Fitness Seller

Eeuwig sporten en op dieet, maar geen duidelijk resultaat. Advies nodig!

kim91

Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
62kg
Vetpercentage
26%
Hallo,

Ik heb een vraag en ik zou graag wat advies willen van jullie. Al sinds mijn 16/17e let ik erg op mijn voedselinname. Ik vermijd (slechte) vetten, beperk mijn koolhydraat-, suikerinname en eet kleine porties. Ik heb een typische peervorm (zal vast ook een deel gentisch bepaald zijn), tenger van boven en stevig beneden. Mijn armen, bovenlichaam en kuiten zijn erg slank, maar bij bovenbenen en flubberbuik irriteren me mateloos.

Mijn lichaamscompositie:
Leeftijd: 19
Lengte: 175 cm
Gewicht: 62 kg
BF: tussen de 26 en 28,5%
Vetmassa: rond de 17 kg
Vetvrije massa: rond de 45 g

Je kan gerust zeggen dat die 17 kg rond m'n buik en benen zitten.

Dit is wat ik op een dag zo ongeveer binnen krijg.

Ontbijt
-1 meergranencracker met appelstroop, halvajam, 20+-smeerkaas of kipfilet
-1 rijstwafel dun beelgd met appelstroop
of
200ml magere yoghurt met lijnzaad en soms nog tarwezemelen

Tussendoor
Kiwi of peer

Lunch
Hetzelfde al 's ochtends of niets.

Tussendoor
Rijstwafel of cracker (droog), of kiwi of peer.

Avondeten
-Bij rijsttafel of pasta zeer kleine portie met wat sla.
-Meestal vetarme vis met 2,5 opscheplepel verse groenten en 1,5 eetlepel zuilvervliesrijst (geheel vetarm bereid).
-Nooit friet, pizza, quiche, lasangna o.i.d.

's Avonds eet ik soms nog een kiwi of peer, maar ik eet maximaal 2 stuks fruit/dag.

Ik drink elke dag zo'n 2 liter vocht, alleen water en groene thee.

Volgens mij neigt dit naar anorectisch toe en dat terwijl ik gek ben op lekker koken en eten. Nu heb het gevoel dat ik altijd streng moet zijn voor mezelf, omdat de kilo's er anders aan vliegen (dat is ook zo, ik merk dat ik best snel aankom).

Tot slot nog wat ik aan beweging doe. Ik fitness sinds februari dit jaar wat intensiever dan voorheen. Ik ga ongeveer 4/5 keer per week en/of ga ook fietsen (50 min.) of hardlopen (5 km in 30 min.).

Ik probeer elke keer dat ik fitness 50 minuten cardio te doen, cross, fietsen, loopband met helling. Dit schema wissel ik elke 6wkn af door bijvoorbeeld het waven om te ruilen voor steppen. Daarna doe ik nog zo'n kwartier, half uur krachttraining. Met KT focus ik me voornamelijk op m'n benen en buik.

Ik begrijp dat mijn lichaam gewend is aan dit voedingsschema en dat ik daarom niet echt vet verlies. Ik heb mijn voedingsschema eens drastisch omgegooid, volkoren brood, zuivel, vlees, goede vetten en grotere porties maar dit wilde niet baten. Ik sportte destijds ook, maar het leek wel alsof al dat extra eten er meteen aan kwam.

Wie weet wat ik aan mijn voeding- en/of bewegingsschema moet aanpassen om m'n vetpercentage naar beneden te krijgen en dus slankere benen/buik te krijgen?

Laatst bewerkt:
Nou als ik dit zo lees doe je maar weinig goed.

Lees even wat over voeding en training op dit forum en je zal resultaat gaan zien.

Je moet meer KT doen. Het enige in je lijf wat echt vet kan verbranden dat zijn spieren.
Als je die maar weinig hebt zal je tijdens cardio ook maar weinig verbranden. O ja en dan zijn er een heleboel vrouwen die weinig KT doen omdat ze anders zo gespierd worden, dit is natuurlijk een fabeltje anders zouden al die fitnessbabes er niet zoveel moeite voor hoeven doen.

Ook is je voeding slecht, fruit in de avond is snelle koolhydraten die je niet meer nodig hebt.
Appelstroop is niet echt goed, alleen maar snelle suikers, en elke maaltijd moet bestaan uit koolhydraten, eiwitten en vet.

Een aanrader om te kopen is Burn the fat Feed the muscle, dit is een boek waar heel veel goede tips in staan voor voeding.

Laatst bewerkt:
Volgens mij neigt dit naar anorectisch toe

Geef je zelf eigenlijk al een antwoord op een deel van je vraag. Je eet wel heel erg weinig,l. terwijl je wel veel sport Maar als je dat zegt over jezelf moet je misschien eerst even nagaan of je het ziektebeeld ook hebt, want met een paar tips kom je echt niet van een eetstoornis en negatief zelfbeeld af.

Maar zou eerst de stickies bestuderen, dan ben je al een eind op weg.;)

• Topic Starter Topic Starter
Thanks voor jullie reacties, hier kan ik wat mee!
Ik ben erg perfectionistisch en niet snel tevreden, dus het kan inderdaad lijken dat ik een negatief zelfbeeld heb.

Ach iedereen heeft wel iets aan zich wat hij/zij niet leuk vind maarja je moet ermee leven dus ermee leren omgaan.
Ik loop ook al 3 jaar te kloten en bij mij wilt het echt resultaat ook nog niet komen. Dit komt meestal doordat ik me dieet enzo maar 2 maanden volhou en dan weer wat anders doe en dan ook wee een maand niet ga sporten enzo.
Maar nu ben ik echt begonnen voor de zoveelste keer, en hoop het nu wel vol te houden.

Hier is wat leesvoer alvast.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/begint-maken-goed-voedingsschema-68557/

en deze

http://forum.dutchbodybuilding.com/...or-startende-kinderen-tieners-vrouwen-148533/

Laatst bewerkt:
ik zal ook meer KT gaan doen. de squat bijv. daar krijg je sterke benen van en je traint Core(buikspieren, onderrug). misschien kan je het best een foto plaatsen van je buik. want zoals andere al aangeven, misschien ben jij de enige die jezelf dik vind. En ja lees de sticky`s.

Hoop dat je er wat aan hebt. SUCCES!!

1: Je eet te weinig
2: Je doet te weinig krachttraining / te veel cardio
3: Je metabolisme ligt op z'n kont door combinatie van bovenstaande twee punten.

- stop met die gekke supplementen: die gaan je niet helpen (drink alleen groene thee als je dat lekker vindt, maar verder overboord gooien!), en luister naar bovenstaande adviezen.
- Wanneer je meer gaat eten (en dat is nodig!) zorg dan dat je rustig opbouwt, en ja: je komt eerst aan, maar dat komt vanzelf goed - volhouden!
- Ik vind dat ik het levende bewijs ben dat een crashdieet (veel te weinig eten en nogal wat cardio) niet werkt, maar daarvoor mag je de eerste post lezen (en foto's bekijken) van mijn zomerlog.

Wow DwarvenWarrior, ik ben overtuigd na het zien van jouw foto's! Ik denk dat jullie compleet gelijk hebben dat ik het verkeerd heb aangepakt. Ik ga stoppen met CLA en ik ga nog deze week samen met m'n fitnessinstructeur een geheel nieuw schema samenstellen. Ik zal me inlezen wat betreft voedselinname en dan langzaam meer gaan eten.

Dankjulliewel voor de bruikbare adviezen!

Geef je zelf eigenlijk al een antwoord op een deel van je vraag. Je eet wel heel erg weinig,l. terwijl je wel veel sport Maar als je dat zegt over jezelf moet je misschien eerst even nagaan of je het ziektebeeld ook hebt, want met een paar tips kom je echt niet van een eetstoornis en negatief zelfbeeld af.

Maar zou eerst de stickies bestuderen, dan ben je al een eind op weg.;)

Ho, ho!

Dit is zéker geen anorexia, daar horen hele andere symptomen bij.

Wat ze gewoon moet doen is een goed schema opstellen, en dit rustig opbouwen. Gaat ze gelijk op onderhoud eten, dan zal ze 100% zeker gaan aankomen in het begin, het lichaam moet uit de survival mode. Dus gewoon inlezen betreft voeding en voedingsschemamaken, en rustig opbouwen.

Veel drinken is ook belangrijk, 2-3 liter per dag, het liefst gewoon water.

Wow DwarvenWarrior, ik ben overtuigd na het zien van jouw foto's! Ik denk dat jullie compleet gelijk hebben dat ik het verkeerd heb aangepakt. Ik ga stoppen met CLA en ik ga nog deze week samen met m'n fitnessinstructeur een geheel nieuw schema samenstellen. Ik zal me inlezen wat betreft voedselinname en dan langzaam meer gaan eten.

Dankjulliewel voor de bruikbare adviezen!

Dring dan aan op het doen van compoundoefeningen! Squat, deadlift en benchpress met losse gewichten en zo min mogelijk met apparaten aan de slag. Dan pak je meteen alle stabiliserende spieren ook mee, en dat is wat je wilt.
Een voorbeeld beginnersschema is te vinden in de stickies ;)
(Heb ik ook gedaan, en later doorgegaan op een split)

Ho, ho!

Dit is zéker geen anorexia, daar horen hele andere symptomen bij.

Wat ze gewoon moet doen is een goed schema opstellen, en dit rustig opbouwen. Gaat ze gelijk op onderhoud eten, dan zal ze 100% zeker gaan aankomen in het begin, het lichaam moet uit de survival mode. Dus gewoon inlezen betreft voeding en voedingsschemamaken, en rustig opbouwen.

Veel drinken is ook belangrijk, 2-3 liter per dag, het liefst gewoon water.

Ik heb ook niet gezegd dat TS anorexia HEEFT. Maar laten we eerlijk zijn dat het begint met een negatief zelf beeld. Iedereen heeft wel iets waar hij/zij ontevreden mee is. Zo'n extreem laag gewicht heeft ze dan misschien niet, maar hoe ze er echt voor staat weten we niet van het eerste bericht. Weinig eten, veel sporten allerlei supplementen gebruiken om een lager gewicht te bereiken horen wel degelijk bij anorexia. Nogmaals, zeg niet dat TS anorexisch (is dat een woord?;))is. Maar als ze straks ietsje in gewicht gaat aankomen, ben ik bang dat ze er op dit punt nog een hele kluif aan zal hebben dat te accepteren en te geloven dat het goed komt.

1: Je eet te weinig
2: Je doet te weinig krachttraining / te veel cardio
3: Je metabolisme ligt op z'n kont door combinatie van bovenstaande twee punten.

- stop met die gekke supplementen: die gaan je niet helpen (drink alleen groene thee als je dat lekker vindt, maar verder overboord gooien!), en luister naar bovenstaande adviezen.
- Wanneer je meer gaat eten (en dat is nodig!) zorg dan dat je rustig opbouwt, en ja: je komt eerst aan, maar dat komt vanzelf goed - volhouden!
- Ik vind dat ik het levende bewijs ben dat een crashdieet (veel te weinig eten en nogal wat cardio) niet werkt, maar daarvoor mag je de eerste post lezen (en foto's bekijken) van mijn zomerlog.

En ik vraag me af met wat voor intensiteit je de cardio-en krachttraining doet ?

hallo,

Je krijgt te weinig eiwitten, richt je ook op tonijn in blik (water ) magere kipfile, kalkoen magere yoghurt vis, of een protein shake:D.

Zo zorg je dat je spieren behoud of meer spieren eerst kweek, Spieren zijn namelijke vet vreters.

doe ook aan kracht training. en na je kracht training 45 min cardio. 10 min rennen 10 min roeien 10 min steppen 10 min fietsen 15 crosstraining.

niet constant zelfde oefening je lichaam word dan lui.

en andere optie is stel je heb 2000kcal per dag nodig eet de ene dag 1800 en de andere dag 2200, zo geef je lichaam steeds een boost.

Het werkt net als een auto, gas rem gas rem. en dan verbuikt die brandstof en is die niet meer zuinig. als je de auto constat zelfde snelheid mee rij is de auto zuinig.

Voor feedback kun je hier altijd je nieuwe eetschema hier neerzetten...

Cardiotraining doe ik met een voor mij zo hoog mogelijke intensiteit, als ik twee van de bovenste drie doe, dan step of wave ik nog. Meestal pak ik de bovenste drie.
20min crostrainer op level 6/7.
25min. loopband 15min. 5.8km/uur 9.0% hellingshoek, 10min. 9.0km/uur.
10min. fietsen op level 5.
10min. waven op level 5.
10min. steppen op level 3.
Krachttraining
abductor - 3sets 12reps 40kg
adductor - 3sets 12reps 35kg
leg press - 1set 12 reps 60kg
2sets 12reps 70kg
abdominal crunch - 3sets 12reps 27,5kg
chest press - 3sets 12 reps 17,5kg
pectoral machine - 1set 12reps 37,5kg
2sets 12reps 40kg
upper back -3sets 12 reps 17,5kg
Ik heb voor morgen een afspraak staan met m'n begeleider, dan zet ik het nieuwe schema hier wel op om het door jullie te laten goedkeuren ;-)

Verder probeer ik vanaf nu iets vaker en meer te eten om die 'machine' door te laten werken.
Magere yoghurt (en soms magere kwark) eet ik geregeld, net zoals tonijn (water) uit blik. Ik zal proberen meer eiwitten binnen te krijgen, zodat die spieren groter kunnen worden.

Hier de link van een foto van 2jaar geleden, dit is m'n doel zo ongeveer. http://s859.photobucket.com/albums/ab159/kimkoper/?action=view&current=100_04922.jpg&newest=1
Ik zal binnenkort wel een recente foto van mezelf posten, dat is voor jullie ook wat handiger.

Laatst bewerkt:
Ik heb een typische peervorm (zal vast ook een deel gentisch bepaald zijn), tenger van boven en stevig beneden. Mijn armen, bovenlichaam en kuiten zijn erg slank, maar bij bovenbenen en flubberbuik irriteren me mateloos.

OMG, Heb net je foto bekeken, maar zo 'flubberig' vind ik het totaal niet. Gespierd is anders, maar je ziet er toch slank uit? Zal ik er eens een foto van mij naast plaatsen, durf te wedden dat je je dan stukken beter voelt. :o Als je je voeding op de rit krijgt en de juiste KT doet zul je doel vast en zeker bereiken.;)

---------- Toegevoegd om 22:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:02 ----------

O, sorry, zie net dat een foto van 2 jaar geleden is

Cardiotraining doe ik met een voor mij zo hoog mogelijke intensiteit, als ik twee van de bovenste drie doe, dan step of wave ik nog. Meestal pak ik de bovenste drie.
20min crostrainer op level 6/7.
25min. loopband 15min. 5.8km/uur 9.0% hellingshoek, 10min. 9.0km/uur.
10min. fietsen op level 5.
10min. waven op level 5.
10min. steppen op level 3.
Krachttraining
abductor - 3sets 12reps 40kg
adductor - 3sets 12reps 35kg
leg press - 1set 12 reps 60kg
2sets 12reps 70kg
abdominal crunch - 3sets 12reps 27,5kg
chest press - 3sets 12 reps 17,5kg
pectoral machine - 1set 12reps 37,5kg
2sets 12reps 40kg
upper back -3sets 12 reps 17,5kg
Ik heb voor morgen een afspraak staan met m'n begeleider, dan zet ik het nieuwe schema hier wel op om het door jullie te laten goedkeuren ;-)

Verder probeer ik vanaf nu iets vaker en meer te eten om die 'machine' door te laten werken.
Magere yoghurt (en soms magere kwark) eet ik geregeld, net zoals tonijn (water) uit blik. Ik zal proberen meer eiwitten binnen te krijgen, zodat die spieren groter kunnen worden.

Hier de link van een foto van 2jaar geleden, dit is m'n doel zo ongeveer. http://s859.photobucket.com/albums/ab159/kimkoper/?action=view&current=100_04922.jpg&newest=1
Ik zal binnenkort wel een recente foto van mezelf posten, dat is voor jullie ook wat handiger.

In magere kwark ,zit per 100 gram meer eiwit in dan yoghurt. Alleen kwark heeft een specifieke smaak , die niet door iedereen gewaardeerd wordt. Je kan er fruit door heen doen , dat maakt de smaak wat neutraler (vind ik dan).

Ook kan je bijvoorbeeld cottage of huttenkaas door een salade of op brood doen. Net als vleesbeleg. En misschien wat noten.

Weet je ook op wat voor hartslag (= intensiteit) je met het cardio-en zit ?

Ik moest echt lachen om je reactie FitnessDiva:p Alleen voor het resultaat op die foto heb ik niets hoeven doen, nu dus wel

Bij cardio piekt m'n hartslag op ongeveer 150slagen/min. en wordt tijdens het inspannen stabieler en blijft hangen rond de 140slagen/min. Ik vind zelf dat mijn conditie wel goed is (geworden), uit tests is ook gebleken dat ik vooruit ben gegaan.

Ik vind magere kwark zelfs lekkerder dan yoghurt, met lijnzaad er doorheen gaat het wel op. Die van de Euroshopper moet gewoon goed zijn denk ik?

Op de foto zie ik een MEISJE. Met je 19 jaar nu ben je natuurlijk wel meer vrouw. Dan kun je niet meer een ideaal van een meisje van 17 nastreven.Als je er echt uit wil zien als op de foto, moet je niet gaan sporten maar eeuwig op een hongerdieet blijven en vooral geen spieren kweken...zodat je een skinny look (maar ook daar word je geen 17 meer van..:o) blijft houden.

MAAR, als je een slank en strak vrouwen lichaam ambieert..Dan is het eerste wat je moet doen direct met serieuze krachttraining beginnnen!!! En dan natuurlijk een normaal voedingsschema naleven..SUCCES VERZEKERD:):D:):D!! En natuurlijk zijn hier genoeg mensen die je daarmee kunnen helpen! En echt: minder cardio zal je goed doen:)

Ik moest echt lachen om je reactie FitnessDiva:p Alleen voor het resultaat op die foto heb ik niets hoeven doen, nu dus wel

Ja, excuus hoor. Had net de derde avond van de avondvierdaagse met mijn twee kids gelopen, waarbij ik mijn oudste er doorheen heb moeten sleuren. Ik geloof dat dat mijn hersenactiviteit niet veel goeds heeft gedaan.:p

OT: Lukt het een beetje met het opzetten van je voedingsschema?

Terug
Naar boven