Conversion
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 25
- Lengte
- 1m93
- Massa
- 91kg
Obsessief macro getel is puur contest gericht imo.
En die iifym is ook een term die op vrij weinig slaat.
Stuk taart zal je fysiek niet verneuken, zelf al past het NIET in je macro's.
Zoals ik zei, als je geen wedstrijdambities hebt, moet je alles niet zo maniakaal gaan doen.
Plezier beleven aan sport en leven is duizend keer belangrijker en zal meer gains en whatever opleveren op termijn.
haha nee maar je moet wel alles in contrast zien. Als je dat eenmaal ziet zal je niet meer zo'n domme opmerking plaatsen. Dom omdat het niet zo werkt, wel omdat je gelijk hebt wat betreft het obsessieve gedrag.
Bijvoorbeeld, Als iedereen de stickies volgt, een voedingsschema maakt en vanuit daar gaat tracken en aanpassen zouden al die topics met mijn schema dit dat niet nodig zijn. Ieder lichaam is anders, ieder advies elke keer hier is hetzelfde.
Of vergeet je toevallig ook even alle topics over 'Rijst en kip tegen gegeten'. Overgrote deel is er te obsessief mee bezig. Mealpreppen voor de hele week, ook iets wat obsessief is imo.
IIFYM is JUIST een filosofie waarmee je niet zo obsessief om hoeft te gaan met je voeding, dat stuk taart was als voorbeeld om het in het extreme te trekken. Het gaat er JUIST om dat je kan eten wat je lekker vind, zo hou je het langer vol en is het leuk om te doen. Eet net DAT wat jij lekker vind zonder je schuldig te voelen. Iets wat veel mensen toch wel al snel ervaren na net dat gegeten te hebben wat eigenlijk niet 'mag'. "Blikje cola gedronken omdat ik zo een dorst had, k*t hele dag naar de klote, ja wat boeit het nu ook nog en gaat all in emo eten." ipv "Hmm poeh het is warm, lekker een blikje cola en dan eet ik straks wat minder rijst' Eind goed al goed.
Uiteindelijk is het toch kcal in vs kcal out en dus plat gezegd ook macro = macro. carb = carb, suiker of rijst... Zolang het het grootste deel van de tijd in orde is, is er niks mis mee om zo te compenseren. Maja dit is natuurlijk een discussie die uren door kan gaan. Zo zijn kcal drinken het 'slechtst' wat je kan eten, maar ook dat moet je in contrast plaatsen. In een cut ja, omdat je dan al kcal tekort hebt kan je beter voor goede keuzes gaan om langer verzadigd te zijn. In een bulk is het een ander verhaal, als je toch al altijd moet proppen is kcal drinken een veel kleinere zonde.