MuscleMeat

Eet immens veel, maar kom amper aan!

a11ucanget

Novice
Waardering
0
Hallo,

Ik train nu 15 maand en heb de afgelopen maanden veel geleerd over voeding. Ben eigenlijk geen voorstander van veel supermarkt producten en geloof in het ´´terug naar de oertijd voedsel´´ waar ons lichaam voor gemaakt is. Maar, tja aangezien ik toch gespierder wil worden en met een beetje tarwegras en wat vlees eten op een dag ik niet voldoende binnenkrijg om meer spiermassa te krijgen, ben ik 2 maanden geleden begonnen, met het naar mijn mening, ´´ongezond´´ eten. Ben hiervoor naar een oud bodybuilder gestapt die ook schema´s voor mij maakt, hij vertelde mij dat voeding nog belangrijker is als het trekken aan gewichten, dus ben ik behoorlijk gaan eten (uiteraard ook veel sporten met schema's gemaakt door dezelfde man, 5x id week schema)

Nou, to the point:
PROBLEEM: ik ben in 2 maanden tijd 0.8 KG aangekomen.

Ik ben dun gebouwd, wel breed in de schouders. vetpercentage van 10 procent en weeg op dit moment 72.6 kilo bij een lengte van 188 cm.
Tennis gemiddeld 14 uur id week, waarvan 6 intensieve trainingen waarbij wellicht behoorlijk verbrand word

Ik kan maar geen goede verhouding vinden in mij voeding aangezien ik veel sport en dus niet te zwaar kan eten van te voren, maar tegelijkertijd wil ik veel eten om die spieren te laten groeien!!

Hierbij mijn voedingsschema:

08:00 -200 ml water + 2 el tarwegras poeder
- 4 sneetjes volkoren met 2 bananen

10:00 - 2 sneetjes volkoren volkoren met 1 banaan
- pannenkoek (50 cm) bereid met aubergine en ei

12:00 - 10 sneetjes volkoren met 15 plakken kipfilet

13:00 - handje cashewnoten

14:00 - 3 sneetjes volkoren met 6 plakken kipfilet

15:00 tot 16:00/16:30 krachttraining
Direct vanuit de sportschool: 300 ml limonade voor de snelle suikers

16:30/17:00 - Whey perfection shake naturel smaak (250 ml met aangegeven hoeveelheid poeder)
- 2 sneetjes volkoren met 4 plakken kipfilet

17:30 - wat de pot schaft, vaak pasta's en andere lekkernijen ivm Italiaanse mama

19:30 - handje cashewnoten

22:00 - 500 ml magere naturel kwark

SLAPEN

Oftewel, erg clean zoals de beste bodybuilder het noemde. Helaas kom ik weinig aan, spiermassa groeit weinig, maar ik geloof ook niet dat dit na 2 maanden heel goed zichtbaar is. Op verzoek kan ik ook mijn trainingsschema posten.

Ik heb veel op het forum rondgekeken maar kon niet de specifieke antwoorden vinden waar ik naar op zoek ben en aangezien voor ieder persoon anders nodig is, besloot ik een nieuw topic te openen.

Ik vreet, sport en slaap veel, maar het resultaat wil maar niet komen. Ik hoop dat een ervaren iemand hier mijn kan helpen of tips kan geven, of wat dan ook.. wat denken jullie?

heel erg bedankt alvast

Ruben

Laatst bewerkt:
Begin eens met je basis kcal behoefte uit te rekenen, en kijk of je daar wel 300 boven zit.

als je niet aankomt eet je gewoon te weinig zo simpel is het,dus meer eten!

4 liter chocomel aan je voeding per dag toevoegen. Kijken of jij dan niet zwaarder wordt.

Gooi 200/250ml ongezoete room door je kwark en neem s nachts lekker een pastasalade.

• Topic Starter Topic Starter
Volgens de eetmeter heb ik zo'n 5200 kcal per dag nodig en ik zit (exclusief de benodigde mineralen en vitaminen die in tarwegras zit) ruim boven alle benodigdheden. Kcal volgens eetmeter 5800 kcal. Ik ben vergeten te melden dat ik 's avonds vaak 3 dubbele porties eet, waarbij ik behoorlijk wat kcal binnenkrijk, althans volgens de eetmeter :)

Wat voegt chocomelk toe? ik wil wel graag mijn sixpack behouden :P

zonder je stats kunnen wij weinig.
en ik heb het even uitgerekend en ik kom maar op 20 gram vet? (avond eten niet mee gerekend)

's avonds vaak pasta's met behoorlijke hoeveelheid aan kaas en sauzen, dus vooral verzadigde vetten en de onverzadigde vetten haal ik uit de 2 handjes noten (die meestal oploopt tot een half bakje cashewnoten per dag) Waar zou ik meer onverz. vetten uit kunnen halen?
De kip bevat ook wel wat vet

Zou wel gek zijn als je maar 20 gram vet uit 2 handjes cashewnoten + ei haalt, nietwaar rope?

gooi overal olijfolie over :P

Vis, a11ucanget, zoals zalm, tonijn etc.

Wat voegt chocomelk toe? ik wil wel graag mijn sixpack behouden :P
Wil je nou spiermassa en kracht of mager blijven met je oh zo speciale blokjes?

Kijk 4 liter is belachelijk maar chocomel of melk bevat 35gram eiwit per liter. Daarnaast voldoende vetten en energie wat je nodig hebt voor herstel en groei.

Is dit serieus 5800kcal?

Vis eet ik idd niet veel, sowieso 1x per week en dat is dan 400 gr zalmfilet op de vrijdag. Dit vaker doen?

Zou wel gek zijn als je maar 20 gram vet uit 2 handjes cashewnoten + ei haalt, nietwaar rope?

o lol zat naar het verkeerde te kijken

Maar voor emiel
maar 1 handje is 15 gram. + ongeveer 15 gram vet voor 2 handjes.
1 ei = ongeveer 5 gram ver
5+15 is 20 :P

maar als 2 handjes opeens 1.5 bakjes zijn is het natuurlijk een ander verhaal,

ja met standaard 600 gr pasta ingerekend

Gooi er wat gerookte makreel bij. hoe kom je bij 5800Kcals? je onderhoud is 3100Kcals.

Ik zou zeggen, maak er 3x per week van, en verdeel het in kleinere porties.

Ik zal morgen de prt scr's van de eetmeter posten, ben nu slapen. bedankt voor de reacties tot nu toe

o lol zat naar het verkeerde te kijken

Maar voor emiel
maar 1 handje is 15 gram. + ongeveer 15 gram vet voor 2 handjes.
1 ei = ongeveer 5 gram ver
5+15 is 20 :P

maar als 2 handjes opeens 1.5 bakjes zijn is het natuurlijk een ander verhaal,

Daar heb je gelijk in. Laten we er vanuit gaan dat het in ieder geval niet veel is :D

Terug
Naar boven