XXL Nutrition

Einstein noemde geloof in god "kinderlijk bijgeloof"

Ik denk persoonlijk dat Godsdienst een makkelijke manier is om voor sommige mensen een houvast te creëren. De onzekerheid maakt hen anders bang, het geloof helpt hen dingen te vatten die ons verstand 'nog' te boven gaan.

Zelf kan ik mij zeker niet vereenzelvigen met datgene dat in de bijbel wordt verkondigd. Het is voor mij gewoon een boek dat getracht op een verhaalwijze waardes bij te brengen aan de mensheid. Net als alle andere geloven. Daarom trouwens ook jammer, dat er godsdienst oorlogen zijn, uiteindelijk draait alles toch om hetzelfde, alleen de personages zijn anders. Maar dat is dan weer een andere discussie.

Nou wel respect voor je klusmier dat je zo eerlijk nog voor je geloof uitkomt, zijn er maar weinige die he de dag van vandaag nog durven.

En inderdaad om te kijken wie van ons gelijk heeft zullen we moeten wachten tot eind van onze dagen. Als je eerder moest gaan vriend, geef me een seintje over hoe het daarboven zit ;)

Wat een kinderachtig wellus/niettus spelletje :roflol:

Ik denk persoonlijk dat Godsdienst een makkelijke manier is om voor sommige mensen een houvast te creëren. De onzekerheid maakt hen anders bang, het geloof helpt hen dingen te vatten die ons verstand 'nog' te boven gaan.

Zelf kan ik mij zeker niet vereenzelvigen met datgene dat in de bijbel wordt verkondigd. Het is voor mij gewoon een boek dat getracht op een verhaalwijze waardes bij te brengen aan de mensheid. Net als alle andere geloven. Daarom trouwens ook jammer, dat er godsdienst oorlogen zijn, uiteindelijk draait alles toch om hetzelfde, alleen de personages zijn anders. Maar dat is dan weer een andere discussie.

Nou wel respect voor je klusmier dat je zo eerlijk nog voor je geloof uitkomt, zijn er maar weinige die he de dag van vandaag nog durven.

En inderdaad om te kijken wie van ons gelijk heeft zullen we moeten wachten tot eind van onze dagen. Als je eerder moest gaan vriend, geef me een seintje over hoe het daarboven zit ;)

thnx!
:thumbs:

ik ben het er ook niet mee eens dat mensen uit hoofde van hun geloof gaan oorlogvoeren, mijn inziens ben je dan niet meer met geloof bezig, maar egoistisch je eigen plan doortrekken!

mijn geloof behelst een totale wereldvrede, iets dat helaas een utopie zal zijn...........maar je kunt er altijd aan blijven werken dat mensen dichter tot elkaar kunnen komen ipv tegenover elkander staan!
:cool:

http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/153/

ik blijf liever informeel dan officieel........
;)

Vraag

Mogen in het Nederlands ingeburgerde woorden die ontleend zijn aan het Frans en eindigen op -eau, zoals bureau, niveau en cadeau, worden gespeld met -o?

Antwoord

Nee. Bij deze woorden is in de [Link niet meer beschikbaar] alleen de oorspronkelijke Franse spelling met -eau toegestaan.

:lol:

ik heb maling aan officieel gedoe, ik hou van makkelijk!
;)

Ik zou maar snel editten!!!!

• Topic Starter Topic Starter
zoals ik je al eerder heb gezegd:

de Bijbel is geschreven door 40 verschillende schrijvers: 66 verschillende boeken..........in een tijdsbestek van 1600 jaar!

toch zie je veel overeenkomsten tussen verhalen, waarvan de personen elkaar of hun directe generaties daarvoor/daarna NOOIT gekend konden hebben!

RARA?
;)
Ik zeg dan ook niet dat alles in de bijbel gelogen is, veel beschreven gebeurtenissen zijn gewoon op waarheden gebasseerd, maar dat bewijst nog niet het bestaan van een god natuurlijk.

en als de mens al afstamt van de aap, waarom zijn er nu nog steeds apen die niet geevolueerd zijn?
:)
Waarom is een chimpansee (mensaap) slimmer dan een baviaan?

Je hebt nu eenmaal verschillende soorten, één van die aapsoorten is plots heel anders gaan evolueren dan de anderen door bepaalde externe factoren. Zo ontstonden de eerste mensapen. Die werden steeds handiger en hun hersenen gingen ontwikkelen (vooral om te overleven).

De genen van chimpansee komen voor 99,4% overeen met die van de mens. Bij andere aapsoorten ligt dat lager, wat bewijst dat deze aap wel degelijk geëvolueerd is tenopzichte van de andere soorten.

98 % ;) Mens Chimpansee

waarom zou ik naar een cursus voor psychologen moeten kijken, en vervolgens mijn mening erover moeten geven?

waarom vergelijk je evolutie met psychologen.........?
:D

Nee, jij wilde evolutie aan het werk zien, in deze cursus wordt een mooi voorbeeld gegeven van evolutie die plaatsvond waar wij bij stonden en naar keken.

jij vroeg om bewijs.

Ik geef je bewijs.

Jij negeert bewijs.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Nee, jij wilde evolutie aan het werk zien, in deze cursus wordt een mooi voorbeeld gegeven van evolutie die plaatsvond waar wij bij stonden en naar keken.

jij vroeg om bewijs.

Ik geef je bewijs.

Jij negeert bewijs.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

is dat niet ongeveer hetzelfde als Atheisten met de Bijbel omgaan?
:D

De genen van chimpansee komen voor 99,4% overeen met die van de mens. Bij andere aapsoorten ligt dat lager, wat bewijst dat deze aap wel degelijk geëvolueerd is tenopzichte van de andere soorten.

ik zal wel een chimpansee kopen om mijn postjes te maken op DBB..........misschien komt dat geloofwaardiger over....
;)

Wat willen jullie nu, dat Klusmier van zijn geloof af valt zodat hij weer een gevaar kan vormen voor de maatschappij. Laten we het lekker gezellig houden en laat die jongen in zijn waan.

"De wetenschappers onderzochten 97 belangrijke genen van mensen, chimpansees, gorilla's, orang-oetans, ezels en muizen. Daaruit bleek dat de genen van chimpansees en mensen voor 99,4 procent overeenkomen."
http://www.planet.nl/planet/show/id=74127/contentid=379483/sc=2a868e

Gezamenlijke voorouder
Chimpansee en mens hadden vijf tot zes miljoen jaren geleden een gezamenlijke voorouder, concluderen de onderzoekers, die hun bevindingen in het wetenschappelijke blad ‘Proceedings of the National Academy of Sciences’ hebben gepubliceerd.
:rolleyes:

[Link niet meer beschikbaar]

Hoe lang bestaat de aarde?
Weet jij het? Hoe lang bestaat de schepping? Is de wereld nou ongeveer 6000 jaar oud (volgens de bijbel). Of is de wereld (volgens de wetenschappers) miljoenen jaren oud? Je hoort zo vaak verschillende verhalen...
Meer dan 6000
De wereld is volgens de Bijbel niet 6000 jaar oud. Als je alle leeftijden die erin genoemd worden precies optelt kom je wel ongeveer aan zo’n getal. Maar de Bijbel somt niet álle personen op, maar alleen de belangrijkste. Als er staat: ‘de zoon van’ wordt er vaak niet letterlijk ‘de zoon’ bedoeld maar iemand uit het nageslacht die belangrijk is om genoemd te worden. Dat kan dus ook een achter- achterkleinzoon zijn. Zo kom je dus meteen al aan een veel hoger getal dan 6000 jaar.

Leeftijd
En bovendien heb je het dan alleen nog maar over de mensen, over het leven op aarde. Over de leeftijd van de aarde zelf, zegt de Bijbel eigenlijk niets. Er staat dat in het begin alles woest en leeg was, en dat daarna pas de dagen van de schepping van het leven begonnen.
Als het dus gaat over de leeftijd van het heelal en de aarde, dan kan de wetenschap ons misschien iets meer vertellen. Voor zover de wetenschap het weet is het heelal ongeveer 14 miljard jaar oud, en de aarde 4,5 miljard jaar. Meer weten we op het moment niet.

:o

twijfel dus.......

Gezamenlijke voorouder
Chimpansee en mens hadden vijf tot zes miljoen jaren geleden een gezamenlijke voorouder, concluderen de onderzoekers, die hun bevindingen in het wetenschappelijke blad ‘Proceedings of the National Academy of Sciences’ hebben gepubliceerd.
:rolleyes:
Haha waarom doe je nou rolleyes, dit bewijst toch net de hele evolutietheorie. Je bent niet makkelijk te overtuigen he ;)

Terug
Naar boven