AndroidHealthClinic

Sticky ~~ Eiwitreep Recepten ~~

Bezoekers in dit topic

ziet er geweldig uit allemaal

net ook zelf eiwitrepen gemaakt.
staan nu in vriezer

maar heb wel een vraag voor diegene wat ervaring ermee heeft.

stel ik maak ze maandagavond. zet ze 45min in vriezer en daarna snij ik ze in stukjes en leg ze in koelkast.

hoeveel dagen zijn ze houdbaar? of moet ik ze allemaal de dag erna al opeten?

of ligt dat weer eraan wat je allemaal erin hebt gegooid

Dat is verschillend per recept... Normaal gesproken zit er melk en dergelijke in zelfgemaakte eiwitrepen. In de koelkast zou ik ze dan maximaal 3 dagen bewaren.
Let wel op dat repen die je in de vriezer moet doen wellicht smelten als je ze eruit haalt (heb het zelf meegemaakt, geen pretje ;) ).
 
Dit is mijn recept:

- 250 gram havermout
- 3 koffielepels honing
- 5 à 7 koffielepels pindakaas
- 2 à 3 scoops proteine poeder
- glas water
- walnoten (50gr)
- rozijnen (50gr)

Daarna alles goed kneden, wel belangrijk dat het droog deeg blijft.
Tenslotte doe je in een schaal en doe ofwel in de oven (45 minuten op 150 graden) ofwel in de vriezer.

Als je wilt afvallen kan je eens kijken op www.dieetrecepten.org
 
Gisteren zelf even proteine reep gemaakt naar een recept op deze site:

http://proteinpow.com/2014/05/triple-chocolate-caramel-protein-bars.html

Het mixen ging wat moeilijk, het werd al snel een vaste brij waardoor het tegen de rand van de blender is gaan plakken. Een paar keer met een lepel wat naar beneden geduwd om dan verder te blenden.

Zo zag het eruit nadat ik de mix had gekneed en in 4 stukken had gesneden:

v6hk51.jpg


Heb ze dan in chocolade gedopt, dit ga ik volgende keer anders doen. Was in een kommetje gesmolten, dat dopt niet zo makkelijk :D Dan met een lepeltje een lijn witte chocolade op getrokken.

34pdxk9.jpg


Het geheel op bakpapier in de koelkast gezet voor een nacht:

b3oi05.jpg


Heb daarjuist een stukje geproefd en verdomme dat was lekker, zeker een anrader!
 
ik denk dat ik deze overlaatst zag verschijnen hier, maar vind het niet meer terug...

http://www.bodybuildrecepten.nl/bulking-bars-eiwitrepen-natural/

in verhouding:
1 pindakaas
1 melkpoeder
1 oats
1 honing

dit geeft als je 200gr van elk gebruikt al rap: 3370 kcal en maar 138 EW, waarvan 640kcal van die honing en dus eigenlijk verloren kcal.
nu vroeg ik me af of je die honing niet wat minder kunt doen. of gaat de structuur dan verloren?
melkpoeder bevat sowieso al veel suiker en dan die honing er nog bij wordt wat veel van het goede.
 
Back
Naar boven