AndroidHealthClinic

eetschema, bulk, vegetarisch

ramonovietsj

Competitive Bodybuilder
Waardering
14
sorry, ik loop een beetje te k*tten. Maar het lukt me niet om rechtstreeks hier een afbeelding van mijn eetschema te krijgen, vandaar deze link:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Eiwit/kh/vet verhouding is 32/56/12

Mijn uitgerekende caloriebehoefte is 3595 kcal. http://www.johnberardi.com/articles/nutrition/masseating_1.htm

Bovenstaand schema zit op 3621.03 kcal.

Met dank aan RobG en Ericr voor geleverde info.
Als iemand feedback heeft op mijn schema, graag!

• Topic Starter Topic Starter
voor de rest drink ik trouwens nog 200 ml groente-tomaten sap per dag, neem ik een multivitaminepil en eet ik wat fruit.

vegatarisch :rolleyes:

gwoon lekker biefstuk en tonijn nemen joh :D

:rolleyes:

Niet dollen met vegetariers Stylo ;)

This photo is no longer in our database

Wilje optimaal groeien imo is Vleeswaren toch een belangrijke Bron van dierlijke eiwitten, maarjah denk dat meer mensen er zo over denken zou me geen levenk unnen voorstellen zonder MEAT! :),

Even het voor mijn mede vega-warrior opnemen, het is leuk dat de meesten er van overtuigd zijn dat je alleen met vlees kan groeien. Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling van Ramon om daar weer een discussie over te beginnen.

Ook al wil ik wel zeggen dat je prima op plantaardige of bijna alleen plantaardige bronnen progressie kan maken. Ik eet al 12 jaar geen vleesproducten meer en tijdens trainingsperiode genoeg groei meegemaakt. Nu bezig om boven de 90 Kg uit te komen bij 1,79 meter en dat zal zelfs met een wat mindere progressie in de komende maanden vrij makkelijk haalbaar zijn.

Op eieren,whey na de training en heel soms wat kaas na is mijn dieet plantaardig en ik ga er prima op. Kolder dat je niet kan groeien op plantaardige voeding, als dat niet lukt is er gewoon wat mis met het samenstellen van je dieet. En nee dat kost niet meer moeite dan een dieet met vlees of vis. Ik heb een vrij rudimentair dieet van rijst, groenten, brinta, brood, tahoe en aan het achterhaalde principe van alle essentiele aminozuren in 1 maaltijd doe ik niet.

Lees hier vaak genoeg dat je eiwitten niet hoeft te tellen uit plantaardige bronnen, dan zit ik dus op sommige dagen op 0% eiwitten per dag :D

Ik las regelmatig een vegetarische periode in omdat ik soms schijtziek wordt van al die kipfilets en biefstukken. Ik moet zeggen dat het een goede afwisseling is. Je houdt er niet zo een vol gevoel aan over omdat het eten wat lichter lijkt.

Nadeel (of voordeel) is alleen dat ik binnen een paar weken 3 kilo lichter was (weet iemand trouwens hoe dat kan?).

Laatst bewerkt:
In vegetarish voedsel zit eenmaal weinig vet waar door je minder gauw dik word.
Vegetarish voedsel gaat prima met fitness, maar wel zul je simpelweg moet accepteren dat je minder snel zal groeien dan mensen die wel vlees eten. Om dit te compenseren kun je gewoon vis eten paar keer per week waardoor je een veel grotere hoeveelheid eitwit zal innemen.

• Topic Starter Topic Starter
VEGAWARRIOR > bedankt voor de support! toch nog mensen met wat verantwoordelijkheidsgevoel hier op het board;)

Voordat we zware discussies krijgen over de vleesindustrie ed wil ik er op wijzen dat ik graag wat feedback zou willen op mijn schema. De discussie is al menig maal op dit board gevoerd en we (ff generaliseren) worden het toch niet met elkaar eens.

Wat vis of vlees zou makkelijk zijn in mijn schema, maar helaas eet ik alleen maar p*ssy, voor de rest geen vlees.....

Alvast bedankt voor replies!

ps de link in mijn eerste post zou het nu moeten doen, sorry voor het omslachtige geklik, maar het lukt me niet om het makkelijker voor elkaar te krijgen....

proteine cake? Waarhaal je zoiets of maak je deze zelf. Zitten wel goed veel eiwitten in voor 1 maaltijd (92gr :eek: )

Zelf ben ik bijna 6 jaar vegetarier en ben in de 2,5 jaar dat ik train toch ook al flink vooruit gegaan zonder vlees en vis. Is ook wel leuk om reacties te horen van 'hey bart,ik zie al die veggies aftakelen en jij word alleen maar breder' :D het is dus gewoon een kwestie van je hoe je eet maar dat is zowiezo al bij bb;Dat schema ziet er wel vrij goed uit by the way

Ikzelf ben ook vegetarier, en geloof er dus niet in dat het vegetarisch zijn slechte invloed moethebben op je progressie, groei.

Het is de hoeveelheid en het soort eten dat je eet.

Als er nog vegetariers zijn op deze site, laat ze dan snel even hun etens schema neerschrijven. Of de producten dat zij vinden dat zeker niet mag ontbreken om al die zogenaamde dierlijke eiwitten te compenseren. Kom nu niet met vis af. Want dat eet een vegetarier ook niet.

Ikzelf ben juist een schema aan het zoeken in mijn eten, om aan krachttraining / bodybuilding te doen. Daarom zou ik graag wat meer mensen aansporen om hun etenswaren hier te posten die NIET van dierlijke afkomst zijn en volgens de consumer VERPLICHTE voeding is om te groeien.

vegetarisch?
ik zou het niet kunnen en je gaat me ook niet wijsmaken dat het er makkelijker op wordt om te groeien, daarom echt waar: respect man!

Santoz zei:
vegetarisch?
ik zou het niet kunnen en je gaat me ook niet wijsmaken dat het er makkelijker op wordt om te groeien, daarom echt waar: respect man!

Was de discussie dan wel niet, maar ik groei er met mijn luie reet prima op. 6,5 kilo in 2 maanden en mijn BF zakt zelfs wonder boven wonder. Begon op 79 kilo en ben nu 85,5 kilo. Waarbij ik de hele maand januari nog een lichte blessure had waardoor ik niet voluit kon knallen.

aan denysis: dank u voor de kwaliteit link. :)

Aan EricR: Jij bent ook vegetarier denk ik he. Wat is uw voedingsschema. En is whey plantaardig?

Want ik wil ook wel zoveel bijkomen (geen vet) op 2 maanden.

EricR zei:
Was de discussie dan wel niet, maar ik groei er met mijn luie reet prima op. 6,5 kilo in 2 maanden en mijn BF zakt zelfs wonder boven wonder. Begon op 79 kilo en ben nu 85,5 kilo. Waarbij ik de hele maand januari nog een lichte blessure had waardoor ik niet voluit kon knallen.
sorry... inderdaad een slechte eigenschap van me om altijd af te wijken ;)

Terug
Naar boven