XXL Nutrition

Sticky ~~ Eiwitreep Recepten ~~

Hier is mijn variant van een eiwit energy bar. Waarbij de reep niet een plakkerig massa is, maar stevig genoeg om niet te breken en zacht genoeg om lekker te zijn.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Je hebt nodig:

60g Kelloggs Rice Krispies
200g Havermout
100g Whey
200g Pindakaas van Fairtrade (27g eiwit, terwijl calve 20g heeft)
Lasgange schaal

Meng het geheel in een groot kom, maar gebruik alleen 40g rice krispies. Voeg daarna heel kleine beetje water toe, meng het verder totdat het nat genoeg is om te kunnen kneden. Je hebt 10ml tot 20ml water nodig.

Als alles goed gekneed is. Pak 10g rice krispies en vermaal het tot poeder en leg het als een bodem in de lasagne schaal. Druk het deeg plat, snij het in 8 stukken. Vermaal de rest van de rice krisps en strooi het er overheen.

Doe het een paar uur in de vriezer. Haal het eruit tot dat het op kamertemperatuur is en je hebt een energy bar met:

328kcal, 21,7g E, 24,4g K, 16,0g V en het kost je rond 50 cent per bar! Je kunt het gemakkelijk meenemen en het plakt niet.

Vervang de 200g pindakaas met 150g pindakaas light en doe er 120g whey in voor meer eiwit en minder vet.

Mensen die van zoetigheid houden, kunnen er zuiker, dextose of andere zoetigheid in doen.

Waarom Rice Krispies? Omdat het vocht van de pindakaas opneemt, waardoor het geheel harder word.

Waarom zijn mijn afbeeldingen verwijderd?

Nee ik gebruik het uploadsysteem van DBB.com.

Hier is mijn variant van een eiwit energy bar. Waarbij de reep niet een plakkerig massa is, maar stevig genoeg om niet te breken en zacht genoeg om lekker te zijn.

Je hebt nodig:

200g Havermout
100g Whey
Lasgange schaal

Meng het geheel in een groot kom, maar gebruik alleen 40g rice krispies. Voeg daarna heel kleine beetje water toe, meng het verder totdat het nat genoeg is om te kunnen kneden. Je hebt 10ml tot 20ml water nodig.

Als alles goed gekneed is. Pak 10g rice krispies en vermaal het tot poeder en leg het als een bodem in de lasagne schaal. Druk het deeg plat, snij het in 8 stukken. Vermaal de rest van de rice krisps en strooi het er overheen.

Doe het een paar uur in de vriezer. Haal het eruit tot dat het op kamertemperatuur is en je hebt een energy bar met:

328kcal, 21,7g E, 24,4g K, 16,0g V en het kost je rond 50 cent per bar! Je kunt het gemakkelijk meenemen en het plakt niet.

Vervang de 200g pindakaas met 150g pindakaas light en doe er 120g whey in voor meer eiwit en minder vet.

Mensen die van zoetigheid houden, kunnen er zuiker, dextose of andere zoetigheid in doen.

Waarom Rice Krispies? Omdat het vocht van de pindakaas opneemt, waardoor het geheel harder word.

Gemakkelijk te maken en lekker! Heb het met aardbei/bosbessen whey gemaakt. Hopelijk smaakt het ook zo lekker met cookies en cream dewelke ik één van de dagen zal krijgen. Thx voor het recept!

Ik heb gewoon de cups gebruikt die wij hier gebruiken voor melk, thee, koffie etc. Ook dus niet exact afgemeten. Ik heb wel aardbei-whey gebruikt, omdat mijn vanille nog niet was binnengekomen.
Uiteindelijk is de smaak er goed maar ze hebben helemaal niet de vastheid die een reep moet hebben, nu om te testen eens een stukje in de oven en zien wat dat geeft. (Verhoogt ook de houdbaarheid en hopelijk nu ook de vorm zodat ik het tenminste mee kan nemen naar school etc)

Net zelf weer eens Eiwitrepen klaargemaakt

ddoufc.jpg

Weet nog niet helemaal in hoeveel ik ze ga verdelen maar ik denk gewoon 10.

3117 kcal/179,7 Gr eiwit/ 252,7 Gr Kh/ 150,5 Gr vetten voor het hele mengsel :meal:

Net zelf weer eens Eiwitrepen klaargemaakt

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Weet nog niet helemaal in hoeveel ik ze ga verdelen maar ik denk gewoon 10.

3117 kcal/179,7 Gr eiwit/ 252,7 Gr Kh/ 150,5 Gr vetten voor het hele mengsel :meal:

Ziet er goed uit dude
:meal:Can I haz bars?:meal:

Je hebt nodig:

200g Havermout
100g Whey
Lasgange schaal

Voor cutters misschien handig om deze te maken en dan iets minder pindakaas/rice crispies (minder KH) en wat amandelen toevoegen voor vetten?

Heb me er net ook maar eens aan gewaagd met als resultaat een mooie plak die nu in de vriezer licht.
Weliswaar zit er nu serieus pindakaas aan het plafond (twilde niet van de lepel af) en is alles in de keuken bedekt met een fijn laagje whey (housemate kwam langs en blies in de mengkom).

Ben benieuwd naar het resultaat zo:D

Heb me er net ook maar eens aan gewaagd met als resultaat een mooie plak die nu in de vriezer licht.
Weliswaar zit er nu serieus pindakaas aan het plafond (twilde niet van de lepel af) en is alles in de keuken bedekt met een fijn laagje whey (housemate kwam langs en blies in de mengkom).

Ben benieuwd naar het resultaat zo:D

Dat is toch juist leuk :D kost een beetje extra maar het plezier is onbetaalbaar xD

Hmm net even van scratch wat geprobeerd:

50g whey proteine (witte choc.)
60g casseine proteine (witte choc.)
85g pindakaas
100g havermeel (havermout -> in de blender tot het poeder is)
200ml melk

Samen mixen tot het een soort van deeg wordt.
Dan plat drukken op een bord (het is wel redelijk plakkerig nog, misschien moet ik nog wat havermeel erbij doen)

40g pure chocolade (85%+) in een kom bovenop een pan met kokend water laten smelten, en dit erover heen gieten.
Vervolgens 45 minuten ofzo in de vriezer leggen.

Ze smaken uiteindelijk erg goed! :-D zal zo eens een foto maken.

Ik zat steeds te kloten met het deeg, de ene keer was het te plakkerig, dan weer niet plakkerig genoeg, maar ik denk dat dit het wel ongeveer is.

houdbaarheid

ziet er geweldig uit allemaal

net ook zelf eiwitrepen gemaakt.
staan nu in vriezer

maar heb wel een vraag voor diegene wat ervaring ermee heeft.

stel ik maak ze maandagavond. zet ze 45min in vriezer en daarna snij ik ze in stukjes en leg ze in koelkast.

hoeveel dagen zijn ze houdbaar? of moet ik ze allemaal de dag erna al opeten?

of ligt dat weer eraan wat je allemaal erin hebt gegooid

Terug
Naar boven