Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hier is mijn variant van een eiwit energy bar. Waarbij de reep niet een plakkerig massa is, maar stevig genoeg om niet te breken en zacht genoeg om lekker te zijn.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Je hebt nodig:
60g Kelloggs Rice Krispies
200g Havermout
100g Whey
200g Pindakaas van Fairtrade (27g eiwit, terwijl calve 20g heeft)
Lasgange schaal
Meng het geheel in een groot kom, maar gebruik alleen 40g rice krispies. Voeg daarna heel kleine beetje water toe, meng het verder totdat het nat genoeg is om te kunnen kneden. Je hebt 10ml tot 20ml water nodig.
Als alles goed gekneed is. Pak 10g rice krispies en vermaal het tot poeder en leg het als een bodem in de lasagne schaal. Druk het deeg plat, snij het in 8 stukken. Vermaal de rest van de rice krisps en strooi het er overheen.
Doe het een paar uur in de vriezer. Haal het eruit tot dat het op kamertemperatuur is en je hebt een energy bar met:
328kcal, 21,7g E, 24,4g K, 16,0g V en het kost je rond 50 cent per bar! Je kunt het gemakkelijk meenemen en het plakt niet.
Vervang de 200g pindakaas met 150g pindakaas light en doe er 120g whey in voor meer eiwit en minder vet.
Mensen die van zoetigheid houden, kunnen er zuiker, dextose of andere zoetigheid in doen.
Waarom Rice Krispies? Omdat het vocht van de pindakaas opneemt, waardoor het geheel harder word.
http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=130661043
Vond dit een van de beste die ik kon vinden voor een 'kitchen-noob' zoals ik.

Net zelf weer eens Eiwitrepen klaargemaakt
[afbeelding niet meer beschikbaar]
Weet nog niet helemaal in hoeveel ik ze ga verdelen maar ik denk gewoon 10.
3117 kcal/179,7 Gr eiwit/ 252,7 Gr Kh/ 150,5 Gr vetten voor het hele mengsel![]()
Can I haz bars?

Hier is mijn variant van een eiwit energy bar. Waarbij de reep niet een plakkerig massa is, maar stevig genoeg om niet te breken en zacht genoeg om lekker te zijn.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Je hebt nodig:
60g Kelloggs Rice Krispies
200g Havermout
100g Whey
200g Pindakaas van Fairtrade (27g eiwit, terwijl calve 20g heeft)
Lasgange schaal
Meng het geheel in een groot kom, maar gebruik alleen 40g rice krispies. Voeg daarna heel kleine beetje water toe, meng het verder totdat het nat genoeg is om te kunnen kneden. Je hebt 10ml tot 20ml water nodig.
Als alles goed gekneed is. Pak 10g rice krispies en vermaal het tot poeder en leg het als een bodem in de lasagne schaal. Druk het deeg plat, snij het in 8 stukken. Vermaal de rest van de rice krisps en strooi het er overheen.
Doe het een paar uur in de vriezer. Haal het eruit tot dat het op kamertemperatuur is en je hebt een energy bar met:
328kcal, 21,7g E, 24,4g K, 16,0g V en het kost je rond 50 cent per bar! Je kunt het gemakkelijk meenemen en het plakt niet.
Vervang de 200g pindakaas met 150g pindakaas light en doe er 120g whey in voor meer eiwit en minder vet.
Mensen die van zoetigheid houden, kunnen er zuiker, dextose of andere zoetigheid in doen.
Waarom Rice Krispies? Omdat het vocht van de pindakaas opneemt, waardoor het geheel harder word.

Heb me er net ook maar eens aan gewaagd met als resultaat een mooie plak die nu in de vriezer licht.
Weliswaar zit er nu serieus pindakaas aan het plafond (twilde niet van de lepel af) en is alles in de keuken bedekt met een fijn laagje whey (housemate kwam langs en blies in de mengkom).
Ben benieuwd naar het resultaat zo![]()
kost een beetje extra maar het plezier is onbetaalbaar xD