Ben bijna 17 jaar, 1,88cm, 78kg en ben de afgelopen maanden af en toe een sportschool ingedoken, maar wil nu echt serieus beginnen met trainen aan de hand van een schema.
Let sinds vorige week erg op wat ik eet. Eet veel boterhammen (voornamelijk met kip), kwark, melk, vis en weinig 'slechte dingen', zodat ik wat massa kan gainen.
Maar nu vroeg ik me af hoe ik het beste kan beginnen wat betreft het trainen. Raden jullie me aan om gewoon full body te trainen, of moet ik echt specifieke spiergroepen op bepaalde dagen trainen? En wat zijn echte musts qua oefeningen? Ik heb al een redelijke 'basis' van al dat gek*t in de sportschool (kan 3x15 35kg bankdrukken, om een voorbeeld te geven
).
Mijn wekelijkse schema ziet er zo uit:
maandag - voetbaltraining
dinsdag - sportschool
woensdag - sportschool
donderdag - zaalvoetbal
vrijdag - sportschool
zaterdag - voetbalmatch & werken
zondag - rustdag
M'n doel is gewoon om wat massa te gainen en een beetje mooie body te krijgen.
Alvast bedankt!
Edit: als jullie aanraden om per dag bepaalde spieren te pakken, welke spieren kan ik dan het best tegelijk pakken?
Let sinds vorige week erg op wat ik eet. Eet veel boterhammen (voornamelijk met kip), kwark, melk, vis en weinig 'slechte dingen', zodat ik wat massa kan gainen.
Maar nu vroeg ik me af hoe ik het beste kan beginnen wat betreft het trainen. Raden jullie me aan om gewoon full body te trainen, of moet ik echt specifieke spiergroepen op bepaalde dagen trainen? En wat zijn echte musts qua oefeningen? Ik heb al een redelijke 'basis' van al dat gek*t in de sportschool (kan 3x15 35kg bankdrukken, om een voorbeeld te geven
).Mijn wekelijkse schema ziet er zo uit:
maandag - voetbaltraining
dinsdag - sportschool
woensdag - sportschool
donderdag - zaalvoetbal
vrijdag - sportschool
zaterdag - voetbalmatch & werken
zondag - rustdag
M'n doel is gewoon om wat massa te gainen en een beetje mooie body te krijgen.
Alvast bedankt!

Edit: als jullie aanraden om per dag bepaalde spieren te pakken, welke spieren kan ik dan het best tegelijk pakken?

.