AndroidHealthClinic

Eerst kuur? supplier raad me dit aan

Bron? Volgens mij ben je hier totale lulkoek aan het verkondigen.
Ik ben voor je aan het zoeken. Zal vanavond vrees ik niet meer rondkomen, dus geef me even. Trek me desnoods nog even aan mijn haar vd week. Ik kan het mis hebben maar meen dat dat de tijd is die een satelietcel/stamcel nodig heeft om zich te ontwikkelen tot een nieuw soort weefsel.

Let wel: dit geldt dus expliciet voor NIEUWE cellen, dus nieuwe spieren die gevormd worden en *niet* voor hypertrofie van bestaande spieren. Wat daar de hersteltijden voor zijn, puur biologisch gezien, weet ik niet. Het kan dus heel goed zijn dat dat wel anders ligt.

Ik ben voor je aan het zoeken. Zal vanavond vrees ik niet meer rondkomen, dus geef me even. Trek me desnoods nog even aan mijn haar. Ik kan het mis hebben maar meen dat dat de tijd is die een satelietcel/stamcel nodig heeft om zich te ontwikkelen tot een nieuw soort weefsel.

Let wel: dit geldt dus expliciet voor NIEUWE cellen, dus nieuwe spieren die gevormd worden en *niet* voor hypertrofie van bestaande spieren. Wat daar de hersteltijden voor zijn, puur biologisch gezien, weet ik niet. Het kan dus heel goed zijn dat dat wel anders ligt.

Prima, ik ben benieuwd.

Niet helemaal in het kader van spierontwikkeling maar wel in het kader van spierherstel bij een blessure/wond (wat we eigenlijk in het klein forceren door te trainen natuurlijk) : [Link niet meer beschikbaar]
Daar staat op een gegeven moment:
De spiercelmembraan en de daaraan gekoppelde Z-membraan gaan kapot. In het wondgebied komen satellietcellen vrij, die gedurende de ontstekingsfase onder invloed van macrofagen worden omgezet in myoblasten. Myoblasten bezitten geen endoplasmatisch reticulum en ontberen aldus het vermogen tot synthese. Wel kunnen deze cellen met elkaar versmelten tot nieuwe spiervezels. De myoblasten leggen zich daartoe in de lengterichting over het membraandefect. Vervolgens zullen de membranen van de afzonderlijke myoblasten binnen zo’n 14 dagen samensmelten tot een nieuwe spiercelmembraan. De inhoud van de myoblasten wordt gebruikt om de inhoud van de nieuwe sarcomeren op te bouwen.
Dit is niet exact wat ik zocht, maar ook hier wordt duidelijk dat het delen van de cellen en het vormen van spierweefsel, al dan niet door fusie, vrij lang duurt. Hier wordt over 14 dagen gesproken voordat één en ander afgerond is.
Ik zoek nog even verder...

edit: tien tegen 1 dat het hierin stond http://books.google.com/books?id=ue...ce=gbs_ge_summary_r&cad=0#v=onepage&q&f=false Maar dat is slechts een preview van het gehele boek. Wellicht staan er "gewone" fysiologie boeken online waarin het ook vermeld wordt. Voor vanavond moet ik je het antwoord verschuldigd blijven. Maar ben nu zelf toch ook wel heel erg benieuwd wat de hersteltijden zijn als het aankomt op hypertrofie (ik gok een dag of 3) dus zoek zeker verder!!

Ik ben voor je aan het zoeken. Zal vanavond vrees ik niet meer rondkomen, dus geef me even. Trek me desnoods nog even aan mijn haar vd week. Ik kan het mis hebben maar meen dat dat de tijd is die een satelietcel/stamcel nodig heeft om zich te ontwikkelen tot een nieuw soort weefsel.

Training = hypertrofie, geen hyperplasie.

Training = hypertrofie, geen hyperplasie.
Correct. Bij training treedt beide echter op.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hyperplasie
Hyperplasie is in de geneeskunde de algemene term voor de vergroting van een bepaald orgaan of weefsel als gevolg van een abnormaal hoge celdeling. Hyperplasie is een reactie op een bepaalde prikkel en verschilt van hypertrofie, doordat de cellulaire adaptatie niet erin bestaat dat de omvang van de cellen toeneemt. Alleen het aantal cellen neemt toe.

en o.a.: [Link niet meer beschikbaar] de samenvatting. Over dit onderwerp is wel veel makkelijker en meer te vinden gelukkig.

Wat het andere betreft vind ik zoveel halve info. Zie hier bijvoorbeeld punt 2 en 4. http://www.exrx.net/forum/viewtopic.php?t=4471 Maar ook weer dat ik denk van: ja heel leuk, maar gooi de bron er even bij svp? Er moeten genoeg bronnen zijn online mbt fysiologie waarin dit uit en te na wordt herkauwd. Aan de andere kant, eerlijk is eerlijk, ik kan ze momenteel zelf ook even niet vinden, dus waarom zou de schrijver van zo'n artikel dat wel doen...
Toch maar weer eens de echte boeken op gaan zoeken.
Bah... dode bomen! :mad:
Maar nu naar bed, russtttt...

1 ml test per week, zo weinig mogelijk koolhydraten en zo veel mogelijk trainen, met nadruk op fietsen en lopen.

dan krijg je wat je wil.

success

Standaard kuurtje 12weken test met een kickstartje dia en nolva nakuur is zat.

• Topic Starter Topic Starter
oke zal ik in gedachten houden.

Aan iedereen die op een nuttige manier heeft bijgedragen een welgemeende merci!

grtz

(mag slotje op van mijn part)

Kenney, je snapt al vrij weinig van trainen ansich zo te horen, maar goed, ik zal me daar maar verder niet over uit laten.

500 mg test per week, 10 weken is zat. En lees je in over bijwerkingen, want die bestaan wel degelijk en kunnen voorkomen, ondanks dat je dealer je iets anders wijs wilt maken.

Je vergeet haaruitval, daar is onze prometheus (lid) door geobsedeerd hehe.

Yep dat is het aller grootste gevaar wat er bestaat met AAS.
Get XXL: hoe zat dit nu ook alweer met die haaruitval en finasteride enzo. Was je me niet nog een verklaring schuldig :):D:D:)

Yep dat is het aller grootste gevaar wat er bestaat met AAS.
Get XXL: hoe zat dit nu ook alweer met die haaruitval en finasteride enzo. Was je me niet nog een verklaring schuldig :):D:D:)

Verklaring voor deze obsessie? Ik ben niet zo'n psychologisch wonder helaas. :p

Niet gezien dat je kuur uit test, winstrol en deca bestaat maar hij je nog 2 * tren erbij aansmeert ook.

Terug
Naar boven