Fitness Seller

Effect extra cardio op kracht training

LoneWolf

Novice
Waardering
0
Hey iedereen,

vooreerst wil ik even melden dat ik philaprilia was maar heb overlaatst een nieuw moederbord moeten steken en kreeg mijn oude login niet meer goed...vandaar nu LoneWolf

Mijn vraag:

Ik ben van plan om met de fiets naar het werk te rijden (20km enkel). Heb zo mijn redenen daarvoor...:mad:
Momenteel train ik 5 maal per week (1 spiergroep per dag) en doe vrijwel nooit cardio.

Stats : 1m82 96kg 8%

Nu welk effect zou dit hebben op mijn lichaam...ik wil geen spiermassa inleveren, scherper mag maar hoeft niet echt.
Nu al heb ik 8 maaltijden per dag (waarvan 3 lichte maar ze tellen mee)
en vroeg me af of ik mijn kCal inname veel zou moeten opdrijven?
Ga ik die 2 fietstochten van 40min beschouwen als trainingen en dus ook snelle koolhydraten laden bij aankomst?
Zou ik minder naar de gym gaan om overtraining te vermijden?

Ik ben eigenlijk weinig op de hoogte van de positieve en negatieve effecten van cardio op het lichaam van een bodybuilder...

geen snelle KH nodig na een rustig fietstochtje, maar als je wilt bulken moet je de inspanning uiteraard wel compenseren. Zoek maar eens op Free Calorie Counter, Weight Loss Calculator & Weight Loss Tutorial hoeveel je verbrand bij welke snelheid.

Als je er een tijdrit van probeert te maken moet je wellicht iets meer aandacht besteden aan je voeding direct na de training. Pas dan ook op dat het je herstel na je beentraining niet al te zeer in de weg zit (en andersom).

Hey iedereen,

vooreerst wil ik even melden dat ik philaprilia was maar heb overlaatst een nieuw moederbord moeten steken en kreeg mijn oude login niet meer goed...vandaar nu LoneWolf

Mijn vraag:

Ik ben van plan om met de fiets naar het werk te rijden (20km enkel). Heb zo mijn redenen daarvoor...:mad:
Momenteel train ik 5 maal per week (1 spiergroep per dag) en doe vrijwel nooit cardio.

Stats : 1m82 96kg 8%

Nu welk effect zou dit hebben op mijn lichaam...ik wil geen spiermassa inleveren, scherper mag maar hoeft niet echt.
Nu al heb ik 8 maaltijden per dag (waarvan 3 lichte maar ze tellen mee)
en vroeg me af of ik mijn kCal inname veel zou moeten opdrijven?
Ga ik die 2 fietstochten van 40min beschouwen als trainingen en dus ook snelle koolhydraten laden bij aankomst?
Zou ik minder naar de gym gaan om overtraining te vermijden?

Ik ben eigenlijk weinig op de hoogte van de positieve en negatieve effecten van cardio op het lichaam van een bodybuilder...

Ga je echt 30 Km per uur gemiddeld rijden? Dan heb je een racefiets?

Ik schat dat je 4 - 5 boterhammen per dag extra nodig hebt, of natuurlijk andere dingen (dranken) met ongeveer zoveel energie. Als je niet al te overdreven hard gaat rijden hoef je niet bang te zijn voor overtraining. Uitwerking op de KT van de beenspieren weet ik niet precies, het zou kunnen zijn dat dat op termijn een tandje minder wordt omdat een deel van de spiervezels zich op duurinspanning in gaat stellen ipv snelle krachtsinspanning. Ik denk dat dat ook vooral afhangt van hoe hard je gaat, als je er niet echt een intensieve duurtraining van maakt denk ik niet dat het een probleem is.

Terug
Naar boven