MuscleMeat

Een nieuwe start...

• Topic Starter Topic Starter
wat voor oefeningen doe je voor borst? tips daar omtrent? en heb je wel eens blessure's gehad aan je schouders? if so, doe je er nog speciale oefeningen voor oid om je schouders blessure vrij te houden?
want k ben toch bang dat k dalijk blessures begin te krijgen aan mn schouders, maja behind neck press is voor mij dé massa oefening voor de schouders nog beter dan military press maar neck press schijnt een blessure gevoelige oefening te zijn...
Ik doe gewoon de basisoefeningen, bankdrukken, dumbbellpress en flyes. Ik heb inderdaad wel eens lichte blessures aan mijn schouders. Meestal als ik een te lange periode achter elkaar zwaar borst train. Een beetje een zeurderige pijn. Het lullige is dat ik schouderblessures altijd voel als ik borst train en minder met schoudertrainingen.
Ik heb niet echt speciale oefeningen om blessurevrij te blijven, maar je moet gewoon zo nu en dan wat rustiger aan doen. Niet altijd maar tot het uiterste willen en niet altijd aan die zware gewichten denken. Verder de schouderoefeningen, en dan met name de neckpress, met de volledige concentratie uitvoeren. Goeie vorm handhaven, niet al te zwaar gaan enz... je weet wel, de dingen die je al 100 keer hebt gehoord, maar die je zo nu en dan toch weer even "vergeet".

Succes

na 15 jaar non-stop lijkt me 4 maanden niet eens zo slecht om rust te pakken. Die kilo's heb je er zo weer aan

Terug
Naar boven