XXL Nutrition

Peiling EK 2024

Peiling Peiling Zeg het maar, jongens!

• Totaal stemmers
    28
  • Peiling gesloten .
  • Topic Starter Topic Starter
"Harde woorden"... Hebben ze met gel naar elkaar gegooid? 🫣

Marco mist duidelijk ook types zoals Keane. De beuk erin vanaf minuut 1, jouw collega's opzwepen, leiding geven, etc.
We hebben geen winnaars in het team! Die tot en over het randje gaan om te winnen. Die alles maar ook alles doen om te winnen….

't Zal een beetje de huidige generatie zijn zeker? Bij Frankrijk zie ik ook geen leiders van weleer.

Ach weet je sinds dat 1990-debacle met Gullit is dat bij Oranje langzaam maar zeker dichtgetimmerd met perschefs en mediatraining enzo, bij andere landen is dat ook gebeurd. Het idee heeft zich ergens gemanifesteerd dat je de gelederen gesloten moet houden, niets meer moet uiten en ook op het veld is het een soort theatervoorstelling geworden wat dat betreft. Geen echte persoonlijkheden meer want dat moeten we allemaal niet hebben, is niet goed voor de teamspirit enzo. Ik vind t allemaal maar onzin maar dat is hoe ze het willen hebben. Als er dan zogenaamd 'harde woorden' zijn gezegd kan je toch gewoon zeggen wat er is gezegd, wat maakt dat nou uit. Details mag je achterwege laten. Volgens mij is er helemaal niets gezegd en zijn ze dus ook niet goed voorbereid op deze wedstrijd. Als ik Gakpo bij die persconferentie zie zitten, die weet een dag van tevoren nog niet eens wie er bij Roemenië spelen, laat staan hoe ze spelen. Wat zijn ze daar dan een week lang aan het doen joh.

Die Koeman was vroeger zelf ook een straatschoffie die overal een mening over had maar zodra ze in zo'n functie komen worden ze een soort trekpoppen en zeggen ze eigenlijk niets meer. En als ie eens een keer wel wat zegt krijg je maandenlang gezeik over je heen, zie commentaar over Brobbey.

We hebben geen winnaars in het team! Die tot en over het randje gaan om te winnen. Die alles maar ook alles doen om te winnen….
Naast winnaars ontbeert het het huidige elftal toch ook simpelweg aan kwaliteit? Ik kijk zelden voetbal maar de enkele keer dat ik per ongeluk iets zie van het Nederlands elftal zie ik 11 jochies die allicht beter kunnen voetballen dan het lokale bierteam maar op een uitzondering na toch niks bijzonders voorstellen? Daarnaast zijn ze grotendeels nog druk met zich gediscrimineerd voelen et voila, je hebt een team waar de meeste Nederlanders geen enkele binding mee voelen.

Ze missen een type a la Nigel de Jong.

• Like
Waarderingen: GruX
Van Bommel

Ze hadden er doorgaans wel meerdere in de selectie.

• Like
Waarderingen: GruX
Ja, true.

Persoonlijk snap ik het negativisme en de harde kritiek richting NL elftal niet zo goed tegenwoordig.

Eerst had je gewoon wereldtoppers in je team zoals Sneijder, Van Persie, Robben etc etc.

Die heb je nu gewoon even niet. Je hebt wel een aantal spelers die bij grote clubs zitten, maar daar zijn het geen bepalende spelers.

Dan is het toch niet zo gek dat je niet om te prijzen voetbalt en dat het allemaal maar een beetje aantobben is?

Het enige wat je ze kan verwijten is dat het geen knokploeg is, maar dat is NL nooit geweest en dat zit ook niet in de opvoeding en mentaliteit.

Nu hebben we wereldtoppers, als V Dijk, De Ligt, Depay..... :lol:
(over het paard getilde gasten)

Ja, true.

Persoonlijk snap ik het negativisme en de harde kritiek richting NL elftal niet zo goed tegenwoordig.

Eerst had je gewoon wereldtoppers in je team zoals Sneijder, Van Persie, Robben etc etc.

Die heb je nu gewoon even niet. Je hebt wel een aantal spelers die bij grote clubs zitten, maar daar zijn het geen bepalende spelers.
Ik denk dat het probleem vooral is dat je na er een paar jaar er niet bijgeweest te zijn in 2016-2018 men een renaissance verwachtte en die is er niet gekomen. Je speelt eigenlijk nog steeds met spelers van het niveau wanneer je er niet bij was.

Misschien zijn we wel iets te streng voor De Ligt. Bij Juventus won hij de Kopa Trophy ,maar werd blijkbaar verkocht door financiële problemen? Bij Bayern stond hij in het Bundesliga Team v.h. Seizoen. Nu is het gewoon Kompany die andere plannen heeft.

Wat me wel opvalt is dat veel jonge Nederlandse talenten van het Ajax onder Bosz en Ten Hag redelijk zijn weggezakt. Sommige jongens die voor Marokko kozen waren ook een verlies.

Laatst bewerkt:
De Vrij werd vier jaar geleden nog uitgeroepen tot Serie A verdediger van het jaar. Geen idee waarom het bij Oranje dan allemaal net iets minder is. Is het dan toch dat halsstarrig vasthouden aan "De Nederlandse School" die niemand echt kan definiëren? Toegegeven, Van Gaal was wel pragmatischer. Zeker in 2014.

Italië heeft nochtans genoeg kwaliteit. Eerlijk gezegd had ik Immobile die de laatste twee seizoenen minder scoorde wel meegenomen. Scamacca als centrumspits kan echt niet. Dan hadden ze kunnen kiezen tussen die Argentijn en Immobile vooraan.

EK.jpg

Mijn prognose: Roemenië & Oostenrijk

Bergwijn in de basis :rolleyes:

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven