Fitness Seller

eigen nummer

• Topic Starter Topic Starter
Beetje Lou Reed maar dan muzikaler, best goed en goede stem!

Vind wel dat je mix hier een beetje plat en "muddy" klinkt. Imho beetje reverb zeker op de piano en je stem zouden veel doen. Bijna altijd zo dat als je instrumenten opneemt met een microfoon of zelfs digitaal dat het individueel wel goed en natuurlijk kan klinken maar bij elkaar is er dan vaak te veel bas. Paar dB eraf onder de 100Hz en mischien ook in het laag midden (onder de 300Hz) kan al veel schelen. Misschien een of twee dB erbij boven de 5KHz ook om de boel open te gooien. Valt vaak pas op als je op verschillende geluidssystemen luistert.
Trukje dat ik gebruik met reverb trouwens is om dat dan voor de helft 1 kant op te pannen, is een gratis ruimtelijk stereoeffect op een monospoor/opname zonder negatieve effecten als je de hele track terugbeluistert op mono.

Haha **** man, wat een meesterpost.
Ik speel wat muziek, maar ben helemaal niet bekwaam in mixen (ook het opnemen is enorm amateuristisch gedaan). Bedoeling is om nu een vijftal nummertjes online te zetten en tegen juli/augustus/september laten opnemen in een studio.
Volgende nummer dat er aan komt is wel gemixt. Eerst moet ik weer een k*tvideo maken :(.
Keep you posted.

Groeten

Terug
Naar boven