MuscleMeat

Eetlust weg(stress)

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor je reactie matthias

het is echt vervelend dat ik niet meer normaal kan functioneren en eten.
meer cardio ben ik nog maar een weekje ofzo mee bezig dus veel verschil heb ik nog niet gemerkt.
meditatie doe ik af en toe maar soms lukt het gewoon niet door al die gedachtes wat er door me hoofd zweven. ik probeer zoveel mogelijk te relaxen, saunatje pakken, filmpje enzo. dit helpt wel maar in kleine beetjes. Ben al blij dat ik terug buiten kan komen de eerste weken durfde ik niet buiten te komen (school gaan ging niet) en als ik toch weg ging kreeg ik een paniekaanval.

Denk je dat dit ooit helemaal verdwijnt of is het iets waar je mee zal moeten leven?

Uiteindelijk kom je er wel van af, je bent er niet zomaar van af het is een heel proces wat je door moet lopen! Je bent nog jong dus dikke kans dat je er vanaf komt! Het enigste is dat je er gewoon een zwakke plek voor hebt..

Maar probeer dingen niet te gaan vermijden! Dat is het slechtste wat je kan!! Ik werk en ga nog steeds naar school hoe moeilijk het ook is, hoe erg de aanvallen ook zijn.

ja idd, zodra je gaat vermijden word het erger daarom dat ik toch nog overal naartoe wil gaan.
ik hoop dat ik er van af kom,zal idd nog een tijd duren.

Ik raad je wel aan te stoppen met alcohol drinken, en als je het doet drugs en roken! Vooral dat alcohol je kan je beter voelen wanneer je paar pils op hebt maar dag erna is de paniek en angst gewoon 10x erger! En zo kom je er steeds dieper in.

Werk aan jezelf, wees streng voor jezelf en zorg dat je normaal kan leven..

ja idd alcohol drink ik nietmeer, geen druppel en wel weed ben ik ook mee gestopt als ik gerookt had en ik ging lekker op de bank zitten om film te kijke, BAM paniekaanval en zeer erg (weed versterkt het?)
dus dat doe ik nooitmeer.

wil er alles voor doen om te verbeteren.

Zeer herkenbaar. Ik ben erdoor een jaar gestopt met mijn studie en ben gaan werken. Dit gaf bij mij voldoende lucht om eens goed na te gaan waar de paniek vandaan komt:

Stress
Verplichtingen
Over sensitiviteit m.b.t. lichaam/soort van hypochondrie (kleine pijntjes grote gevolgen)
financieele druk/verplichtingen

Enz enz... De bewustwording van deze factoren waren voor mij al genoeg om de paniekaanvallen te voorspellen, dus voorkomen of verminderen.
Waarom ik in paniek raak, of waarom ik er zo gevoellig voor ben weet ik nog niet en dat zal ook nog wel even duren voordat ik erachter ben, maar op dit moment is alles weer top gelukkig,.

Ik raad je aan eens goed op zoek te gaan naar mogelijke oorzaken die de paniekaanvallen veroorzaken, en dan proberen deze stapje voor stapje te ontleden en veranderen/verbeteren/of.. mocht je dit niet zelf kunnen dan zijn er voldoende psychologen of werkers die je kunnen helpen.

:)

Laatst bewerkt:
Wat een beta's hier ook, dacht dat iedereen alpha was op DBB. Niet dus. Zelf geen problemen hiermee, omdat ik wel veel kan relativeren en nuchter ben. Jezelf van buiten kunnen bekijken en je gedrag observeren. Dit is vaak erg belangrijk. Meditatie kan je dit leren.

Een neef van mij had ook alle eerder genoemde stoornissen. Hij zij eens tegen mij dat pillen zeker niet de oplossing waren, het werd zelfs daardoor erger op lange termijn. Je moet echt je denk patronen veranderen. Dus geen "quick fix". Een psycholoog kan hulp bieden. Hij zij dat het heeft geholpen met zijn leven minder chaotisch te maken. Waardoor hij er nu helemaal van af is. En een vriendin/vriend waar je je gevoelens aan kwijt kunt. Maar vooral erover praten lijkt me wel belangrijk.

Laatst bewerkt:
@ smiles

Ik weet wat de oorzaken zijn(verschillende factoren)maar ik kan er niet veel aan doen, helaas.

@bbrutus
ja dat ritje naar het ziekenhuis heb ik dus ook al meegemaakt, absoluut niet prettig idd.

@omni
ik heb mensen waar ik mee kan praten, die me ook raad geven vanuit een nuchter standpunt. dit helpt idd ook. maar ik denk dat ik toch psychologishe bijstand nodig zal hebben, omdat ik zelf besef dat mijn denkwijze vaak verkeerd is wat dus paniek/angst opwekt.

Vind het wel leuk om te horen dat mensen die er zelf ook ervaring mee hebben,hun tips enzo geven. en ik merk nu dus ook dat er eigenlijk toch best veel mensen zijn die er last van hebben.

Laatst bewerkt:
Tuurlijk kun je er wel iets aan doen, dat is het mooie juist. Als je er dus zelf niet uit kunt komen en het beinvloedt jou zo erg, zoek hulp!

hee wil mijn verhaal ook ev kwijt en denk dat je er miss wel wat aan hebt.
Een jaartje of 5 geleden lag ik in bed voelde me gewoon goed en ging aan me ademhaling denken uit het niets. En schrok hiervan en ging ook hyperventileren en kreeg een paniekaanval. Toevallig ging ik die week daarna op vakantie en had het sindsdien elke dag benauwd en paniek puur omdat ik mezelf gek liep te maken stel er gebeurt wat met me op vakantie ziekenhuizen daar zijn minder goed etc etc.
lichamelijk is er dus niks met je aan de hand het zit allemaal tussen je oren.
na een tijd ga je het telkens meer herkennen de paniekaanvallen en weet je dat het gewoon bullshit is want dat is het ook.
het is gewoon een proces van stoffen die in je hersenen worden aangemaakt omdat je jezelf gek loopt te make.

Ook ik heb last van paniekaanvallen gecombineerd met hypochondrie en chronische hyperventilatie gehad. Ik weet dat je jezelf zo gek kan maken als je wil, zo gek zelfs dat je lichaam de verschijnselen gaat vertonen waar jij bang voor bent.
Vorig jaar ben ik bijvoorbeeld door een paniekaanval met hartkloppingen in het ziekenhuis beland, mijn hart sloeg ongeveer 260 slagen per minuut. Geen pretje allemaal. Ik realiseer me nu steeds beter dat als je gaat, je dit toch niet kan voorkomen.
Sorry dat ik het zeg maar 260 nee.. dat kan niet want paniekaanvallen zijn NIET gevaarlijk, paniek, angst noem maar op en er is nog nooit iemand aan dood gegaan! En een hartslag van 260 is gewoon gevaarlijk kan zijn dat je hart zo snel klopt dat ie gaat trillen.

Meestal mensen die paniek hebben gaat de hartslag ongeveer op top 130 en met uitzonderingen de 150!

@jantjee

ja idd het zit tussen de oren maar het eruit krijgen is niet gemakkelijk he, ik herken mezelf ook wel in je verhaal. het denken van "stel dat..." heb ik ook erg en dit probeer ik mezelf af te leren.

@matthias9

wat je nu zegt is heel belangrijk om te weten paniekaavallen zijn idd NIET gevaarlijk of dodelijk. een hartslag van 260 is zeer hoog, die van mij loopt zelf op zoals ge zegt tussen de 130 en piekt op150/160

Hoe gaat het nu met TO?

Het valt wel mee matthias,

mijn eetlust is iets beter maar ik ben nog verder afgevallen naar 53 kg.
Ook overlaatst nog een klein paniek momentje gehad (eerste hoge-schooldag).
maar voor de rest valt alles mee.
ik denk dat het wel inorde gaat komen allemaal maar dat het gewoon tijd nodig heeft.

Inderdaad, medicatie kan altijd nog. Psycholoog mag overigens geen medicatie voorschrijven dacht ik.. Die zal je dan doorverwijzen naar psychiater.

Heeft zijn huiswerk gedaan.

Zoals de anderen zeggen, ga naar een psycholoog. Had toen ik jong was een gegeneraliseerde angststoornis. Op slechte dagen kreeg ik niks door m'n keel. Ik begrijp hoe je je voelt. Een goede psycholoog helpt enorm. Je gaat echt dingen leren waar je wat aan hebt tijdens die behandelingen. Behoorlijk gaaf.

Terug
Naar boven