Fitness Seller

Elke dag kuiten?

crankhenri

Cool Novice
Waardering
0
Ik hoorde laatst dat je kuiten elke dag zou kunnen trainen, omdat je ze elke dag gebruikt, en daarom zouden ze snel herstellen...wat denken jullie hiervan?
Ik zou namelijk best wat extra kuittraining kunnen gebruiken, echt huge zijn ze niet:( :mad:

jullie reacties graag:cool:

Om de dag, niet vaker. Evt ook setjes van heel veel herhalingen op de trap, kan je dus gemakkelijk thuis doen!

Kuiten zijn overrated, en stierlijk vervelend om te trainen. Ik heb gelukkig prima kuiten.

Ik hoorde laatst dat je kuiten elke dag zou kunnen trainen, omdat je ze elke dag gebruikt, en daarom zouden ze snel herstellen...wat denken jullie hiervan?
Ik zou namelijk best wat extra kuittraining kunnen gebruiken, echt huge zijn ze niet:( :mad:

jullie reacties graag:cool:

Ik hoor dat wel vaker, alleen gaan mensen die dit verkondigen aan het feit voorbij dat lopen een heel ander soort belasting is dan full ROM raises met zwaar gewicht.

• Topic Starter Topic Starter
okok, bedankt allemaal voor de tips...en M@rsel, dat doe ik al, vooral op de dagen dat ik niet kan trainen:cool: (en ze dus al 2 dagen nie getraind heb) maar toch bedankt:)

Ik liep toen ik de eerste 2 keren (voor het eerst, de kuiten 1 x per 7 dagen) kuiten trainde met 10-12 sets, 6 dagen ''mank''/ met erg sensitive kuiten :eek:

En meneer wil ze elke dag gaan trainen. Ik denk dat je ze max. 3 x per week kunt trainen: 3 x 3-4 sets...

Ik geloof dat het, net als met squats, wel mogelijk is om ze een keer of 4/5x per week te doen.
Je moet alleen heel goed je volume en intensiteit in de gaten houden (dus niet tot failure en dat soort grappen).

Mijn kuiten zijn pas serieus beginnen groeien toen ik veel ging lopen

Ik hoor dat wel vaker, alleen gaan mensen die dit verkondigen aan het feit voorbij dat lopen een heel ander soort belasting is dan full ROM raises met zwaar gewicht.

En alsof je met lopen alleen je kuiten belast... :rolleyes:

als je je kuiten fantsoenlijk traint, train je ze echt niet meer de dag erna! :rolleyes:
als je ze elke dag kunt trainen, zou ik toch overwegen ze véél zwaarder aantepakken

als je je kuiten fantsoenlijk traint, train je ze echt niet meer de dag erna! :rolleyes:
als je ze elke dag kunt trainen, zou ik toch overwegen ze véél zwaarder aantepakken

Ja maar wat is effectiever? Ze een keer in de week helemaal naar de klote helpen of ze veel regelmatiger maar met minder volume aanpakken? Het laatste werkt bij mij beter.

Ja maar wat is effectiever? Ze een keer in de week helemaal naar de klote helpen of ze veel regelmatiger maar met minder volume aanpakken? Het laatste werkt bij mij beter.

je hebt zeker een goed punt, maar heeft het zin om ze zo licht aantepakken dat je ze elke dag kunt trainen? is er dan wel spiergroei?

Niet licht qua gewicht maar minder volume. Bij mij werkt dat veel beter iig.

bij kuiten hou ik juist van zwaar gewicht met een hoog volume!

maar ja, de beste manier van trainen is nog altijd de manier die voor jou het beste werkt

maar iedere dag is iig toch teveel van het goede lijkt me

Je moet gewoon kijken waar je goed op reageert. Neem bijv wielrenners; veel gebruik van de kuitspier en bovenbenen, maar niet aan elke wielrenner heeft grote kuiten en/of bovenbenen. En afwisseling blijft belangrijk.

Terug
Naar boven