XXL Nutrition

Een gebroken neus

Tijdens voetbal maakte ik een zweefduik naar voren om de bal te koppen, en een gast een zweefduik naar achteren naar de bal, gevolg is dat ik vol met mijn neus op de boven kant van zijn hoofd dook.
Het deed geen pijn, beetje zo'n pijn als de koppen tegen elkaar, maar toen begon het te bloeden.
Heb mijn neus nooit recht laten zetten omdat ik hem voor het ziekenhuis scheitte, blijkt nu dus terecht, verstandige keuze geweest:D

Ik heb 7 jaar geleden mijn neus gebroken dmv een trap in mijn gezicht.
het neustussenschot is echt behoorlijk scheef en er zit een dumpel in het midden van mijn neus.
echt een typische boksersneus.
de KNO arts vertelde me dat het een operatie van ong 3 uur is.
er werd een incisie onderaan de neus gemaakt en dan haalden ze het neustussenschot eruit om het recht te breken, vervolgens vulde ze die dumpel op met kraabeen.

heeft iemand hier ervaring mee?
laat me aub iets weten dan.
gr mark

Ik heb m'n neus ook weleens gebroken gehad, sindsdien is hij toch anders gaan staan.
Niet scheef, maar wel iets platter.
Ik heb er verder geen last van, kan nog prima snuiven.

Elleuw, sinds een hele lange tijd ben ik hier weer.

Donderdag op me neus geslagen, deed pijn, nu nog steeds, kijk ik net in de spiegel zit me ene neusgat voor de helft dicht. En ik maar denken dat ik verkouden was :rolleyes:. Maandag maar even naar de H.A. denk ik.

maar...is de vorm -van je neus niet sowieso naar de ruk als ze gebroken is?

en halen boksers het neusbeentje er niet uit?

afkloppen, heb het zelf nooit gehad.

Je moet dat bot eruit laten halen zodat je neus niet kan breken en je een zachte neus hebt die alle klappen veilig op kan vangen.

Mijn neus mag ook wel is normaal worden gemaakt. 1 of andere mong**l gaf me een elleboog met voetballen sinddien zit er een bobbel op. :( De dokter wilde er niks mee doen. Hopen dat iemand me keer hard op me neus slaat.

Je moet dat bot eruit laten halen zodat je neus niet kan breken en je een zachte neus hebt die alle klappen veilig op kan vangen.

Dat is een fabeltje, zonder neustussenschot zakt je neus in waardoor je er niet meer door kan ademen.
Dit wil je niet, geloof me...
Toen ik mijn neus brak kon ik er ook niet meer goed door ademen, sporten is dan echt zwaar verdoet.

neus breken is niet zo erg pijnlijk. Eigenlijk net als dat je je hand breekt, alleen je ziet het meteen:P
Soms kan hij door de zwelling pas later gezet worden én DAT is wel k*t:P
En zon tampon ook:P

ik ben gister gevallen volop met mn neus/voorhoofd tegen n deur.
heb een dikke bult op mn voorhoofd en mn neus is dik.
is er verschil tussen breken en kneuzen? kan je dat ergens aan herkennen.
ik ben ook bang om naar de ehbo te gaan helemaal hier in praag.
hoelang duurt t voordat de zwelling n beetje weg trekt?
want met die zwelling heeft t geen zin dus want dan kunnen ze niks doen?

Ik heb een gebroken neus gehad toen ik ladderzat tegen 5 man aant uitpakken was,
ik kon natuurlijk niveel meer beginnen maar in ieder geval 2 blauwe ogen en een neus
die zo scheef stond als wat... Ben ook geopereerd moete worden en ze hebbe alles opnieuw moeten breken . Gevolg 6 weken gips op mn neus en pijn elke dag .

Heb mn neus 1keer gebroken gehad en hij is rechtgezet. Ik vond het allemaal wel meevallen maar ben nog steeds niet tevreden erover. Vroeger had ik een mooie kaarsrechte neus, nu heb ik alsnog het idee dat hij wat schever staat en de neusrug is ondanks dat hij vrij recht is anders dan ik gewend ben. Zit er ook aan te denken om er nog wat aan te doen maargoed dat is dan mijn keuze;) Het gaat me meer erom dat het gewoon anders is dan ik gewend ben.

Nou ik vond het anders flink pijnlijk toen ik mijn neus brak... ben toch nog even een paar minuten buiten bewust zijn geweest.

de 2e en 3e keer was wel minder pijnlijk.

Maar gelukkig staat die weer recht.

leg uit, leg uit. Ik kon het niet laten het "V"-tje te zien onder je nick :D ik las wel de reacties maar niet HOE je hem hebt gebroken...

wat een super topic en wat een tegekke reacties. Ik lig hier in een deuk man achter m'n computertje :laugh:

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven