AndroidHealthClinic

Nieuws Immigratie niet op resultaat maar op inzet afgerekend, er wordt weer eens gedraaid

  • Topic starter EricR
  • Startdatum
  • Reacties 2
  • Weergaven 589
  • Volgers 1

Bezoekers in dit topic

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
Lid geworden
15 nov 2002
Berichten
50.073
Waardering
2.589
Lengte
1m79
Massa
89kg
Vetpercentage
15%
Den Haag, 1 dec. Regeringspartijen VVD en CDA leggen het kabinet geen doelstellingen op voor het terugdringen van de immigratie. Eerder liep de formatie nog bijna vast op concrete immigratievoorwaarden die de PVV stelde.

Tijdens het debat over de begroting van Gerd Leers (Immigratie en Asiel, CDA), bleek dat VVD en CDA de minister geen enkele resultaatsverplichting opleggen. Ook gedoogpartner PVV stelt geen harde eisen aan de minister. Zelf zei Leers vanochtend: „Ik leg mij niet vast op cijfers.”
Het ministerie van Justitie moest tijdens de formatie nog berekenen hoeveel minder immigranten de verschillende immigratie-eisen zouden ‘opleveren’.

Tijdens de presentatie van het regeerakkoord benadrukte PVV-leider Geert Wilders dat door dit „historisch akkoord” de immigratie van „niet-westerse allochtonen” met 50 procent kon afnemen. In het akkoord staat dat het nieuwe immigratie- en asielbeleid „feitelijk zal leiden tot een zeer substantiële daling”. Wilders’ electorale succes is voor een groot deel afhankelijk van zijn standpunten over islam en immigratie.

Ondanks herhaalde verzoeken van de oppositie weigerden VVD en CDA gisteren iets te zeggen over wat een „substantiële daling” moest inhouden. Kamerlid Cora van Nieuwenhuizen (VVD) zei dat ze de minister zou „afrekenen op resultaten”, maar iets later zei ze: „Ik kan dat niet in keiharde afrekenbare formuleringen gieten. We zullen het kabinet afrekenen op zijn inzet.” Raymond Knops (CDA) had een vergelijkbare redenering: „Wij kunnen hier wel met z’n allen resultaatsverplichtingen aangeven, maar dan houden wij elkaar voor de gek.”

De 50 procent die Wilders noemde, was niet als eis bedoeld, zei Sietse Fritsma (PVV).
Leers herhaalde tijdens het Kamerdebat dat hij de mening van de PVV over de islam niet deelt: „Ik ga niet groepen mensen etiketten opplakken.”
Knops sloot zich aan bij de wens van de oppositie om de in het regeerakkoord afgesproken strafbaarstelling van illegaliteit te verzwakken. Mensen of organisaties die uit „barmhartigheid” illegalen helpen, zouden volgens een Kamermeerderheid niet vervolgd mogen worden. Overigens moet die strafbaarstelling niet tot een „heksenjacht” van de politie op illegalen leiden, zei Knops. De oppositie concludeerde dat het kabinet iets strafbaar wil stellen om het vervolgens te gedogen.

http://www.nrc.nl/binnenland/article2645945.ece/Harde_eisen_immigratie_van_de_baa

Zo kennen we de PVV weer. Afrekenen op inzet, dat klinkt wel erg links hoor. Wat heb je aan inzet als er geen resultaten worden geboekt?
 
wod zo langzamerhand helemaal duizelig van dat gedraai.:(
 
Een puinhoop dit kabinet. Met Jan Kees de Jager voorop.
 
Back
Naar boven