XXL Nutrition

Nieuws En daar gaat weer een speerpunt, ontwikkelingshulp blijft op peil in nieuw kabinet

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
10.000 berichten 50.000 berichten
Waardering
2.658
Lengte
1m79
Massa
96kg
Vetpercentage
21%
Een kabinet van VVD en CDA, met gedoogsteun van de PVV, zal niet gaan snijden in het budget voor ontwikkelingshulp. Volgens ingewijden blijft de internationale afspraak, om 0,7 procent van het nationaal inkomen door te sluizen naar arme landen, overeind.

VVD en PVV willen het budget voor ontwikkelingshulp [Link niet meer beschikbaar], maar het CDA voelt hier niets voor.

Het meningsverschil zou de afgelopen week echter zijn beslecht in het voordeel van de christen-democraten, meldt dagblad Trouw vrijdag. Hierdoor blijft de Nederlandse bijdrage grotendeels overeind en hoeft de sector minder te bezuinigen dan werd gevreesd.

Ministeries
Ook bericht de krant dat er 'vergaande overeenstemming' is bereikt over het [Link niet meer beschikbaar]. Zo zouden VROM en Verkeer en Waterstaat fuseren tot het ministerie van Ruimte.

Justitie zou het gezag van de (nieuwe) nationale politie van Binnenlandse Zaken overnemen en verworden tot een groot departement, genaamd Veiligheid en Recht.

Integratie
Het kabinet wil Binnenlandse Zaken flink afslanken en haar beperken tot taken voor lokaal bestuur. Ook zouden Economische Zaken en Landbouw worden samengevoegd tot het ministerie van Bedrijvigheid.

De ministeries voor Jeugd en Gezin – het initiatief van de [Link niet meer beschikbaar] – en [Link niet meer beschikbaar] zullen worden opgeheven.

[Link niet meer beschikbaar]

Change we can :roflol:

Wel diverse samensmeltingen van departementen. Dat is wel een goede zaak.

• Topic Starter Topic Starter
De norm van de VN is ook 0,8 dus daar kunnen we ook niet zomaar 0,0 van maken, hoe mooi dat ook klinkt

De norm is geen verplichting, er zijn maar weinig landen die zich aan de norm houden.

Ik dacht ik meld het maar even want wij geven relatief gezien ook het meeste??? Ik ben voor totale afschaffing, gewoon omdat er nu eerst gekeken moet worden hoe we het gaan aanpakken. Dat doen we al jaren en we blijven geven dus dat is allemaal verloren geld. Elke 15 seconden sterft er een kind aan vervuild water, moeten we dat niet is aanpakken ipv de corrupte regering boosten.

Tevens vond ik dat geld aan die tsunami ook veel te veel. Als je zelf iets wilt geven ok, maar dat dan die minister het verdubbelde???

Dat wisten ze natuurlijk ook niet van te voren, maar wel je stemvee er lekker mee maken :rolleyes:

Moet eerlijk zeggen dat ik dit nieuws wel onverwacht vind aangezien beide partijen de financiele bijdrage voor ontwikkelingshulp wilde beperken. Ik begin nu toch wel zeer nieuwsgierig te worden naar het regeer akkoord.

---------- Toegevoegd om 12:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:48 ----------

Dat wisten ze natuurlijk ook niet van te voren, maar wel je stemvee er lekker mee maken :rolleyes:

Ja blabla, je weet dat alle partijen zich hier even schuldig aan maken, lekker preken voor eigen parrochie doen ze allemaal. Links is even populistisch als rechts imo.

Ja blabla, je weet dat alle partijen zich hier even schuldig aan maken, lekker preken voor eigen parrochie doen ze allemaal. Links is even populistisch als rechts imo.

Kan je voor mij voorbeelden geven van uitgesproken voornemens van een ik noem een D66, Groenlinks of PvdA die ze met een meerderheid niet zouden kunnen uitvoeren?

Tevens vond ik dat geld aan die tsunami ook veel te veel. Als je zelf iets wilt geven ok, maar dat dan die minister het verdubbelde???

Yep, en eigenlijk betaald de minister al de helft omdat je giften ook nog kunt aftrekken van de belasting.
Dus eigenlijk wordt er 75% vanuit de belastingbetaler aan dat goede doel gegeven terwijl ik het er helemaal niet mee eens ben.

Het moet niet gekker worden, we zitten midden in de crisis! De Nederlandse arbeider heeft het al zwaar genoeg zonder dat er honderden miljoenen over de balk wordt gesmeten! Dat geld verdienen wij Nederlanders veel meer dan een stel Afrikanen en Aziaten die het met minder dan 1dollar per dag moeten doen. 0,7%, daar kunnen we zoveel mee doen voor Nederland, maar wat wij doen is gewoon weggegooid geld.

En er zijn dus echt mensen het hier mee eens.

Kan je voor mij voorbeelden geven van uitgesproken voornemens van een ik noem een D66, Groenlinks of PvdA die ze met een meerderheid niet zouden kunnen uitvoeren?

Dat het niet uit te voeren is wil niet zeggen dat het een slecht idee is. Dat D66, GL en PvdA allemaal dezelfde laffe aanpak promoten maakt dat niet tot de juiste. Het linkse kuddevolk moet nu eenmaal een beetje rustig gehouden worden daarom kunnen er niet te veel drastische maatregelen genomen worden op dit moment. Als de ontwikkelingshulp nu geschrapt wordt staan er morgen weer 500.000 linkse knuppels te huilen dat de volgende stap het heropenen van de concentratiekampen is.

Dat het niet uit te voeren is wil niet zeggen dat het een slecht idee is. Dat D66, GL en PvdA allemaal dezelfde laffe aanpak promoten maakt dat niet tot de juiste. Het linkse kuddevolk moet nu eenmaal een beetje rustig gehouden worden daarom kunnen er niet te veel drastische maatregelen genomen worden op dit moment. Als de ontwikkelingshulp nu geschrapt wordt staan er morgen weer 500.000 linkse knuppels te huilen dat de volgende stap het heropenen van de concentratiekampen is.

:roflol::roflol::roflol: En nu is het dus de schuld van links dat die ontwikkelingshulp niet wordt verminderd. Dat het CDA grote morele bezwaren heeft tegen die vermindering zal wel niet tellen dan. CDA zit aan de onderhandelingstafel, die linkse partijen niet.

Rob waar is het mis met je gegaan?

Ik wil je de beroemdste leugen en grootste naaistreek van links wel even geven: Kwartje van Kok.
En kom alsjeblieft niet met allemaal hypotheses dat t inmiddels direct of indirect is teruggegeven aan de bevloking, bespaar me :rolleyes:
O ja, idd geen voornemen van de PVDA geweest voor de verkiezingen, ze hebben het toen gewoon even bepaald dat het er moest komen toen ze al bezig met regeren waren. Waarom ook moeilijk doen als t makkelijk kan :rolleyes:

:roflol::roflol::roflol: En nu is het dus de schuld van links dat die ontwikkelingshulp niet wordt verminderd. Dat het CDA grote morele bezwaren heeft tegen die vermindering zal wel niet tellen dan. CDA zit aan de onderhandelingstafel, die linkse partijen niet.

Nadat hij 4de werd in de DBB verkiezing van 2010 ;)

Van 0,8% naar 0,7%, dat is gewoon symboolpolitiek.

Symboolpolitiek die meer centen binnen houdt dan het verbieden van 'aso-auto's' en het leegzuigen van topinkomens. Als ze dan ook nog eens de bakken geld die via andere routes naar het buitenland stromen tegenhouden, die buiten de officiele noemer 'ontwikkelingshulp' valt, valt er toch wel een paar miljard te besparen. Maar misschien kan je beter echte politiek bedrijven en dat weg halen bij die rotzakken met 2 auto's.

---------- Toegevoegd om 13:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:12 ----------

Morele bezwaren? Je bedoelt het kopen van christen zieltjes over de grenzen?

Terug
Naar boven