MuscleMeat

Eerste eigen schema - 4 daagse split

Lukas87

Novice
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
73kg
Hoe lang ik train: 1 jaar, waarvan ruim een half jaar serieus voor massa.

Doel: Massa

Prioriteiten: Kuiten en Lats

Beschikbare apparatuur: Gym met alles er op en er aan. Alleen niet veel kuiten machines (alleen 1 voor staand trainen).

Beschikbare tijd: 4 a 5 dagen in de week.

Dit het eerste schema dat ik zelf samen stel. Mijn vorige schema is een 3 daagse split, die je hier kunt vinden: http://www.bodybuilding.com/fun/beginner-to-advanced-bodybuilder-in-12-weeks.html

Ik zie zelf voldoende resultaat. Op het moment heb ik alleen meer tijd om te trainen en wil ik graag een beetje afwisselen. Bovendien wil ik wat meer oefeningen doen voor mijn kuiten, lats en onderarmen. Ik hoor graag wat jullie van mijn eerste schema vinden.

Legs & Abs

Quads

1. Barbell Squat (Compound)
2. Leg Press (Compound)
3. Leg Extension (Iso)

Hams

4. Lying Leg Curl (Iso) or Romanian Deadlift (Compound)
5. Seated Leg Curl (Iso)

Abs

6. Crunches (Iso) (3 x Failure)
7. Hanging Leg Raise (Iso) (3 x Failure)
8. Decline Oblique Crunch (Compound) (3 x Failure)

Chest & Triceps

Chest

1. Dumbbell Press or Barbell Bench Press (Compound)
2. Incline Dumbbell Press or Incline barbell Bench Press (Compound)
3. Cable Cross Over (Iso)
4. Push-ups (Compound) (4 x Failure)

Triceps

5. Tricep Press down (Iso)
6. Dips (Compound)
7. Tricept Extension / Skullcrusher (Iso)

Back & Biceps

Lower Back

1. Barbell Deadlift (Compound) (4 x 8)

Middle Back

2. Bent Over Row (Compound)

Lats

3. Lat Pull-down (Compound)
4. Pull-ups (Compound) (4 x Failure)

Biceps

5. Barbell Curls (Iso)
6. Hammer Curls (Iso)
7. Overhead Cable Curl of Preacher Curl (Iso)

Shoulders, Calves, Traps & Forearms

Delts

1. Upright Row (Compound)
2. Side Raise (Iso)
3. Arnold Dumbbell Press (Compound)

Calves

4. Standing Calf Raise (Iso) (4 x 15)
5. Calf Press on Leg Press Machine (Iso) (4 x 15)

Traps

6. Barbell Shrug or Dumbbell Shrug (Iso)

Forearms

7. Seated Palm-Up (Iso) (4 x 12)
8. Seated Palm-Down (Iso) (4 x 12)

Alle oefeningen waar geen sets en reps bij staan afwisselend per week 4 x 6 – 8, 8 – 10 of 10 – 12, voor massa en defenitie.

Laatst bewerkt:
ik zou voor de schouders ofwel side raise vervangen of een oefening toevoegen voor de achterkant van je schouders, want je traint door je arnold press je voorkant veel waardoor ik denk dat je je voorkant te veel zult fixeren tov van de achterkant waardoor je op termijn met je schouders naar "voren" zult lopen.

Indeling is goed(van dagen) maar hoe je je oefening overzichtenlijk probeert te maken vind ik bizar:D maar goed...:p

Voor je benen vervang je best nog een oefening met lunges. Liefst barbell lunges.
Vervang push ups want dit kan je niet als een kracht oefening beschouwen vind ik vermits je zeer moeilijk boven je lichaamsgewicht kunt gaan(behalve in een ruzak je gewichten steken;) ) vervang ze eventueel door dips;). En doe dan 2 oefeningen nog maar voor triceps.

Maar als je echt wilt kan je 3 oefeningen voor de triceps houden.
VOor je biceps neem je pull ups als rug oefening, maar dit kan je zeker als een biceps oefening beschouwen vanwege je een smalle grip neemt ipv wjide grip die op de lats meer neemt en je het dan een chin-p zou noemen:o.

En tot slot zou ik niet elke training tot failure trainen, dit omdat je hiermee overtrainen kunt triggeren en het voor je vooruitgang ook niet verstandig is.

meestal als er hier een schema word gepost is het bijvoorbeeld borst rug en oefeningen geen onderscheid tussen bovenkant borst, midden en onderkant. Maar het was bij je rug bij de middle back dat ik hetvooral bizar vond;)

Terug
Naar boven