MuscleMeat

eet honing!!

mass_builder

Ripped Bodybuilder
Waardering
2
Eet HONING!

smorgens en na het trainen. wordt veeel te weinig gedaan

ook het ideale laadvoer voor fotoshoots of contests, en beter dan suikers of stroop

welke hoeveelheden heb je het dan over?

Ik doe altijd een theelepel honing in mijn thee :o en soms in mijn kwark

Mass_builder topic..:rolleyes:

:roflol:

on topic

bron :dunno: maar ik weet wel dat honing een goede toevoeging is bij je voeding ;)

:brew:Maar wel lekker

Honing bestaat voor het grootste deel uit suikers, fructose & glucose.
Verder zit er water, hormonen, enzymen, vitaminen en zuren in.

Een algemene samenstelling is niet te geven, maar ze bestaat globaal uit:

* 18% water; het lage watergehalte in honing heeft een remmende werking op de aanwezige schimmels en gisten,
* 38% vruchtensuiker (fructose): omgezette suikers,
* 31 % druivensuiker (glucose): omgezette suikers,
* 10% meervoudige suikers, mineralen, organische zuren en vitaminen,
* 3% enzymen (of fermenten), hormonen, gluconzuur, kleur en aromastoffen, enz. De belangrijkste enzymen zijn: - invertase (= sacharose) zet sacharose om in vruchten- en druivensuiker; - diastase (= amylase) zet zetmeel om in dextrinen; - glucoseoxidase zet glucose om in gluconzuur, een bacterieremmende stof.

http://www.gezzond.nl/{35400392-a028-407b-a9c8-5ac894c5fef0}

citaat:

Gebruik
Honing is een rijke energiebron en wordt wel gebruikt als opwekkend middel door mensen die herstellende zijn van een ziekte of een ongeval en ander voedsel slecht verdragen. Een vanouds bekend recept is heet water, honing en citroensap (eventueel met sterke drank). De citroen levert vitamine C. Het gebruik van honing biedt vrijwel geen voordelen boven het gebruik van suiker.
Honing is te koop bij de supermarkt of natuurwinkel.

ik eet geen dextrose voor en na de training, maar honing, vind ik veel lekkerder en het zijn ook snelle suikers dus, zal weinig uitmaken. Door de kwark is het ook extra lekker.

Is appelstroop ook "goed" ??

Is appelstroop ook "goed" ??

duhhh het gaat hier over honing ( dat maken de bijtjes ) waarom zou dan appelstroop ook goed zijn omdat het ook zo'n textuur heeft. je kan net zo goed vragen ofdat peren ook goed zijn om een appeltaart te bakken

denk eens na voor je iets post!!!!

heb mijn eindwerk over voeding in de wielersport gedaan. tijdens de literatuurstudie heb ik gelezen dat honing een soort natuurlijk antibioticum bevat. altijd wel uw tanden poetsen nadien!!!!

Goed topic, Robocop.

Terug
Naar boven