Fitness Seller

Eerste cutschema, (ervaring) hulp hard nodig!

Peiling Peiling Deze cutschema ....

• Totaal stemmers
    7

Mowtrain

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
80kg
Hoi,

Met deze topic wil ik graag jullie mening horen over mijn eerste cutschema. Aan de hand van jullie ervaringen ben ik bereid zo nodig dit schema aan te passen.

Aantal gegevens:

Man:Geslacht
18:leeftijd
1.80m:Lengte
80 KG:Gewicht
25,5%:Vet (taille meting)

Trainen: 3daagse splitschema + 1 uur cardio p/training

Mijn voedingsschema(bijlage excel):

Onderhoud - 500

Ik hoor graag jullie meningen

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat jouw basaal metabolisme rond de 2000 kcal ligt (als het niet hoger is)
Dus als je hierbij nog aan krachttraining / cardio doet creeer je dus een veel groter tekort dan 500 kcal.

---------- Post toegevoegd Thu 15 Mar 2012 om 17:29 ----------

Je zou dus in feite vet kunnen verliezen met jouw voedingsschemaals je de heledag op de bank zit en niks doet.

---------- Post toegevoegd Thu 15 Mar 2012 om 17:35 ----------

Om een veodingsschema te maken moet je eerst een paar dingen weten.
1) Basaal metabolisme
2) Andere aktiviteiten (naar school of werk fietsen, lopen etc)
3) Hoeveel verbruik je met krachttraining + cardio

Tel dit bijelkaar op en maak een voedingsschemaals je 500 kcal onder je onderhoud wilt zitten.

• Topic Starter Topic Starter
Zou wel lekker zijn, niks doen en vet verliezen. Maar het belangrijkst voor mij is effectief vet verliezen.

1) Stickies heb ik doorgelezen, maar kan me niet herinneren dat ik iets heb gelezen over metabolisme, dus heb echt geen idee wat dat inhoud? Graag toelichting:)
2) 3 korte dagen naar school, 2 dagen werken in supermarkt en 3 dagen trainen KT+Cardio. Activiteitsfactor heb ik op 1,4 gezet.

Wat ik wel raar vindt, is dat ik eerst veel minder at dan de voedingsschema en vet% steeg, maar als ik nu veel meer eet kom ik dan aan?
3) Hoe is dat meetbaar?
Als ik onder onderhoud wil gaan door alleen cardio, dan zal ik een probleem hebben op dagen dat ik niet trainen. Dat zijn er meer dan dat ik train, 3dagen trainen en 4 dagen niet.

Extra vraagje:p: Ik wil Whey-shake aardbei van merk revolutions gaan kopen, past dat in mijn cutschema of zijn er betere alternatieven. Aangezien sommige beweren dat het veel koolhydraten bevat.

Bedankt voor jou reactie(jay135).

Laatst bewerkt:
Up , meer hulp nodig. Wil namelijk zo snel mogelijk beginnen met dit schema.

Schema ziet er wel in orde uit! Als ik cut zorg ik altijd voor volgende zaken:

1) Voldoende water en groene thee drinken (zeker geen frisdrank of fruitsap!)
2) 's Morgens genoeg langzame (complexe) koolhydraten eten (havermout, muesli, volkorenbrood) om zo minder honger te hebben ganse dag door (zo is kans ook kleiner dat je vreetbuien krijgt)
3) als je enkelvoudige suikers wilt eten, doe dit dan bij je ontbijt (honing, pindakaas als vervanging van confituur, choco, etc.)
4) Voor middag-en avondmaal, groot bord sla en/of soep eten!
5) 2 stukken fruit per dag (bij voorkeur s morgens op nuchtere maag zodat je eten niet gist) (zorgt voor energie, suikers, vitaminen)
6) veel groenten eten (minimum 2 keer per dag!) ( warme groenten wel onderkookt, zo geraken vitaminen er niet uit) (liefst veel kolen zoals broccolli, bloemkool, rode kool, etc.)
7) 1 handjevol noten en rozijnen per dag (zorgt voor goede vetten -->vetten zijn ook nodig om te vermageren!)
8) Bijna geen melk meer drinken (helpt echt!), mix dus voortaan proteineshakes met water!
9) 3 a 4 uur voor je gaat slapen niet meer eten, tenzij soep, water of thee!
10) bij voorkeur geen koolhydraten meer bij avondeten (maar het mag wel, als je merkt dat je te snel afvalt of teveel honger hebt s avonds)

Qua training:
1) Nu is cardio belangrijker dan je krachttraining!
2) Minimum 4 keer per week cardiotraining (min. 30 minuten) en 3 keer kracht/week
3) meer herhalingen en minder rustpauzes tussen sets door
4) Cardio na kracht, dan zit je al in je vetbranding
5) probeer af en toe HIIT (high intensity interval training) in te lassen in je cardiotrainingen (30 min HIIT is veel effectiever dan 60 min langzame cardio EN veel minder saai!)

samengevat: niet noodzakelijk om kcal te tellen, maar letten dat je zo weinig mogelijk enkelvoudige koolhydraten (suikers) inneemt en verzadigde vetten, iedere maaltijd mooi uitbalanceert (prot-kH-vetten) en veel cardio doet! Zoieso verlies je wat spieren maar als je scherper staat zal het lijken alsof je ook gespierder bent!

Al deze dingen hebben mij enorm geholpen bij het cutten!

Als je er al mee begint, dan na een paar weekjes kijken hoe het gaat..
Met twijvelen van je niet af..

Waarom geen melk in de cut? Magere melk is toch prima? Nooit geen problemen mee gehad, echter ook nooit lager gegaan dan 12%. Dus daaronder geen idee.

Veel experts beweren dat in melk hormonen zitten die laagje vet onder de huid houdt

Ik ben jullie alle dankbaar, en vooral bunjurni. Perfecte post om mee verder te gaan. Alleen nog één vraag, welke whey is het beste voor in de cut? waar te koop?

Cutschema aangepast, Onderhoud verschil op rust en trainingsdag. Voedingsschema bevat nu twee stukken fruit, daarnaast whey voortaan met water. twee sneetjes volkoren erbij op trainingsdagen. Drie uurtjes voor slapen gaan niet meer eten, af en toe thee. Magere kwark wordt misschien milde ( lekkerder:P )

Trainingsdag onderhoude -300 ipv -500, de rest cardio en rustdagen -550 zonder sneetjes brood en appel.

Bijlagen

Voedingsschema nu wel goed?

Terug
Naar boven