XXL Nutrition

Een nieuwe start, graag kritiek.

Spavo

Cool Novice
Waardering
0
Na een lange periode van drinken en feesten is het weer tijd om te beginnen met sporten. Ik heb gekozen voor een 4-daagse split, omdat ik daar vroeger goede resultaten mee heb bereikt. Nu heb ik de setjes en herhalingen aangepast naar een stuk wat ik heb gelezen op muscle and strength volgens mij, dat mij aansprak. Mijn vraag is nu of dit wel een goede keuze is, verbeteringen en tips zijn daarom uiterst welkom!

Dag 1: Borst, biceps
Bench press (4x4-6)
Incline press (3x8-12)
Decline press (3x8-12)
Flyes (2x20) vooral hier heb ik zo mijn twijfels of dit wel goed is
-
Preacher curl (2x4-6)
Twisting dumbbell curl (3x8-12)
Barbell curl (1x20) vooral hier heb ik zo mijn twijfels of dit wel goed is

Dag 2: Benen, buik
Squat (4x4-6)
Leg press (2x8-12)
Deadlift (4x4-6)
Lunges (2x8-12)
-
Crunches
Leg raises

Dag 3: Schouders, triceps
Dumbbell press (4x4-6)
Arnold press (3x8-12) misschien is dit niet nodig?
Upright row (3x8-12)
Reverse flyes (3x8-12)
-
Closegrip bench press (2x4-6)
Ropepull (2x8-12)
Tricep extension (1x40) vooral hier heb ik zo mijn twijfels of dit wel goed is

Dag 4: Rug, buik
Chin ups (4x4-6)
Dumbbell row (3x8-12)
Lat pulldown (3x8-12)
Cable row (2x20) vooral hier heb ik zo mijn twijfels of dit wel goed is
-
Crunches
Twists

Weekindeling:
Ma; dag 1
Di; -
Wo; dag 2
Do; dag 3
Vr; -
Za; dag 4
Zo; -

Kritiet is welkom,

Spavolius.

Die flyes zijn niet slecht, alleen is 2x20 misschien te veel. Misschien 2x15 doen ofzo, maar boven de 15 zou ik toch echt niet gaan :) Hetzelfde voor barbell curls, hoewel het niet slecht is als cooling down natuurlijk, maar dan zou ik het na al je werksetjes doen. Eerst dus wat fatsoenlijk barbell curlen, daarna kan je nog als cooling down 1x20 doen met heel weinig gewicht.

Bij benen zie ik helemaal geen kuiten? Deadlift zou ik ook eerder bij rug doen, als je wilt deadliften voor je hamstrings zou ik voor romanian deadlifts gaan.

Arnold press zou ik er, zoals je zelf al zegt, uitlaten. Voorkant schouders wordt al meer dan genoeg belast :)

1x40 op triceps pushdown zie ik het nut niet van in.

Bij rug weer hetzelfde. 2x20 veranderen naar 2x10-15. Ik zou ook de deadlift van benen hier bij rug zetten.

Ziet er qua indeling wel aardig uit. Snap ook niet direct waarom je die high reps er bij hebt gedaan, maar echt veel kwaad kan het imo niet..

• Topic Starter Topic Starter
De achterliggende gedachte van de vele herhalingen is dat je daardoor je spier op een andere manier wordt geprikkeld en daardoor een "extra" shock krijgt. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd en ik weet ook niet of het wel een juist effect gaat hebben, aangezien ik veel herhalingen nooit fijn heb gevonden.

Ik heb nog wel wat kleine aanpassingen gedaan, namelijk:"

1. Deadlift doe ik op de dag 4.
2. Extra oefening voor kuiten op dag 2.

Dan had ik nog een vraag over shrugs en de combinatie borst, biceps. Als je shrugs doet valt dat dan onder schouders of onder rug? En de combinatie borst, biceps heb ik altijd van genoten omdat ik dan het gevoel heb ik dat mijn biceps echt kan aanpakken. Alleen nu vroeg ik me af of 1 dag tussen rug en borst, biceps wel genoeg tijd is om te herstellen.

Terug
Naar boven