XXL Nutrition

een nieuwe noob :P

• Topic Starter Topic Starter
maar jij bent al 20.. hoe moet ik dat nu wegen met m'n 16 jaar, aangezien m'n lichaam nog steeds als een zotte doorgroeit,;)

en elk uur een tussendoortje. heeft niet zo veel zin,?

ik kan beter gewoon wat ze al gezegd hebben (sorry herhaal het weer)
veel eiwitten koolhydraten en vetten gaan eten, op zoek naar de voedingswijzer! :p

Laatst bewerkt:
Kerel echt waar, dit is een erg goeie basis als je het mij vraagt. Ken niet veel 16-jarigen die er zo bijlopen zonder te trainen.

Ga hier veel lezen , kijk wat motivatie-filmpjes, neem alles van voeding door, haal wat bb-ing voedsel in huis, ga naar de gym en knal gewoon iedere keer keihard.

En kom dan binnen 2 jaar terug met een superprogressie. Train je legs ook btw :P.

Vooral goed eten.

dankje! :D kijk dat is motiverend ;)

ik ga gwn keiihard m'n best doen!

---------- Toegevoegd om 20:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:39 ----------

ik ben trouwens wel is nieuwschierig, al die reclame met die zogenoemde ''trilplaten'' waar je spieren van zou krijgen zonder er iets voor te hoeven doen.

wat is hiervan waar?

dankje! :D kijk dat is motiverend ;)

ik ga gwn keiihard m'n best doen!

---------- Toegevoegd om 20:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:39 ----------

ik ben trouwens wel is nieuwschierig, al die reclame met die zogenoemde ''trilplaten'' waar je spieren van zou krijgen zonder er iets voor te hoeven doen.

wat is hiervan waar?

Np

Trilplaten verstevigen mss wat spieren als je het echt veel doet maar het doet niets in vergelijking met krachttraining.

Eiwitinname op 1,5 gram per kilo lichaamsgewicht per dag. Vier maal week worden de leden van deze groep afgebeuld door een ervaren instructeur.

Wat bedoelen ze hiermee? (die eiwitinname, dat andere snap ik ook wel :P)

Dus ik moet ook een schema gaan maken, en het belangrijk is ik elke dag veel eiwitten eet..? krijg ik dan niet teveel vet binnen? (of moet ik daarom juist weer hard trainen..)

Laatst bewerkt:
Eiwitinname op 1,5 gram per kilo lichaamsgewicht per dag. Vier maal week worden de leden van deze groep afgebeuld door een ervaren instructeur.

Wat bedoelen ze hiermee? (die eiwitinname, dat andere snap ik ook wel :P)

Dus ik moet ook een schema gaan maken, en het belangrijk is ik elke dag veel eiwitten eet..? krijg ik dan niet teveel vet binnen? (of moet ik daarom juist weer hard trainen..)

Jij weegt 60 kg. Om spier op te bouwen heb je eiwitten nodig. Want spieren zijn eiwitten. Krijg je te weinig eten, dan gebruikt je lichaam die eiwitten om energie uit te halen. 1.5 Keer jouw gewicht is 90 gram eiwit per dag. Als bodybuilder mag je wel wat meer nemen. Doe het maar 2,5 keer jouw lichaamsgewicht. dus 150 gram eiwit minimaal.

Eet ook veel. Beter wat meer eiwit dan te weinig. Eiwit is geen vet.
Eiwit is eiwit en vet is vet. Eten bestaan uit drie soorten voedingsmiddelen waaruit je lichaam energie haalt. Eiwit vet en koolhydraten

Lees je goed in op voeding ;) Goed bezig. ZOals hierboven al wordt genoemd komt het wel goed. Je hebt al een goede basis.

Ga maar meer terug world of warcraft spelen met je "noob"

:eek: ?gelukkig dat ik dit niet speel.

vanwaar de opmerking?

ik bedoel het niet verkeerd ofsow.???;)

je moet er een beetje de humor van in zien ;)

Laatst bewerkt:
Jij weegt 60 kg. Om spier op te bouwen heb je eiwitten nodig. Want spieren zijn eiwitten. Krijg je te weinig eten, dan gebruikt je lichaam die eiwitten om energie uit te halen. 1.5 Keer jouw gewicht is 90 gram eiwit per dag. Als bodybuilder mag je wel wat meer nemen. Doe het maar 2,5 keer jouw lichaamsgewicht. dus 150 gram eiwit minimaal.

Eet ook veel. Beter wat meer eiwit dan te weinig. Eiwit is geen vet.
Eiwit is eiwit en vet is vet. Eten bestaan uit drie soorten voedingsmiddelen waaruit je lichaam energie haalt. Eiwit vet en koolhydraten

Lees je goed in op voeding ;) Goed bezig. ZOals hierboven al wordt genoemd komt het wel goed. Je hebt al een goede basis.
Grote fout. Spieren bestaan voor 70% uit water, 23% eiwit en 7% vet.

maak ervan:spieren bestaan uit eiwitten. ;)

ok, dus eiwitten zijn gewoon essentieel voor spier opbouw, maar koolhydraten en vet, koolhydraten, is toch voor energie? want wat is de functie van de koolhydraten bij een body builder?

eindelijk tijd om nog wat over mijzelf te vertellen.:

Nu ben ik dus 16 jaar, en toch wel sportief. Dit word m'n 2e jaar breakdance, wat ik echt geweldig vind. Ik heb dit jaar de nijmeegse voor de eerste keer uitgelopen. Heb 7 jaar getennist, maar daar mee gestopt. En dit word m'n 10e jaar turnen, ben samen met m'n oom toch wel de smalste van de familie denk ik :p (van de mannen kant), m'n hobby's kunnen vanalles zijn, als ik er maar van kan leren. Houtbewerking, reperatie van onderdelen (zoals versterkers, als het maar lukte dan...:P), custom build computers, m'n eigen is eindelijk af. Wat voor muziek ik luister is heel verschillend. Zelf ben ik beginnend dj, waar ik vooral techno, house, dance, trance etc draai. m'n mobiel staat er vol van. Maar pop vind ik ook goed. met m'n vader nogal in strijd, hij is veeeel breder dan ik xD, ook alleen maar omdat hij vroeger echt gewoon wedstrijd reddend zwemmen heeft gedaan. En daar gewoon breed van geworden. Maar,.. ik kom dichter bij :D. (qua kracht) zonder z'n gewicht zou hij het heeeeel misschien verliezen xD. Dus hij noemt me altijd ''kippeborstje'', en hij is dan rambo xD, maar wel een goede band met m'n vader. ;)

denk dat dat het zo wel was. vragen staan vrij ;)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven