Schema ziet er wel in orde uit! Als ik cut zorg ik altijd voor volgende zaken:
1) Voldoende water en groene thee drinken (zeker geen frisdrank of fruitsap!)
2) 's Morgens genoeg langzame (complexe) koolhydraten eten (havermout, muesli, volkorenbrood) om zo minder honger te hebben ganse dag door (zo is kans ook kleiner dat je vreetbuien krijgt)
3) als je enkelvoudige suikers wilt eten, doe dit dan bij je ontbijt (honing, pindakaas als vervanging van confituur, choco, etc.)
4) Voor middag-en avondmaal, groot bord sla en/of soep eten!
5) 2 stukken fruit per dag (bij voorkeur s morgens op nuchtere maag zodat je eten niet gist) (zorgt voor energie, suikers, vitaminen)
6) veel groenten eten (minimum 2 keer per dag!) ( warme groenten wel onderkookt, zo geraken vitaminen er niet uit) (liefst veel kolen zoals broccolli, bloemkool, rode kool, etc.)
7) 1 handjevol noten en rozijnen per dag (zorgt voor goede vetten -->vetten zijn ook nodig om te vermageren!)
8) Bijna geen melk meer drinken (helpt echt!), mix dus voortaan proteineshakes met water!
9) 3 a 4 uur voor je gaat slapen niet meer eten, tenzij soep, water of thee!
10) bij voorkeur geen koolhydraten meer bij avondeten (maar het mag wel, als je merkt dat je te snel afvalt of teveel honger hebt s avonds)
Qua training:
1) Nu is cardio belangrijker dan je krachttraining!
2) Minimum 4 keer per week cardiotraining (min. 30 minuten) en 3 keer kracht/week
3) meer herhalingen en minder rustpauzes tussen sets door
4) Cardio na kracht, dan zit je al in je vetbranding
5) probeer af en toe HIIT (high intensity interval training) in te lassen in je cardiotrainingen (30 min HIIT is veel effectiever dan 60 min langzame cardio EN veel minder saai!)
samengevat: niet noodzakelijk om kcal te tellen, maar letten dat je zo weinig mogelijk enkelvoudige koolhydraten (suikers) inneemt en verzadigde vetten, iedere maaltijd mooi uitbalanceert (prot-kH-vetten) en veel cardio doet! Zoieso verlies je wat spieren maar als je scherper staat zal het lijken alsof je ook gespierder bent!
Al deze dingen hebben mij enorm geholpen bij het cutten!