XXL Nutrition

Eerste kuur winny/test-e/bold/provi

• Topic Starter Topic Starter
Thanks Erik!
Het gaat inderdaad behoorlijk lekker!

's Nachts trouwens wel veel zweten. Niet iedere nacht, maar toch wel zeer regelmatig word ik 's nachts of 's ochtends zeiknat wakker. Gelukkig heb ik een groot tweepersoons bed waar ik in m'n eentje in lig, dus ik kan de deken en mezelf dan een stuk verschuiven waardoor ik weer een beetje droog lig.

Gek genoeg valt het zweten in de gym heel erg mee. Wel ontploft m'n kop zowat als ik echt veel kracht zet.

Heb ook lekker veel honger! Ik vreet als een malle! Ben momenteel een lekkere pepersteak naar binnen aan het werken.

En voor het aanzetten van massa is het inderdaad zo gek nog niet om niet te cardioen. Voor m'n cardiovasculaire systeem is het echter misschien wel beter om toch wel wat cardio te doen. Ook voor m'n vochtregulatie is het denk ik wel goed. En uiteraard helpt het om wat droger te blijven. Het kost alleen weer zoveel tijd...
Vandaag echter toch maar weer eens een half uurtje cardio achter m'n KT aan gedaan. Daarna nog even lekker in de sauna geweest.

Overigens begin ik al best tevreden te worden als ik in de spiegel kijk! Alleen m'n benen blijven dunne spillepootjes... Voor de rest loop ik er de hele tijd opgepompt bij. Komt denk ik vooral door het vocht. M'n spieren voelen ook keihard aan. Lekker dus! Ik hoop alleen dat ik geen striae ga krijgen...

Zo weer ff een prikje zetten. De laatste heb ik amper gevoelt. Was de minst pijnlijke tot nu toe. Hopelijk gaat ie vanavond net zo lekker!

komen er pic??

Kijk maar naar wat ik hier eerder over gezegd heb...

Op dit moment zou ik het nog best willen plaatsen, maar heb niemand die de foto kan maken. Dan moet ik dus met een zelfontspanner aan gaan lopen klooien. Daarbij moet ik dan weer opletten op wat op de achtergrond zichtbaar wordt, want wil niet herkend worden. Mijn hoofd kan ik natuurlijk weg painten, maar er blijven andere dingen waaraan je een lichaam kan herkennen (moedervlekken enz). Dat wordt dus een hoop geklooi. Heb daar geen zin in.
Maar als ik iemand op visite heb die meteen ff een pic kan schieten, dan zal ik eens kijken (als ik er aan denk).

Mocht dat het geval zijn, dan zal ik er zelf mee komen. Gelieve er dus niet meer naar te vragen.

Ga jij trouwens pics van jezelf op het board zetten?

nee eerst nog niet ben nog lang niet tevreden maar snap je antwoord helemaal maar was gewoon benieuwd

sorry zal er niet meer na vragen.

oke, no probs.

Het prikkie van vrijdag ging prima!
Heb er totaal geen last van!

Gisteren en vandaag niet kunnen trainen. Dus maar even rust genomen. Wel moeilijk hoor... Gisteren was geen probleem, maar vandaag had ik toch eigenlijk wel even willen knallen. Dit ging echter nu eenmaal niet. Nouja, rust is ook belangrijk.

Verder blijf ik maar vreten. Het kan niet anders dan dat mijn BF nu echt omhoog gaat. Ik heb gewoon veel trek. Nu ook. Ik weet niet wat ik moet eten, want ik heb al aardig wat kcal naar binnen gewerkt, maar heb toch echt nog steeds trek... Misschien dat ik zo maar even ga zondigen en popcorn ga maken. Ik weet het nog niet.

Gewoon een groeispurt :D

Als het lichaam vraagt om eten dan zal ie het wel nodig hebben!

Met mate natuurlijk ;)

Anyway, keep it up!

Thanks!
En ik hoop dat je gelijk hebt.

In de tussentijd een klein beetje popcorn en twee kommen soep naar binnen gewerkt. Zit te bedenken wat het volgende wordt. Misschien zo nog maar even een visje of pepersteakie bakken...

dikke truien weer komt er weer aan dus lekker bulken jonge pak massa erop gooien

Precies!
Zo verkoop ik het mezelf ook. :p

Oppassen man.
Bij me 1e kuur dacht ik van zoveel mogelijk eten is nodig.
Van 12 naar 21%.
Dat wil je niet.
Blijf schoon eten.

Oppassen man.
Bij me 1e kuur dacht ik van zoveel mogelijk eten is nodig.
Van 12 naar 21%.
Dat wil je niet.
Blijf schoon eten.

Ik probeer erop te blijven letten, maar het is wel lastig...
Wel meet ik me iedere woensdag en ik zorg ervoor dat het niet TE wordt. Wil inderdaad niet weer naar de 20% of daarboven...

Ik speel trouwens nog met de gedachte om een soort bridge naar de nakuur te doen.

Heb nu nog 3 vials bold. Op de huidige dosering kan ik daar nog zo'n 10 weken mee voort. Ik zit nu op bijna 5 weken, dus dat zou een totaal van 15 weken maken.

Nu zat ik bijvoorbeeld te denken om daarna nog bijvoorbeeld 4 weken door te gaan op een lage dosering test-p en wat mast-p.
Het doel is om in die weken dan vast wat vocht en vet kwijt te raken en om m'n lichaam vast weer wat meer in een normale staat te brengen voordat ik de nakuur in ga.
Door met de korte esters te eindigen hebben de lange esters genoeg tijd om grotendeels te worden opgenomen. De korte esters zijn sneller mijn systeem uit, dus voor m'n gevoel ga ik dan schoner de nakuur in. Daarbij zijn de meeste bloedwaarden dan hopelijk weer iets beter op pijl, dus hoop ik dan sneller te herstellen.

Wat zijn jullie gedachten hierover?

Mast P staat ook op mijn verlanglijstje. Je moet niet denken dat je de voordelen hebt van afbouwen want dat afbouwen kan dus niet, axis blijft onderdrukt. Maar als je dat beseft kan het prima, ik deed het ook en ben een stuk droger uit mijn kuur gekomen.

Maar samen naast mast wat zou een minimale dosering zijn? Lager dan 100mg eod, weet niet of ik dat zou doen?

Nou, ik las hoe Lean bridged tussen zijn kuren door. Hij doet dat met 60-70mg test-e en 100-150mg mast per week, als ik me niet vergis. Dit brengt al zijn bloedwaarden weer mooi op pijl.

Er is natuurlijk meer dan alleen je axis die moet herstellen. Daarom dacht ik dat een soortgelijke bridge me misschien droger zou maken en daarbij de meeste bloedwaarden weer deels pijl zou brengen. Misschien een klein beetje hoger doseren (100mg test en 200mg mast verdeelt over de week ofzo). Natuurlijk moet je axis nog op gang geholpen worden met een nakuur, maar zou je niet sneller herstellen als je bloedwaarden reeds aardig op pijl zijn op het moment dat je de nakuur in gaat?

Zat trouwens ook nog te denken aan een alternatief met var op het einde. Lijkt me ook wel geschikt namelijk.

Laatst bewerkt:
Nou, ik las hoe Lean bridged tussen zijn kuren door. Hij doet dat met 60-70mg test-e en 100-150mg mast per week, als ik me niet vergis. Dit brengt al zijn bloedwaarden weer mooi op pijl.

Er is natuurlijk meer dan alleen je axis die moet herstellen. Daarom dacht ik dat een soortgelijke bridge me misschien droger zou maken en daarbij de meeste bloedwaarden weer deels pijl zou brengen. Misschien een klein beetje hoger doseren (100mg test en 200mg mast verdeelt over de week ofzo). Natuurlijk moet je axis nog op gang geholpen worden met een nakuur, maar zou je niet sneller herstellen als je bloedwaarden reeds aardig op pijl zijn op het moment dat je de nakuur in gaat?

Zat trouwens ook nog te denken aan een alternatief met var op het einde. Lijkt me ook wel geschikt namelijk.

Overgaan op korte esters is zeker geen slecht idee. Zolang je de steroiden die je gebruikt vervangt en de kuur er niet mee verlengt. Je kuur verlengen onderdrukt gewoon meer.

De bloedwaarden die je op pijl zou brengen met die combi en dosis is niet van je eigen lichaam. Dus gaat niet veel nut hebben op je herstel. Als je test tijdens je kuur hebt gebruikt zijn alle functies zowiezo ondersteund geweest.

Laatst bewerkt:
Zeker.
Had de eerste 3 a 4 keer toch wel behoorlijk last. Dit speelde dan pas zo'n 48 uur na de inject op. Pijn was toen best heftig. Vooral de eerste keer. Daarna werd het al ietsjes minder.
Nu is het wel wat gevoelig en het irriteerd een klein beetje, maar dat is niet erg. Dan voel je tenminste dat het er in zit.
De volgende staat voor dinsdag gepland.

Nu even rusten en herstellen. Maandag weer schouders, onderarmen en buik. Morgen begin ik ook aan m'n tweede potje winny.

Volgens mij drink ik iets te weinig. In ieder geval te weinig water. Misschien dat ik daardoor ook meer vocht vasthoud. Daar ga ik nu op letten. Kijken of het verschil maakt.

als je een shake drinkt drink je die met water of melk?
als je met water drinkte vul uw shake dan helemaal als je dit 3 keer per dag doet heb je al 1.5 liter water binnen

Heb Lean PM gestuurd met de vraag wat hij vond van mijn idee over een soort bridge naar de nakuur toe. Dit is hoe hij reageerde:

Lean zei:
El Tigre Grande zei:
Hey Lean,

Ik zat te spelen met de gedachte om jouw bridge protocol toe te passen als een soort bridge naar mijn nakuur. Wellicht met ietsjes hogere doseringen en eventueel gecombineerd met een lichte cut (afhankelijk van hoe ik er dan voorsta). Dit om alvast wat vet en vocht te verliezen voordat ik de nakuur in ga en in de hoop dat de meeste bloedwaarden dan weer op een wat beter niveau staan, zodat het herstel in de nakuur sneller en beter verloopt. Ben benieuwd naar jouw gedachte hierover. Zou je hier eens naar willen kijken?

http://forum.dutchbodybuilding.com/f46/eerste-kuur-winny-test-e-bold-provi-253189/index5.html

Alvast bedankt man!

Ik denk dat een taper-protocol met mast of primo naar je PCT vele malen beter is voor je herstel en doelstellingen. PB Navy voor zijn theorie, hij zal het duidelijk uitleggen, en voor zijn ervaringen hiermee. Ik heb er geen ervaring mee, ik ga nooit off.

Heb Navy ook een PM gestuurd en wacht nog op een reactie.

Intussen heb ik me ook meer ingelezen in het taper-protocol. Vind het wel interessant, maar denk niet dat het de nakuur moet vervangen. Maar als aanloop naar de nakuur (die in mijn ogen dan ook meteen wat milder mag zijn) lijkt het me een goed plan. Ga nog wat meer research doen en kom er nog op terug.

---------- Toegevoegd om 17:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:46 ----------

[/B]
als je een shake drinkt drink je die met water of melk?
als je met water drinkte vul uw shake dan helemaal als je dit 3 keer per dag doet heb je al 1.5 liter water binnen

Drink het met halfvolle melk. Vind het met water niet lekker. Maar ik neem ook geen 3 shakes per dag. Hooguit 2. Probeer zoveel mogelijk eiwitten uit voeding te halen.

Update:
Net benen getraind. Ik ging kapot. Eerst legpress. Na m'n tweede setje moest ik eerst even pauzeren om te gaan scheiten. Was bang dat het er anders uit zou spuiten tijdens het krachtzetten. Soms ontsnapt er ook wel eens een scheetje tijdens het pressen... Hierna weer eerst even kuiten tussendoor gedaan en toen weer terug naar het pressen. In m'n laatste setje (5e) nog 19x de max van het apparaat (202,5kg + bodyweight). Dat is een nieuw PR. Maar was wel meteen kapot...
Heb er met moeite nog wat andere oefeningetjes uit kunnen persen, maar m'n energie was eigenlijk op.

Zit nu lekker aan twee Hollandse Nieuwe! Jammie. En goed voor de eiwitjes en omega 3!

kijk lekker benen afknalluh goed bezig!

Terug
Naar boven