AndroidHealthClinic

Eigen schema.

DennisBliek

Novice
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
80kg
Hallo iedereen, ik heb een eigen schema voor het eerst gemaakt, en zou eventueel tips/suggesties/kritiek erg waarderen.

Ik train nu ongeveer 7 maanden, heb hiervoor een 5x5 schema gehad, en net 2 maanden lang het p.h.u.l. schema gevolgt.

Ben bezig met vet% afvallen, waardoor ik nu dus graag 5 keer per week ga.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Zou toch gaan voor 2 keer per week elke spiergroep aanpakken, de hogere frequentie is voor naturals beter om te groeien. Als je 5 dagen gaat trainen zou je bijvoorbeeld UB-LB-Push-Pull-Legs kunnen doen met eventueel woensdag als rustdag als je op zaterdag kan trainen.
Verder is de balans in je schema niet goed. Ik tel nu 26 sets borst tegenover maar 15 sets voor quads en hamstrings samen. Sterker nog; je pakt bijna even veel sets voor zowel triceps als biceps als voor je benen.

Je gaat er een stuk meer uithalen als je je focust op de basis, pak per training 1 of 2 compounds en voeg eventueel wat isolatie toe. Richt je dan ook op het progressief verhogen van deze compounds om zowel kracht als massa op te bouwen.

Succes!

Hallo iedereen, ik heb een eigen schema voor het eerst gemaakt, en zou eventueel tips/suggesties/kritiek erg waarderen.

Ik train nu ongeveer 7 maanden, heb hiervoor een 5x5 schema gehad, en net 2 maanden lang het p.h.u.l. schema gevolgt.

Ben bezig met vet% afvallen, waardoor ik nu dus graag 5 keer per week ga.

Hi,
Ik denk dat je beter een andere split kan pakken. Bijvoorbeeld een 3 daagse split en door tellen of een combinatie van 3 daagse split en 2 daagse split.
De indeling en verdeling van oefeningen is niet zo goed zoals je die nu hebt.
Je doet voor de borst, een kleine spiergroep 7 oefeningen tegen 5 oefeningen voor een grote spiergroep als rug bijvoorbeeld.
Cardio 40 minuten na benen is als je goed traint geen optie.

• Topic Starter Topic Starter
Ja, ik heb vooral aandacht aan dingen die ik het liefst wil verbeteren/leuk vind besteed, miss. iets teveel dus (A).
Maar dit schema heeft dus nog een hoop werk nodig, wat voor oefeningen kan ik nog bij benen/rug doen?

Beste zou zijn om hier en daar niets bij te doen maar weg te halen.

Als uitgangspunt in aantal oefeningen kan je beginnen met

Benen-rug 3-4 oefeningen
borst 2-3 oefeningen
bi-triceps 1-2 oefeningen
kuiten 1-2 oefeningen
schouders rondom 1 oefening

Pak als basis een aantal goede compound oefeningen en daar omheen kan je wat kleinere meer isolerende oefeningen doen.
En doe liefst alles of waar kan de oefeningen met losse gewichten.
Je kan natuurlijk prima hier en daar een oefening extra toevoegen maar meer dan verdubbelen geeft weinig tot geen meerwaarde.
Na 1 - 2 oefeningen per spier/groep zou die al flink uitgeput moeten kunnen zijn. Als je dan nog 5 of meer oefeningen aan kan dan doe je naar mijn mening iets niet goed.

Met 7 maanden training kan je al redelijk zwaar gaan en hogere intensiteit pakken dus knallen.
Elke keer als je zwaarder kan hebben gelijk zwaarder gaan of een (paar) extra reps pakken. Maar sowieso progressief laden dus.

Terug
Naar boven