XXL Nutrition

Eerste kuur winny/test-e/bold/provi

• Topic Starter Topic Starter
Ik kwam van 16,6% en dat bleef ik ongeveer de gehele kuur. Totdat ik stopte en vooral vocht verloor. Hierdoor daalde mijn gewicht maar het vet bleef. Als gevolg dat mijn BF steeg.

BF bleef het zelfde maar het % steeg, bedoel je denk ik.
Ja... daar ben ik dus ook bang voor...
Misschien aan het einde toch snel nog even wat cutten, maar dat beslis ik later. Eerst maar eens kijken hoe het verder gaat.

Gisteren ging het prikje trouwens prima. Het eerste stukje was even gevoelig, maar toen hij er eenmaal een cm in zat, ging het verder pijnloos. Nadien een heel klein druppeltje bloed en dat was het dan weer. Verder voelde ik er gisteren en vandaag (tot nu toe) niets van.

Zo weer benen trainen. Daarna zal ik het wel gaan voelen denk ik zomaar. En anders morgenochtend vast wel. Nouja... no pain, no gain...

Zet trouwens nog steeds in m'n bil. M'n bovenbenen lijken me toch pijnlijker. Hoor daar ook minder positieve ervaringen over. Blijf voorlopig dus maar gewoon bij m'n kontje denk ik.

mooi dat met dit prikje alles goed ging lekker bezig hoest met de krachtgaings dan?

Ja, lekker!

Bij borst al twee PR's. 6x36kg db press, incline en 5x85kg bp, flat (laatste twee herhalingen met een klein beetje hulp).

Rug nog geen PR. Durf met de deadlift nog niet te zwaar te gaan. Bij rug wissel ik ook heel veel af met oefeningen. Meer dan met andere spiergroepen (omdat daar simpelweg meer oefeningen voor zijn in mijn beleving). Daarom is het ook moeilijker te zien of je een PR haalt.

Schouders wel weer een PR, 6x70kg military press op de smith machine.

Vandaag weer benen gedaan. Ook een PR. 12x202,5 op de legpress (max van machine). Is overigens een legpress waarbij je ook een gedeelte bodyweight mee tilt. Wel weer last van de onderrug vandaag. Stond de hele tijd gespannen. Daarom durfde ik niet te gaan squatten.

Alle PR's zijn nog niet heel veel boven mijn oude PR's, maar ik was na 4 maanden cutten toch behoorlijk wat kracht kwijt geraakt. Die heb ik nu in een hele korte tijd weer terug gewonnen + wat extra. Kracht gaat dus goed vooruit. Iedere training sterker zo'n beetje, dus er zullen spoedig meer PR's gaan sneuvelen.

spiergeheugen FTW.
Lekker bezig gozer, goede log ook. Keep it up!

weer woensdag dan meet je toch altijd?ben benieuwd:D

Bedankt jongens!
Ik ben blij dat jullie m'n logje waarderen.
Vind het ook leuk dat jullie het zo geïnteresseerd blijven volgen!

En ik heb weer het een en ander te melden!
Heb me vandaag inderdaad weer gewogen en gemeten. Mooie resultaten, maar eerst wat anders: want WTF wat had ik net een TOP training!

Heb borst en triceps getraind. Was erg moe, dus verwachtte er niet veel van. Na mijn dosis NO-explode naar de gym. Na een ligt setje incline db press om warm te worden heb ik meteen de 36kg dumbbells gepakt. Dit lukte 7x. Een 8e had er misschien ook nog wel in gezeten, maar ik wilde wat energie overhouden, want ik ging voor de volgende stap. Dit zijn de 40kg dumbbells. Daar tussenin hebben we niets in mijn gym... Een flinke stap, dus daarom maar wat hulp gevraagd. Was bang dat ik ze niet eens weg zou kunnen krijgen, maar die angst bleek ongegrond. Met wat begeleiding lukte het 7x!!!! Die laatste herhaling moest ik wel een beetje geholpen worden, maar de eerste 6 heb ik toch zo goed als alleen gedaan. Daarna nog een setje helemaal zonder hulp gedaan. Dit lukte nog 3x. De vierde wilde er net niet meer uit... Maar wat een prestatie! Een nieuw PR!!!

Dat bracht een enorm euforisch gevoel met zich mee. Ik voelde me meteen de koning van de gym. En dat terwijl ik vanmiddag nog dacht dat ik de aas nog niet echt een effect op mijn stemming had. Nu dus wel, door de prestaties.

Na de PR nog wat oefeningen gedaan om de boel helemaal af te matten. Ging allemaal heerlijk! Triceps ging ook perfect!

Verder wordt vandaag de laatste dag dat ik aan de winny zit. Morgen begin ik met de provi. Heb nog even overwogen het potje winny gewoon op te maken, maar uiteindelijk besloten dit niet te doen. 4 weken is voldoende.

Voor de training heb ik me nog gewogen en gemeten. Daarvan zijn dit de resultaten:

Gewicht: 78.5kg
Vet% : 13.7%
VVM : 67.7kg
Vocht : 49.6kg

De afgelopen week ben ik dus weer 1.4kg zwaarder geworden. Hiervan is 0.9kg vocht en 0.2kg vet. Dat betekend 0.3kg vvm zonder vocht.

Sinds het begin van de kuur, vier weken geleden heb ik 8.7kg gewonnen. Hiervan is 3.4kg vet, 3.9kg vocht en dus 1.4kg vvm zonder vocht.

Vergeet trouwens niet dat spieren niet vochtvrij zijn. Dus 1.4kg vvm zonder vocht is iets van 3 kg spier ofzo (tenminste, dat schat ik zelf zo in).

Al met al ben ik dus erg tevreden! Ben ook blij dat m'n vet% niet gestegen is. Dat had ik namelijk wel verwacht. Super dus!

Het begint trouwens wel op te vallen. Krijg al aardig wat opmerkingen. Vertel dat ik in de rebound zit en dat ik veel vocht vasthoud door crea enzo. Hoop dat ze dit blijven geloven. ;)

Goed bezig kerel, ben blij voor je en je BF-behoud.;)

klinkt allemaal erg goed man je bent lekker opweg om een beest te worden:) hoe gaat met cardio?

klinkt allemaal erg goed man je bent lekker opweg om een beest te worden:) hoe gaat met cardio?

Eigenlijk doe ik momenteel helemaal geen cardio. Het was wel de bedoeling, maar ik ben lui. Heb geen zin om na m'n KT nog aan de cardio te gaan. Mijn originele doelstelling had ook betrekking op het verbeteren van mijn conditie, maar toen ik eenmaal begonnen was heb ik die doelstelling aangepast. Toen ik zo lekker begon te gainen ging al mijn prioriteit daar naartoe. Daar ligt hij nu eigenlijk nog steeds. Pas als ik over de 15% kom ga ik volle bak aan de cardio.

Stats gaan goed omhoog, en dat op een relatief laag kuurtje.
Respect, betekent dat de roids goed aanslaan, dat je goed traint en voeding redelijk op pijl is.
en ik bedoel je bent pas 26, moet je je eens zien na 2 jaar als je zo doorgaat.
Dan post je continue foto's van jezelf hahahaha.

Stats gaan goed omhoog, en dat op een relatief laag kuurtje.
Respect, betekent dat de roids goed aanslaan, dat je goed traint en voeding redelijk op pijl is.
en ik bedoel je bent pas 26, moet je je eens zien na 2 jaar als je zo doorgaat.
Dan post je continue foto's van jezelf hahahaha.

Hahaha! Ja, wie weet.
Ben alleen niet van plan om jaren lang te gaan kuren. Hierna denk ik nog 1 of 2 kuurtjes (denk 2) en daarna wordt het alleen maar onderhouden. Zo denk ik er nu tenminste over. Maar wie weet denk ik er tegen die tijd anders over.

Vandaag trouwens rug gedaan en ging weer super! Breed chinnen bw+10kg, 1e setje 7 reps, 2e en 3e setje 6 reps. DB row met dezelfde db's als gisteren de borst (de 36'ers en de 40'ers, setjes van 7). Toen nog wat pulldowns. Eerst met 1 arm tegelijk en daarna met 2 armen afmaken. Nog 2 biceps oefeningetjes erbij en klaar is kees. Dit keer had ik alleen geen dl gedaan. Ben een beetje bang voor een onderrug blessure. Heb er weer wat vaker last van de laatste tijd, dus ik wilde hem vandaag iets rustiger aanpakken. Heb in plaats daarvan wat backextensions gedaan. De t*ring wat een pomp gaf dat! Uitermate pijnlijk! Kon daarna amper meer lopen... Pas toen ik thuis op de bank neer plofte ging het weer iets beter. Nouja... dat hoort erbij...

dummbell row, ik kan de 50 kilo aan, maar niet zonder straps handen zijn dan echt te zwak.
En ik haat die dingen, omdat gelijk je onderarmen en handen weer minder sterk maakt.
Maar voor isolering van de spier is het top met straps.
Gebruik jij die dingen?

dummbell row, ik kan de 50 kilo aan, maar niet zonder straps handen zijn dan echt te zwak.
En ik haat die dingen, omdat gelijk je onderarmen en handen weer minder sterk maakt.
Maar voor isolering van de spier is het top met straps.
Gebruik jij die dingen?

Ik heb ze wel, maar gebruik ze eigenlijk niet. Voor de db row heb ik ze trouwens ook niet (nog) nodig. Hoewel ik ze vandaag inderdaad bijna niet meer hield.

Overigens gaan de dumbbells bij ons maar tot de 40kg. Heb gisteren al gesmeekt of ze geen zwaardere konden bestellen, maar daar wilden ze niet aan beginnen...

Probeer de straps zo min mogelijk te gebruiken omdat ik juist mijn onderarmen sterker en dikker probeer te maken. Alleen bij de dl gebruik ik ze soms omdat mijn grip het dan niet meer houdt, terwijl mijn rug nog wel verder kan. Alleen dat doe ik de laatste tijd ook niet meer, omdat ik met de dl niet tot het gaatje wil gaan. Dat heeft me al te vaak een blessure opgeleverd.

Bij shrugs houden m'n onderarmen het soms trouwens ook bijna niet meer. Dan laat ik de dumbbells bijna fl*kkeren of dan hangt de stang echt alleen nog in m'n vingertopjes.

Om m'n grip te verbeteren zal ik echter toch zoveel mogelijk zonder straps moeten doen.

Dat ben ik met je eens, maar start er dan pas mee met je laatste 2 sets ofzo.
Is ook nog een optie, maar met deadllift kom je er idd niet onderuit.

Dat ben ik met je eens, maar start er dan pas mee met je laatste 2 sets ofzo.
Is ook nog een optie, maar met deadllift kom je er idd niet onderuit.

Ja, als ik ze gebruik is dat inderdaad alleen voor het laatste setje. Of hooguit het op een na laatste setje.

DL doe ik nu setjes van 10 herhalingen. Durf daar nog niet onder te gaan. Soms blijf ik het laatste setje op 8 hangen ofzo, maar lager ga ik niet.

WTF meneer gaat even van de 36 naar de 40 kilo dumbbells. (die heeft mijn gym niet eens zo zwaar)

Gaat keigoed, ik liep wat achter met lezen, ben nu weer helemaal bij. En dat geen cardio doen, dat lijkt me voor een hardgainer als jij helemaal zo slecht nog niet. Ik ga zelf ook pas nu net na mijn kuur cardio in de vorm van hardlopen weer oppakken.

Succes verder!

Terug
Naar boven