1. Selecteer hier of je gepersonaliseerde advertenties wilt zien (Opt-in). Je kan je keuze nadien nog veranderen via de meer info link of de notificatie wegklikken. Steun het forum door je adblocker uit te schakelen. We hebben een beperkt aantal banners met een minimale impact op de gebruikerservaring.

Opt-in   Meer info

Ontzet Notitie

elevation mask

Discussie in '(Mixed) Martial Arts' gestart door BabyMonkey, 3 okt 2018.

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

1. BabyMonkey

BabyMonkey Cool Novice Topic Starter

Leuk Bevonden:
    22
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m73
    Heeft iemand ervaring met elevation mask. Merk je echt verschil qua prestaties en je ademhaling?

2. IronBorn

IronBorn Competitive Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    276
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m73
    Massa:
    80kg
    Niet de moeite lijkt me. Heb geen ervaring met het masker specifiek. Maar ik werk wel vaak met een gasmasker met een filter, soms uren op een dag.
    Hetzelfde principe dus. M'n longinhoud is er niet mee vergroot (ik wordt daar op getest meerdere keren per jaar) en ik heb geen significante impact op m'n conditie gemerkt.
    Je traint je ademhaling spieren en het lijkt me dat dit zelden de beperkende factor in je ademhaling is. En naast dat het al kut is om mee te werken, kan ik me niet voorstellen dat het gezond kan zijn om hiermee op hogere intensiteit te gaan trainen.

3. Jwdoetookmee

Jwdoetookmee Monstrous Giant Elite Member

Leuk Bevonden:
    5.164
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m80
    Massa:
    100kg
    Vetpercentage:
    6%
    Je gaat zeker verschil merken qua prestaties. Die zullen echt flink beperkter zijn, zonder enig voordeel.
    T hele concept is ook fucking onzin; Olympics etc LEVEN op hoge altitude en dus in een zuurstofarme omgeving en TRAINEN juist op lagere altitude, dus zuurstof rijkere omgeving.

johnyjordaan vindt dit leuk.
  4. Anoniem

Anoniem Huge Freak Elite Member

Leuk Bevonden:
    1.032
    Lengte:
    1m90
    Daarnaast zorgt zo'n masker alleen dat je moeilijker kan ademen, het verlaagt niet de concentratie zuurstof in de lucht die je inademt. En dat is waar de voordelen van leven op hoogte vandaan komen.

johnyjordaan vindt dit leuk.
  5. Bronco

Bronco Cool Novice

Leuk Bevonden:
    36
    Geslacht:
    Man
    Zou liever een gasfles op m'n rug hebben met pure zuurstof....

Jwdoetookmee vindt dit leuk.
  6. CoronaChris

CoronaChris Advanced Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    274
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m83
    Massa:
    93kg
    Vetpercentage:
    14%
    Ik heb verscheidene keren mee getraind omdat ik dacht dat het effect had. Maar uiteindelijk werd ik duizelig, koppijn, gevoel van flauwte. Dus buiten persoonlijk ongemak tijdens trainen(geen kracht wel vechten).

Enige wat ik mij kan voorstellen is dat het nabootst hoe het is als je totaal ben leeggeslagen/gechoked tijdens een partij. Gevoel is namelijk (mijn inziens) zelfde. Maar of je dat als voordeel moet zien.

BabyMonkey vindt dit leuk.
  7. BabyMonkey

BabyMonkey Cool Novice Topic Starter

Leuk Bevonden:
    22
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m73

Ik dacht dat het iets was net als de O2 trainer van Bas Rutten dat je longen mee traint.

CoronaChris vindt dit leuk.
  8. johnyjordaan

johnyjordaan Monstrous Giant

Leuk Bevonden:
    4.755
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m64
    Massa:
    69kg
    Dikke rommel.Alles is hierboven al gezegd over trainen met zo een masker.

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies om inhoud te personaliseren, uw ervaring aan te passen en u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie