MuscleMeat

Een nieuwe start...

saint

Competitive Bodybuilder
Waardering
2
Lengte
1m78
Massa
94kg
Ik weet niet of een van jullie dit al eens heeft meegemaakt, maar ik hoor graag jullie ervaringen en tips.

Ik train nu zo een 15 jaar non stop, dat wil zeggen dat ik hoogstens twee weken achter elkaar ben gestopt door bijv vakanties of ziektes. Nu heb ik voor het eerst 4 maanden niet getraind. Dit komt door verhuizing, geboorte van mijn dochter, andere werktijden, sluiting sportschool enz enz.
Dit zijn geen excuses, hoor, want ik zeg altijd dat je wel een manier kunt vinden om te trainen. Ik ga dus niet zielig lopen doen. Het is mijn eigen keuze geweest. Ik ben overigens een kilo of vier afgevallen.

1 september ga ik dus weer beginnen bij een nieuwe sportschool. Ik zou graag horen hoe jullie dat hebben aangepakt als je na een lange tijd weer begon. Alle tips zijn welkom.

Ik zal jullie wel op de hoogte houden (als je dat wil tenminste) hoe de vooruitgang gaat en hoe snel ik weer op gewicht/kracht ben. Ik denk dat het voor iedereen namelijk wel interessant is. De stats hieronder zijn mijn records, dus ik hoop die snel weer te halen.

Gr,
Saint

Mooie stats!!

Ik denk dat je gewoon de eerste paar dagen weer even moet aanvoelen wat je aan kan, misschien een weekje full body doen?
Als je wat kracht en/of massa bent kwijtgeraakt zal het waarschijnlijk snel terug komen dankzij het "spiergeheugen".

Succes, en hou ons op de hoogte!! :thumbs:

Ik heb het nog niet meegemaakt,dus ik kan niet uit eigen ervaring spreken maar de meeste zeggen dat je toch snel weer op je oude niveau zit.

Mooie foto's btw:thumbs:

Even rustig aan beginnen, je voelt snel genoeg wanneer je weer voluit kan gaan. 4 maanden pauze is geen echt lange periode, moet je weinig hinder van ondervinden.

Zoals hierboven al gezegd, gewoon weer lekker met frisse moed ertegen aan eerste 2 weken afzien en daarna gaat het alleen maar weer bergopwaarts.
Mooie fysiek trouwens als ik je foto's zo bekijk :thumbs:

PS Gefeliciteerd met de geboorte van je dochtertje

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt zover,

Ik dacht eerlijk gezegd dat 4 maanden juist wel een behoorlijke periode was, maar zoals jullie erover praten: dat geeft weer moed ;). Full body training is wellicht ook een idee.

Tnx

saint zei:
Bedankt zover,

Ik dacht eerlijk gezegd dat 4 maanden juist wel een behoorlijke periode was, maar zoals jullie erover praten: dat geeft weer moed ;). Full body training is wellicht ook een idee.

Tnx
Damn, die pics man!
Ik mot nog ff door trainen wil ik dat gaan halen :D

saint zei:
Bedankt zover,

Tnx
Niet nodig. Ik ben wel met een fb begonnen, maar dat was na een stop van 3 jaar :)

welkom back pappa.

Ja lekker rustig beginnen i.v.m. spierpijn.
Ik denk dat het juist heel goed voor je lichaam en geest is geweest die 4 maanden rust.

Gefeliciteerd!
Ja je zou kunnen starten met een full body. En na een aantal weken gewoon weer een split oppakken.
Succes

Nou, gisteren was het dus zover. Mijn eerste training na 4 maanden. Ik ben ook nog eens begonnen bij een nieuwe sportschool, dwz dat ik een proefles heb genomen. Morgen ga ik bij een andere school trainen om te zien hoe het daar is.

De training verliep redelijk. Ik heb me beperkt tot wat lichter pompwerk (12 - 20 reps) voor borst en armen. Alleen de echte massa oefeningen (bankdrukken en lying french press) gingen beroerd. Bij die oefeningen leek het of ik mijn hele lichaam voelde. De gewichten zal ik niet noemen, maar het was best triest.

De spierpijn vandaag is lekker. Pijnlijk maar lekker. Morgen is het tijd voor rug en woensdag benen.

Gr,
Saint

Waarom kan ik je fotos niet zien :S Er staat dat je gallery leeg is???

Kwestie van gewenning, voor je het weet zit je weer in het ritme. De grote 3 zullen trouwens erg snel weer terug zijn op de max, omdat deze lifts voor een groot deel afhangen van je neuronale netwerken oftewel het zenuwstelsel :).

Als ik een tip mag geven, start een log in de powerlift sectie, daar is iedereen bereidt je te helpen, zodat je zo snel mogelijk weer terug bent op het oude niveau.

(als je nu ff doorbeukt, dan zal je door de ontwenning van het lichaam je oude plateau's met gemak doorbreken.)

sterke stats man, en ja je bent binnen no time weer terug op je oude niveau. doe je neckpress behind the neck? en doe je echt 100 kg voor 8 reps? dat is behoorlijk sterk.mr zie dat je bankdrukken niet parallel loopt met je neckpress.
dat heb ik ook, slecht in bankdrukken, maar neckpress doe ik 75 kilo voor 5/6 reps. ben nog maar 19 :)

Ik train zelf ook ongeveer 15 jaar. Als je na een lang periode van rust weer begint dan kun je het beste 3 weken een full body workout doen. Dus drie keer per week alleen de basis oefeningen. Eerst een beetje op gevoel en daarna echt serieus..Na deze 3 weken weer gaan splitten. Succes!

toen ik na een jaar opnieuw begon met trainen kon ik mn armen niet eens omhoog krijgen de volgende dag. Had iets rustiger moeten beginnen denk ik

mr zie dat je bankdrukken niet parallel loopt met je neckpress.
dat heb ik ook, slecht in bankdrukken, maar neckpress doe ik 75 kilo voor 5/6 reps.
Klopt, mijn bankdrukken staat totaal niet in verhouding met mijn neckpress. Ik druk toch meer met mijn schouders op een of andere manier. Ik heb al heel wat bankdruktechnieken geprobeerd en veel gevraagd aan anderen om te kijken of zij zien wat ik fout doe. Maar het heeft niet veel opgeleverd. Met schuin bankdrukken (waar je ook meer je schouders gebruikt) ben ik bijna net zo sterk als de gewone bank.

Maar goed, ik ben niet ontevreden over mijn borstontwikkeling en daar gaat het uiteindelijk om.

saint zei:
Klopt, mijn bankdrukken staat totaal niet in verhouding met mijn neckpress. Ik druk toch meer met mijn schouders op een of andere manier. Ik heb al heel wat bankdruktechnieken geprobeerd en veel gevraagd aan anderen om te kijken of zij zien wat ik fout doe. Maar het heeft niet veel opgeleverd. Met schuin bankdrukken (waar je ook meer je schouders gebruikt) ben ik bijna net zo sterk als de gewone bank.

Maar goed, ik ben niet ontevreden over mijn borstontwikkeling en daar gaat het uiteindelijk om.

beter toch. wat voor oefeningen doe je voor borst? tips daar omtrent?
en heb je wel eens blessure's gehad aan je schouders? if so, doe je er nog speciale oefeningen voor oid om je schouders blessure vrij te houden?
want k ben toch bang dat k dalijk blessures begin te krijgen aan mn schouders, maja behind neck press is voor mij dé massa oefening voor de schouders nog beter dan military press maar neck press schijnt een blessure gevoelige oefening te zijn...

Ik ben er onlangs ook even uit geweest en was ook een goede 5 kilo afgevallen maar was deze op 1 maand terug bij en ik ben normaal iemand die het moeilijk heeft met aankomen , dus.........

Terug
Naar boven