MuscleMeat

een nieuwe noob :P

premiumm

Novice
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
60kg
[Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hoi,

Ik heb een heeeeel lang verhaal, maar dat komt nog wel een keer.;)

Het komt erop neer dat... mensen, m'n vader. en andere... Vinden me allemaal een kippeborstje. De reactie omdat ik ''smaller'' ben. totdat ik m'n t-shirt uit heb en ze mijn (spiertjes, vergeleken bij jullie) zien.

Ik wil heeeel graag, en vooral dat: breder worden, ik heb nu niet dat je zegt, een breed lichaam. Ik wil al een lange tijd, maar ik denk niet dat het turnen me verder gaat helpen.. ik ben nu 16, en nog steeds even smal.

Ik zou heel graag van de profs. Wat technieken willen horen, is het bodybuilden wat voor mij? (niet proffesioneel he, gwn trainen) wat houd het nu precies in, heeft het zin om te doen? dat soort vragen, allemaal noob vraagjes ik weet het :D en wat voor techniek kan ik het best gebruiken bij een halter?

Hoe post je een foto? dan kan ik het laten zien.

groeten van wesley

Foto's even uploaden via tinypic.com en dan hier plaatsen tussen de [.img] Hier de URL van de foto [./img] (Maar dan zonder de 'punt').

Voor de rest, lees de sticky's over voeding, trainen, enz. Als je hier op een leestocht gaat door het forum dan kom je zoveel informatie tegen dat jij weet: Ik moet een traingingsschema gaan maken + Voeding schema enz.

Succes ;)

gewoon inlezen op de stickies. vervolgens een voedingsschema en trainingsschema maken. aan de hand van de oefeningen die je dan hebt uitgekozen kun je de juiste techniek opzoeken of desnoods hier vragen als je het niet kan vinden.

of BBing iets voor jou is weet ik niet. aan je lengte, gewicht en leeftijd te zien ben je zeer waarschijnlijk een ecto, dus dat is altijd wat nadeliger in gainen. of je goed bent in BBing hangt af van aanleg en genen, en of je doorzettingsvermogen hebt of niet. meeste nieuwelingen zijn hier weer weg binnen een maand.

gewoon inlezen op de stickies. vervolgens een voedingsschema en trainingsschema maken. aan de hand van de oefeningen die je dan hebt uitgekozen kun je de juiste techniek opzoeken of desnoods hier vragen als je het niet kan vinden.

of BBing iets voor jou is weet ik niet. aan je lengte, gewicht en leeftijd te zien ben je zeer waarschijnlijk een ecto, dus dat is altijd wat nadeliger in gainen. of je goed bent in BBing hangt af van aanleg en genen, en of je doorzettingsvermogen hebt of niet. meeste nieuwelingen zijn hier weer weg binnen een maand.
Of hij is gewoon ondervoed.

• Topic Starter Topic Starter
ondervoed!:eek: nee, dat gelukkig niet;) ik heb een mooi gewicht van 60kg voor m'n lengte, (rond de 1m 80) maar kan je wel zien op foto's:

25sylxg.jpg
xnhft2.jpg

Sorry voor die hoofden :P, kreeg ze niet meer weg. xD

dit is dus zoals ik nu, een soort van alles probeer aan te spannen...

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

bodybuilding technisch heel mooi gewicht!

Je hebt een laag vet%, meer eten (bulken) en spiermassa aanzetten.
Je zou zeker 75 - 80kg moeten wegen.

hm.. dus toch.. tja, ik kom lastig aan.

(dit merkte ik al toen ik de nijmeegse had gelopen dit jaar), ik verloor 3
kilo. En kwam maar heel moeilijk aan, ook al eet ik van alles en nog wat, nu moet ik ook eerlijk zijn, dat het avond maal, niet m'n grootste eet kant is, omdat ik over het algemeen 5 boterhammen door de dags zou pakken.

Gozer, ga alsjeblieft wat eten.

En wat zou ik dan moeten eten, want dat is makkelijk gezegd. ga wat eten.

maar wat dan, of kan ik het beste is even kijken naar het topic voeding?

60kg bij 1.80m is weinig, da's zo ongeveer mijn begingewicht. (en ik was 1.75m ofzo toen)

---------- Toegevoegd om 11:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:04 ----------

stickys lezen

hooei, haha, het eerste topic wat ik tegen kom is cutten. Dat is afvallen. dat zullen we maar niet doen haha.

Yes!:)

Stop talking , go eat :D
Niet oude rakker

Zeker, maat!:D

---------- Toegevoegd om 11:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:20 ----------

hooei, haha, het eerste topic wat ik tegen kom is cutten. Dat is afvallen. dat zullen we maar niet doen haha.

:eek: Nee!

Je hebt al blokjes ja.
Hoef je ook niet te trainen.
Chicks geilen daarop.

thx, en dat allemaal van 10 jaar turnen...

Ff tussendoor, ik ben gwn naturel. En gebruik niet van die proteiine dingen etc. spierversterkers etc. niet dat ik erop tegen ben. Maar ik wil het ''puur'' kweken.

Een veelvoorkomend probleem als het over voeding voor bodybuilders gaat,

"Hoe kan je je eetlust verbeteren om elke dag aan de nodige calorieën / macronutriënten te geraken?"

Hieronder een methode die voor zo goed als iedereen werkt.

Veel beginnende bodybuilders zitten met het probleem dat ze niet genoeg calorieën binnenkrijgen om fatsoenlijk te kunnen groeien. Training en rust blijkt meestal geen probleem te zijn, en ook het nemen van 'supplementen' vormt geen obstakel. kennis van supplementen is zo overheersend op de meeste discussieboards dat vrijwel iedereen die informatie met een klik van de muis kan vinden. Voeding aan de andere kant, is een veel moeilijker aspect van bodybuilding. Het neemt vele uren van je tijd in beslag, elke dag weer.
Het is ook het meest onderschatte en verwaarloosde aspect van onze sport dat er is:
het is tijd verbruikend, duur en laten we eerlijk zijn, saai.

De bodybuilders die deze sport serieus nemen realiseren zich allemaal dat het voldoende consumeren van goede callorieën hetgeen is wat de jongens van de mannen onderscheidt.
Er is geen menselijke manier waarop een man 50 kg droge spiermassa aan zijn lichaam kan winnen zonder een hoge callorie inname en dit meerdere keren gedurende de dag.
De meeste jongens zullen mij gelijk geven als ik zeg dat het een ontmoedigende taak is. `Hoe kan ik verder gaan met eten als ik al vol zit of gewoon geen honger heb?´. Wel, daar gaat dit artikeltje nu over. Ik zal je het geheim vertellen dat door verschillende bodybuilders op korte tijd bewezen is, een methode om je eetlust te verbeteren en dit 100% natuurlijk, geen supplementen of farmaceutische middelen zijn hierbij nodig.

De truc is weten hoe je jezelf hongerig maakt. Als je jezelf moet dwingen om te eten wanneer je geen honger hebt, dan wordt het een sleur en zal je hoogstwaarschijnlijk falen.

De eerste stap:
Vergeet de traditionele manier van eten. 3 maaltijden per dag is gewoonweg niet genoeg (tenzij je één van die genetische wonderen bent). Een minimum van 6 maaltijden zal al snel een gewoonte worden.

Voor de eerste 5 dagen is het de bedoeling dat je elk uur gaat eten. JA ELK UUR!!!. Het is niet zo erg als je denkt. Geen volledige maaltijden elk uur, maar kleine porties van om het even wat.
Voorbeeld:
1 appel, ½ broodje pindakaas, ½ eiwit shake, eiwit/chocolade reep, een banaan, etc.
De qualiteit van deze voeding die je eet in deze 5 dagen periode is niet zo belangrijk als het feit dat je überhaupt wat eet. Het moet klein genoeg zijn om je maag niet te vullen, zelfs als je nog honger hebt, eet niet.
Laat je maag gewoon worden aan de kleine snack/voeding elk uur. Na de 3de of 4de dag sterf je van de honger, 'smekend' voor die onweerstaanbare snack. Je metabolisme zal ook aanpassen aan je nieuwe eetgedrag. In tegenstelling met opsparen van callorieën voor je volgende maaltijd na 4 tot 5 uur (zoals je gewend was), zal het verwachten dat je binnen een korte tijd weer voeding tot je krijgt. Met als gevolg, meer callorieën worden verbrand als energie, of meer en beter herstel van je training/sportactiviteit. Kan je de mogelijkheden al zien voor lichaamsvet reductie?

Nadat je je lichaam gewoon hebt laten worden aan de frequente voedingsmomenten, zal je bij jezelf merken dat je bijna constant honger hebt. De logische stap voor de volgende 5 dagen periode, is dat je méér gaat eten bij elke snack maaltijd. Maar in plaats van elk uur te eten, verspreid nu de tijd naar elke 90min. (1 ½ uur) of 105min. (1 uur 45 min.).

Ga door met dit proces van 5 dagen periodes tot je elke 2 ½ tot 3 uur (minimum) een volledige maaltijd eet.

Veel eten is niet makkelijk. De voorbereiding van voeding voor je 6 dagelijkse maaltijden neemt een hoop tijd in beslag. Voor velen zullen 1 of 2 van die maaltijden bestaan uit een eiwit -of weighgainer shake maar het aantal callorieën dat we moeten eten zou de doorsnee jan met de pet in een 150kg wegende ton met vet veranderen in minder dan een jaar.
Dus: train hard, slaap zoveel je kan, drink voor elke 1000 kcal 1L water, neem je supplementen en EET!!

vond dit artikel van BIG T de Administrator, is dit wellicht iets voor mij denk ik?

---------- Toegevoegd om 19:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:47 ----------

ik heb nog eens gekeken naar dat bulken, maar wat houd dat in? is daar een topic van? ik heb hem nog niet gevonden.:D

thx, en dat allemaal van 10 jaar turnen...

Ff tussendoor, ik ben gwn naturel. En gebruik niet van die proteiine dingen etc. spierversterkers etc. niet dat ik erop tegen ben. Maar ik wil het ''puur'' kweken.

Een veelvoorkomend probleem als het over voeding voor bodybuilders gaat,

"Hoe kan je je eetlust verbeteren om elke dag aan de nodige calorieën / macronutriënten te geraken?"

Hieronder een methode die voor zo goed als iedereen werkt.

Veel beginnende bodybuilders zitten met het probleem dat ze niet genoeg calorieën binnenkrijgen om fatsoenlijk te kunnen groeien. Training en rust blijkt meestal geen probleem te zijn, en ook het nemen van 'supplementen' vormt geen obstakel. kennis van supplementen is zo overheersend op de meeste discussieboards dat vrijwel iedereen die informatie met een klik van de muis kan vinden. Voeding aan de andere kant, is een veel moeilijker aspect van bodybuilding. Het neemt vele uren van je tijd in beslag, elke dag weer.
Het is ook het meest onderschatte en verwaarloosde aspect van onze sport dat er is:
het is tijd verbruikend, duur en laten we eerlijk zijn, saai.

De bodybuilders die deze sport serieus nemen realiseren zich allemaal dat het voldoende consumeren van goede callorieën hetgeen is wat de jongens van de mannen onderscheidt.
Er is geen menselijke manier waarop een man 50 kg droge spiermassa aan zijn lichaam kan winnen zonder een hoge callorie inname en dit meerdere keren gedurende de dag.
De meeste jongens zullen mij gelijk geven als ik zeg dat het een ontmoedigende taak is. `Hoe kan ik verder gaan met eten als ik al vol zit of gewoon geen honger heb?´. Wel, daar gaat dit artikeltje nu over. Ik zal je het geheim vertellen dat door verschillende bodybuilders op korte tijd bewezen is, een methode om je eetlust te verbeteren en dit 100% natuurlijk, geen supplementen of farmaceutische middelen zijn hierbij nodig.

De truc is weten hoe je jezelf hongerig maakt. Als je jezelf moet dwingen om te eten wanneer je geen honger hebt, dan wordt het een sleur en zal je hoogstwaarschijnlijk falen.

De eerste stap:
Vergeet de traditionele manier van eten. 3 maaltijden per dag is gewoonweg niet genoeg (tenzij je één van die genetische wonderen bent). Een minimum van 6 maaltijden zal al snel een gewoonte worden.

Voor de eerste 5 dagen is het de bedoeling dat je elk uur gaat eten. JA ELK UUR!!!. Het is niet zo erg als je denkt. Geen volledige maaltijden elk uur, maar kleine porties van om het even wat.
Voorbeeld:
1 appel, ½ broodje pindakaas, ½ eiwit shake, eiwit/chocolade reep, een banaan, etc.
De qualiteit van deze voeding die je eet in deze 5 dagen periode is niet zo belangrijk als het feit dat je überhaupt wat eet. Het moet klein genoeg zijn om je maag niet te vullen, zelfs als je nog honger hebt, eet niet.
Laat je maag gewoon worden aan de kleine snack/voeding elk uur. Na de 3de of 4de dag sterf je van de honger, 'smekend' voor die onweerstaanbare snack. Je metabolisme zal ook aanpassen aan je nieuwe eetgedrag. In tegenstelling met opsparen van callorieën voor je volgende maaltijd na 4 tot 5 uur (zoals je gewend was), zal het verwachten dat je binnen een korte tijd weer voeding tot je krijgt. Met als gevolg, meer callorieën worden verbrand als energie, of meer en beter herstel van je training/sportactiviteit. Kan je de mogelijkheden al zien voor lichaamsvet reductie?

Nadat je je lichaam gewoon hebt laten worden aan de frequente voedingsmomenten, zal je bij jezelf merken dat je bijna constant honger hebt. De logische stap voor de volgende 5 dagen periode, is dat je méér gaat eten bij elke snack maaltijd. Maar in plaats van elk uur te eten, verspreid nu de tijd naar elke 90min. (1 ½ uur) of 105min. (1 uur 45 min.).

Ga door met dit proces van 5 dagen periodes tot je elke 2 ½ tot 3 uur (minimum) een volledige maaltijd eet.

Veel eten is niet makkelijk. De voorbereiding van voeding voor je 6 dagelijkse maaltijden neemt een hoop tijd in beslag. Voor velen zullen 1 of 2 van die maaltijden bestaan uit een eiwit -of weighgainer shake maar het aantal callorieën dat we moeten eten zou de doorsnee jan met de pet in een 150kg wegende ton met vet veranderen in minder dan een jaar.
Dus: train hard, slaap zoveel je kan, drink voor elke 1000 kcal 1L water, neem je supplementen en EET!!

vond dit artikel van BIG T de Administrator, is dit wellicht iets voor mij denk ik?

JE moet het eten niet te letterlijk nemen. Aangezien je gewoon geen reet weegt moet je gewoon gezonde dingen nemen, maar wel een hoop. Brood, Vis, kip, eieren, melk enz...! Ga voor de dingen die gezond zijn maar wanneer je er veel van eet dat die je dan wel dikker maken. Doe hierbij krachttraining en turnen, en je zult in ene paar maanden al heel wat gegroeid zijn. En proteine poeders zijn gewoon het proteine uit je melk, ei enz. alleen dan als poeder, dus dat zien we gewoon als naturel!

---------- Toegevoegd om 19:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:55 ----------

En van bulken is niet een speciaal topic maar het is het tegenovergestelde van cutten. Dus eigenlijk meer eten dan je nodig hebt. Zo word je sterker, iets vetter, maar vooral gespierder. Met cutten werk je na verloo pvan tijd weer dat beetje vet eraf, zonder dat je spier verliest. Dus eigenlijk komt het erop neer dat je heel veel moet eten ;)

Gast, ik woog 4 maanden geleden 70 kg bij 1,85. Nu weeg ik iets meer dan 82. Het geheim is... dat er geen geheim is. Je moet veel eten, dat wil zeggen elke maaltijd genoeg eiwitten, koolhydraten en vetten EN natuurlijk moet je flikkerhard trainen want anders wordt je simpelweg dik. Ik heb een jaar aangekloot en 0,5 kg winst gemaakt (wel een stuk droger geworden maar dat terzijde) Dat werkte dus voor geen ene meter. Waarom niet? Omdat ik 'dacht' dat ik alles kon eten zonder dik te worden en dat vertelde ik mensen ook... wat was ik onwetend :P

Toen ik dit forum vond veranderde alles voor mij, nu vreet ik me scheel en het resultaat mag er zijn/

Terug
Naar boven