschool.

• Topic Starter Topic Starter
Ik ga morgen een bench halen :)

Nu zit ik een beetje te twijfelen: http://www.helisports.nl/benches.html

Bij veel benches zie ik het max. gewicht op 120kg. Lijkt me niet echt ideaal gezien mijn lengte/gewicht ratio. Als ik in spiermassa aankom zal ik ongetwijfeld rond de 90 blijven wegen. Daarbij komt het gewicht van de dumbbells en later eventueel barbells kijken en je zit al snel over het maximum gewicht van de bench.

Nu is die eerste bench op de website belastbaar tot 180kg maar die heeft dan weer geen incline functie.

Heeft iemand enige ervaring met éen van deze benches op de website?

Nog een vraagje, weet iemand een goed hapje voor de uren ná het avondeten? Dat kan zijn om 9 á 10 uur. Ik probeer de metabolismenorm van 6 meals a day aan te houden. Heb net een handjevol walnoten op, stuk of 6 waren het er.

Ben inmiddels om een bench gegaan na wat zelfstudie.

http://www.inspirefitness.net/catalog/product_info.php?products_id=68

Tot 500lbs gewicht, daar kan ik wel even mee vooruit ;)

FoldingBench311_450.jpg

waarom uit amerika? Echt onnodig veel verzendkosten en douane etc

Amerikaans merk gekocht in Nederland.

Net een half uur cardio en een half uur KT gedaan, gefocussed op legs, shoulders en triceps vandaag.

Vrijdag wil ik biceps, rug en borst doen.

Is dat een goede combi? En biceps 2 keer per week trainen prima?

nee. Train 3 keer per week full body

Maakt het uit dat de dagen consequent zijn? Want ik heb nu eenmaal de last met mijn onregelmatige werktijden en dagen.

Nee hoor, maar als je full body doet dan wel zorgen dat je een dag rust tussen 2 trainingen hebt. En dat moet normaal toch wel lukken.

Terug
Naar boven