MuscleMeat

Eerste kuur: Testosterone

• Topic Starter Topic Starter
Ericr zei:
Jay, dan blijft nog staan dat je aan de slag gaat met middelen die ook invloed hebben op je neurotransmitters. Juist nu je net gestopt bent met blowen kan je beter je hersens in ieder geval beter wat rust geven. Je lichaam lijkt me ook niet echt volledig klaar na je lange periode van blowen, nogmaals het is je eigen keuze maar slim lijkt me het allemaal niet. Kans op depressies door constante invloeden op je hersenchemie is zeer groot aanwezig.

Lichamelijk ben ik in goeie conditie alleen me longen zullen aardig zwart zijn.
Ik doe ook een bloed test en als dat niet in orde is ga ik niet voor
de kuur en stel ik het een tijdje uit.
Depressies en Jay gaan goed samen, ik ben er altijd uit gekomen
en bleef altijd trainen omdat ik me tijdens trainen de man voel.

Niks mis mee voor een eerste kuur. Altijd die schrikpieren oe oe test, dat is te zwaar voor je eerste kuur en dan nog 500 mg. BS, kuur is goed, alleen laat die hcg maar achterwege, nolvadex volstaat. Als je 750 mg FL nu toch erover vindt, dan kan je nog altijd beginnen met prop, oid.

Bedenkt wel, geen alcohol, ongezonde voeding, blowen etc meer. Zorg dat je training en voeding al optimaal zijn de weken vóór je ermee begint.

Trouwens nog wat puntjes die niet kloppen:

1. je moet niet elke kuur meer en meer nemen, receptors verminderen niet maar vermeerderen juist.
2. 250 mg per week is goed voor zieken, oudere mannen die TRPT volgen, niet voor BB
3. als zijn stats nu niet indrukwekkend zijn dan moet hij helemaal niet kuren. Maar niet van, ja je bent niet zwaar dus kuur maar licht (lees waardeloos) het is kuren, en dus ineens goed kuren of gewoon niet kuren.

Alleen 250mg test/week vind ik erg weinig. Misschien voor iemand die erg licht en klein van stuk is. Persoonlijk zou ik 500mg/week zetten. Tenzij je het gaat stacken dan kun je eventueel wel 250mg/week zetten. Frontloaden heb ik erg positieve dingen over gelezen en zou ik zeker doen.

Wat betreft hcg.. Haal het toch maar. Ik ben nu in week 9 van mijn kuurtje 200mg test/cypionate 250mg deca en voor 7 weken 40mg winstrol ed gehad en mijn testikels zijn zeker 50% in omvang afgenomen. Ben ook erg blij dat ik hcg in huis heb.

Stacken met bv deca kun je ook overwegen ivm met je blessures misschien. Ik heb sinds ik deca gebruik geen centje last van mijn gewrichten/spieren/pezen wat dan ook gehad. Hou alleen rekening ermee dat als je er gevoelig voor bent dat je jan-peter misschien niet meer in topconditie is..

TylW zei:
Trouwens nog wat puntjes die niet kloppen:

1. je moet niet elke kuur meer en meer nemen, receptors verminderen niet maar vermeerderen juist.
2. 250 mg per week is goed voor zieken, oudere mannen die TRPT volgen, niet voor BB
3. als zijn stats nu niet indrukwekkend zijn dan moet hij helemaal niet kuren. Maar niet van, ja je bent niet zwaar dus kuur maar licht (lees waardeloos) het is kuren, en dus ineens goed kuren of gewoon niet kuren.

250mg voor zieken? voor zieken word normaal iets van 250mg sust in de 3 weken gezet. duz 250mg per week is nog een behoorlijke hoeveelheid. en iemand met een laag lichaamsgewicht is minder nodig om te kuren. en hoe kom je er op dat receptoren vermeerderen?

receptoren vermeerderen alleen in de satalietcellen(nog ongebruikte cellen) die onder invloed van hgh en insuline naar de spier kunnen getransporteerd worden wat voor meer spiercellen zorgt.

Xtreme_BODY zei:
250mg voor zieken? voor zieken word normaal iets van 250mg sust in de 3 weken gezet. duz 250mg per week is nog een behoorlijke hoeveelheid. en iemand met een laag lichaamsgewicht is minder nodig om te kuren. en hoe kom je er op dat receptoren vermeerderen?

receptoren vermeerderen alleen in de satalietcellen(nog ongebruikte cellen) die onder invloed van hgh en insuline naar de spier kunnen getransporteerd worden wat voor meer spiercellen zorgt.
Ze beginnen bij 3 weken, maar de meeste patienten hebben betere resultaten om de 2 weken. Een ideaal resulaat is 250 mg per week, maar omdat de meesten dit oncomfortabel vinden word het niet vaak gedaan. Dit wil niet zeggen dat het niet beter is, want dat is het wel. 250 mg per week bouwt niet optimaal massa, hoe je het ook draait of keert.

Lichaamsgewicht heeft direct gezien weinig te maken met je dosis. Indirect is wat anders. Je dosis is afhankelijk van 2 factoren:
- word het product gestackt met een ander product(en)
- Wat is de gewonnen vetvrije massa door eerdere cycles

dus een beginner die 150 kg weegt met een BF van 35% en nooit een kuur van dichtbij gezien heeft moet niet hoger dosseren dan een wedstrijdatleet die 85 kg droog aan de haak weegt. 2 verschillende zaken.

Wat receptors aangaat: ik heb niet gezegd dat ze bij elke kuur vermeerderen. Maar er is nooit een downregulatie. Er is ook geen nood aan telkens een hogere dosis. Het gaat zeker niet linear op, waar 250mg naar 500 mg voor een aanzienlijke verbetering van affiniteit zorgt, zal bij 500mg naar 1000 mg dit veel minder groot zijn.

Receptors nemen vooral toe bij test cycles dit komt doordat suprafysiologische levels aan testosteron, myonuclei doen toenemen (ook zonder gh/slin) en daardoor een verhoging van de totale androgene receptors per spiervezel veroorzaken.
Dit is de reden waarom een geavanceerde gebruiker aan hoge dosissen meer voordeel heeft. Meer receptors = meer affiniteit. Dat is wat anders dan dat er meer mg nodig is, er is niet meer nodig, er kan gewoon meer gebruikt worden.
Wat niet wil zeggen dat een minimale dosis van 250 mg per week optimaal is voor een beginner, dan durf ik gerust stellen dat 500 mg in veel gevallen aanzienlijk beter is.

Maar het is een goede kuur, alleen mag het gerust 500 mg zijn, het is tenslotte geen stack, en ik heb altijd de beste resultaten gezien aan deze dosis.

Als jij zegt 300 mg deca/wk en 30 mg dianabol /dag zit je OVER de 500 mg as per week, en deca/dbol zal veel meer op je test drukken, heeft veel meer nadelen, bijwerkingen enz. Maak zelf de conclusie.

:thumbs:
Kijk, da's nou waar ons board voor staat! Klassediscussies en argumentatie zonder gescheld - zo leren we allemaal bij...

Ik ga voor een deca + test kuurtje, deca lijkt mee goeie toevoeging
aangezien mijn onderarmen een beetje aan het opspelen zijn
en me schouder moet nog effe helemaal toppie worden.
Het enige wat ik namelijk niet kan doen is incline bench pressen.

Met zulke stats zou ik nog helemaal nergens aan beginnen en voor betere goede voeding en suppletie gaan. Soms duurt het jaren voordat je ook maar een flauw benul hebt wat voor jou echt goed werkt wat dat betreft.
Aan alles kan gewerkt worden eer je grijpt naar AS. Betwijfel of er bij de meeste die eraan beginnen hier uberhaupt wel eens over nagedacht hebben, maar goed...
Heb er zelf echt spijt van dat ik zo vroeg ermee begonnen ben, maar heb daarentegen geen recent blow en alcohol verleden...
Ik hoop dat je goed weet waar je aan begint en er niet te makkelijk over denkt.
Wat je ook doet, veel succes :thumbs:

Ik dacht dat ik toch redelijk hard ben gegaan.
Ik begon vorig jaar juni met 65kg, toen heb ik een half jaar getraint,
toen kreeg ik last van me onderarmen en schouders.
Toen bijna een half jaar stil gezeten en weer gaan trainen.
Dus ik heb in ongeveer een jaar tijd 18kg erbij gekregen.
Pretty impressive if ya ask me ! ;)

Maar het is geen uitzondering, heel veel BB winnen enorm veel kilo's het eerste jaar KT. Dit is enerzijds het resultaat van een verhoogde glycogeen reserve in de spieren. Bij mensen die niet trainen is dat 100-200 gram. Dit kan bij atleten oplopen tot 4x zoveel. Glycogeen houdt vocht vast, 4x haar eigen gewicht, dus een groot deel van de winst in begin is simpelweg water en glycogeen.
Anderzijds zal een groot overschot aan kcal, vooral als deze plots komt, aanzetten tot vetwinst. Jup, kilo's die snel aankomen zijn heel vaak niets meer dan vet. Dit vet kan zowel in vetcellen, maar ook een deel intramusculair vastgehouden worden.
Alles wat dan nog overblijft is soliede spiermassa. Vaak zijn dit geen 10 tallen kilo's, maar eerder kilo's, ponden.

Nu de reden waarom men na die snelle gewichtstoename zo snel denkt "nu is het gedaan met groeien, ik heb alles geprobeerd maar kom geen kilo meer bij" en daaruit besluit: "ik kan nu gerust aan aas beginnen want ik heb mijn genetische limiet bereikt" is dus doordat na die snelle aanwinst van vocht, glycogeen, vetten en spiergroei, het echte werk begint. Vanaf die moment is het vechten voor elke kilogram, want bijna elke kg is pure, massieve spier. Dat is wanneer de meesten afhaken en ofwel stoppen met BB, ofwel gaan kuren.

Die hard naturals hebben begrepen dat het echte werk dan nog moet beginnen, en dat de groei er helemaal niet uit is, het gaat gewoon véél trager. Traag maar zeker!

Dus als je denkt dat je alles hebt gedaan als natural, denk dan nog eens opnieuw. En ga pas kuren als je echt tegen je genetische potentieel via natuurlijke groei zit. (hoewel het nooit helemaal zo is, het gaat gewoon steeds langzamer).

idd ik zou ook nog wat langer naturel blijven bro. Ik moet nu noodgedwongen naturel blijven ivm. werk. (kan elk moment opgeroepen worden en een week van huis zijn) En eigenlijks ben ik daar wel blij om anders was ik vast en zeker te vroeg gaan kuren!
Je kunt nog zoveel uit jezelf halen naturel en net zoals T zegt je stopt eigenlijks nooit met groeien. En dan nog een vraag: groei je nu helemaal niet meer? Denk het wel...waarom zou je dan nu gaan kuren. Ik zie dat je ongeveer dezelfde kracht hebt als mij, en nu in mijn bulk groei ik als een tierelier dus waarom zou je kuren...

Daarbij komt ook nog een maat van mij is ook gestopt met blowen en groeit ineens veeeeel sneller! dus...ik zou er mee wachten als ik jou was :)

P'cies. Waarom train je niet gewoon even een jaar ofzo naturel door?
Zorg dan wel dat je een uitgekiend voedings- en trainingsschema samensteld evt. met behulp van dit board en ik weet zeker dat je naturel nog zult groeien als kool!
Aan je 1Rm's te zien valt er voor jouw nog veel te halen Jay!

Probeer eens door te zetten totdat je een dikke 90kg op de weegschaal zet, dat lijkt me zekers wel haalbaar aangezien je vrij lang bent en ga dan als je perse wilt aan een kuur denken.

In ieder geval veel succes, wat je ook van plan bent en keep us informed!

Groeten,

Ik weet het, ik kan nog veel groeien op de natuurlijke manier,
maar ik begin langzamer hand ongeduldig te worden.
Ik had die 90kg allang moeten hebben, maar door die k*t blessures is dat niet gelukt.
Ik blijf sowieso geen naturel omdat ik 120kg wil worden dus daarom
zit ik er ook niet mee om nu al te beginnen met kuren.

Wat weeg je nu dan? Wie weet kan je met goede voedingsadviezen al een heel eind komen. Eten moet je toch wel veel als je gaat kuren. AS heeft echt niet het alleen- recht op je gains. Je zult er je hele voedings en trainingsschema op aan moeten passen. Uitgaande van je lengte, zou je al zeker 90 kg naturel moeten wegen, je bent dus volgens mij ecto of niet? 120 zou je ooit kunnen behalen ja, maar je mag er niet vanuit gaan dat alleen de AS dat voor je doet...In het begin zul je hard gaan, maar daar komt wel een keer een eind aan. Je blijft geen tientallen kilo's aankomen! En je weegt nu al niet eens 90 kg op dat lange lijf!! Dus zul je meer dan 30/35 kilo moeten aankomen en da's heel wat!! Het zou daarom mooi zijn als je naturel een kilo of 10/15 aan zou komen (wat echt wel haalbaar is) en dan evt verder kan bouwen met de AS als ondersteuning.

en je denkt wel 120 te halen met roids met al die blessures ? geef het geld dan gelijk aan mij want het is dan toch al kwijt

Ryu zei:
en je denkt wel 120 te halen met roids met al die blessures ? geef het geld dan gelijk aan mij want het is dan toch al kwijt

Jonge, als ik echte blessures had zou ik niet gaan kuren,
ik krijg alleen last bij incline bench pressen.
Dus dat is gewoon een kwestie van die oefening niet doen.

Roy zei:
Wat weeg je nu dan? Wie weet kan je met goede voedingsadviezen al een heel eind komen. Eten moet je toch wel veel als je gaat kuren. AS heeft echt niet het alleen- recht op je gains. Je zult er je hele voedings en trainingsschema op aan moeten passen. Uitgaande van je lengte, zou je al zeker 90 kg naturel moeten wegen, je bent dus volgens mij ecto of niet? 120 zou je ooit kunnen behalen ja, maar je mag er niet vanuit gaan dat alleen de AS dat voor je doet...In het begin zul je hard gaan, maar daar komt wel een keer een eind aan. Je blijft geen tientallen kilo's aankomen! En je weegt nu al niet eens 90 kg op dat lange lijf!! Dus zul je meer dan 30/35 kilo moeten aankomen en da's heel wat!! Het zou daarom mooi zijn als je naturel een kilo of 10/15 aan zou komen (wat echt wel haalbaar is) en dan evt verder kan bouwen met de AS als ondersteuning.

jaja, jullie hoeven jezelf niet steeds te herhalen hoor, ik begreep je de eerste keer wel
Ik ben gewoon ondgeduldig en heb geen zin om nog jaren te wachten.
Mijn voedingsschemaen trainingschema zijn trouwens prima in orde,
die heb ik vorige week nog zelfs gepost.

Ok succes jongen :thumbs:

Roy zei:

thanks ;)

Ik heb hier heel goed en lang overna gedacht en dit is echt wat ik wil,
ik wil niet meer dat graten***huis zijn wat bij een tuigje wind in 2 breekt.

Terug
Naar boven