XXL Nutrition

En dan kan er nog wel een steekpartijtje bij

En als je moet kiezen tussen een gek die van op 25-50 meter staat te schieten, of een gek met een mes vlak voor je neus?

hey wel alle andere parameters gelijk houden he, anders gaat de vergelijking niet op :D

een gek die op 25 meter staat te schieten met een vuurwapen of 25 meter verderop met zijn mes staat te zwaaien. :D

of iemand met een mes tegen je keel of ribbenkast of een revolver tegen je kop.

de eerste vergelijking spreekt voor zich, de andere is idd wat dubieus, maar toch.

Het gaat dus wel op als blijkt dat in de realiteit mensen vaker van op afstand beschoten worden terwijl ze vaker van dichtbij neergestoken worden. In dat geval laat ik de keuze aan jou welk wapen potentieel gevaarlijker is om toe te laten... Ik ben wel eens benieuwd naar het aantal moorden gepleegd dmv een mes vs vuurwapen in NL en B.

Laten we het er op houden dat je in alle gevallen moet RENNEN !

Waarom hebben ze deze gast niet ook gewoon overhoop geschoten?

niet alle agenten dragen een schiet wapen als het goed is.

Messen zijn idd gevaarlijker dan geweren. Daarom gebruik ik tegenwoordig een UZI om gaten door mijn kaas te schieten.

Heb het al eens gezegd: met een strenge vuurwapenwet zoals we die hier nu hebben zoeken mensen gewoon naar alternatieven, en dan is het meest effectieve/goedkoopste dus een mes. Ik verwacht bijgevolg een toename van het aantal steekpartijen de komende maanden/jaren. Het is trouwens lang niet zeker dat een vuurwapen vaker tot een dodelijke afloop zal leiden. Een messteek is vaker van dichtbij en doelgericht, de kans dat je iemand dodelijk verwond is minstens even groot.
denk inderdaad dat een mes van dichterbij gevaarlijker is dan een vuurwapen.

En als je moet kiezen tussen een gek die van op 25-50 meter staat te schieten, of een gek met een mes vlak voor je neus?
vuurwapen :D

hey wel alle andere parameters gelijk houden he, anders gaat de vergelijking niet op :D

een gek die op 25 meter staat te schieten met een vuurwapen of 25 meter verderop met zijn mes staat te zwaaien. :D

of iemand met een mes tegen je keel of ribbenkast of een revolver tegen je kop.

de eerste vergelijking spreekt voor zich, de andere is idd wat dubieus, maar toch.
tegen een vuurwapen van dichtbij kun je jezelf veel beter verdedigen dan een mes, een mes kun je amper vastpakken en het zo onder controle houden, een vuurwapen ligt vrij zwak in de hand omdat je wanneer je de loop hebt het wapen zo uit iemands hand kunt draaien, of in ieder geval zorgen dat de loop een andere kan opgaat.

Veel variabelen...

Soort mes

Soort tegenstander

Omgeving

Toestand/houding waarin je bent op moment van de aanval (zittend, slapend,dronken etc)

Voor vuurwapen is het ook van belang wat je omgeving biedt, hoe de schutter is en wat de afstand is.

Ik wil best wel eens een gevecht zien tussen een messengek en een pistoolheld. Alsof de impact van zo'n kogel ook maar licht te vergelijken valt met een messteek. Het wordt steeds gekker hier.
tegen een vuurwapen van dichtbij kun je jezelf veel beter verdedigen dan een mes, een mes kun je amper vastpakken en het zo onder controle houden, een vuurwapen ligt vrij zwak in de hand omdat je wanneer je de loop hebt het wapen zo uit iemands hand kunt draaien, of in ieder geval zorgen dat de loop een andere kan opgaat.
Okay Neo, follow the white rabbit.

't Hangt er uiteraard vanaf. Voor iemand met een mens kan ik nog proberen om weg te rennen. Maar ik zie mezelf nog niet sneller rennen dan die kogel. :D

't Hangt er uiteraard vanaf. Voor iemand met een mens kan ik nog proberen om weg te rennen. Maar ik zie mezelf nog niet sneller rennen dan die kogel. :D
vanaf 50 meter accuraat schieten is voor zo'n mafkees nog best lastig... Zeker als hij gespannen is.

Er is alleen gezegd een vuurwapen, niet wat voor vuurwapen. Misschien is het wel zo'n gek met een automatisch wapen. :D

Mischien ook wel 50 meter met een welgetrainde sluipschutter die daar op je wacht...

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hier het resultaat van een .50 wegkoppen

Mischien kom je het onderstaande vuurwapen wel tegen...

flamethrower-754684.jpg

Alsof de impact van zo'n kogel ook maar licht te vergelijken valt met een messteek. Het wordt steeds gekker hier.
Hierin mispak je je toch wel lelijk denk ik. Een normale kogel die los door het lichaam gaat (zal elke kenner je weten vertellen) is redelijk onschuldig zolang het niet door organen als hersenen, lever, hart gaat. Echter een mes kan je heel hevig doen bloeden doordat je echt snijd door de aders en grote open wonden veroorzaakt, ook op de minder gevaarlijke zones als armen en benen. Maar het is al gezegd: alles hangt af van de situatie en omstandigheden.

Hierin mispak je je toch wel lelijk denk ik. Een normale kogel die los door het lichaam gaat (zal elke kenner je weten vertellen) is redelijk onschuldig zolang het niet door organen als hersenen, lever, hart gaat. Echter een mes kan je heel hevig doen bloeden doordat je echt snijd door de aders en grote open wonden veroorzaakt, ook op de minder gevaarlijke zones als armen en benen. Maar het is al gezegd: alles hangt af van de situatie en omstandigheden.

Hmm dit waag ik te betwijfelen. Een kogel heeft een nare eigenschap dat het afketst op de hardere delen en de makkelijkste weg zoekt. Dat betekend dat hij in het lichaam gaat "rondzwerven" en al het zachte weefsel kapotmaakt wat hij tegenkomt.

Hmm dit waag ik te betwijfelen. Een kogel heeft een nare eigenschap dat het afketst op de hardere delen en de makkelijkste weg zoekt. Dat betekend dat hij in het lichaam gaat "rondzwerven" en al het zachte weefsel kapotmaakt wat hij tegenkomt.

9mm zal meeste penetreren , .22 zal daarintegen vrijwel altijd dodelijk aflopen door zijn gezwerf.
Het "mietjes kaliber" word niet voor niets het meest gebruikt bij "sluipmoorden"

Terug
Naar boven