MuscleMeat

En nu serieus.. - hulp gezocht!

PieterPro

Novice
Waardering
0
Ben bijna 17 jaar, 1,88cm, 78kg en ben de afgelopen maanden af en toe een sportschool ingedoken, maar wil nu echt serieus beginnen met trainen aan de hand van een schema.

Let sinds vorige week erg op wat ik eet. Eet veel boterhammen (voornamelijk met kip), kwark, melk, vis en weinig 'slechte dingen', zodat ik wat massa kan gainen.

Maar nu vroeg ik me af hoe ik het beste kan beginnen wat betreft het trainen. Raden jullie me aan om gewoon full body te trainen, of moet ik echt specifieke spiergroepen op bepaalde dagen trainen? En wat zijn echte musts qua oefeningen? Ik heb al een redelijke 'basis' van al dat gek*t in de sportschool (kan 3x15 35kg bankdrukken, om een voorbeeld te geven :p).

Mijn wekelijkse schema ziet er zo uit:
maandag - voetbaltraining
dinsdag - sportschool
woensdag - sportschool
donderdag - zaalvoetbal
vrijdag - sportschool
zaterdag - voetbalmatch & werken
zondag - rustdag

M'n doel is gewoon om wat massa te gainen en een beetje mooie body te krijgen.

Alvast bedankt! :cool:

Edit: als jullie aanraden om per dag bepaalde spieren te pakken, welke spieren kan ik dan het best tegelijk pakken?

Wil je massa ? Stop met voetbal ..

• Topic Starter Topic Starter
Naja 'massa', wil gewoon wat kracht gainen. :p Laten we het zo zeggen.

Stoppen met voetbal is een no-no. ^^

Dan ga je véél moeten eten.

lees de sticky's en train ze

dinsdag en woensdag zit tedicht op elkar voor fullbody

NEVER full body!!! nooit doen mensen, dit heeft geen effect op je spiergroei, is alleen goed voor endomorf, (mensen die te veel vet hebben) omdat hun moet verbranden, ik zou 2'á maximaal 3 spiergroepen per keer trainen. het beste is een dag triceps+borst en andere dag biceps+rug en overige dag traps+buikspieren+benen begin hier mee en goed eten, en train echt alles uit je, dan ben je over een jaar zkr 10 kg erbij. nou suc-6

en train ze!!

NEVER full body!!! nooit doen mensen, dit heeft geen effect op je spiergroei, is alleen goed voor endomorf, (mensen die te veel vet hebben) omdat hun moet verbranden, ik zou 2'á maximaal 3 spiergroepen per keer trainen. het beste is een dag triceps+borst en andere dag biceps+rug en overige dag traps+buikspieren+benen begin hier mee en goed eten, en train echt alles uit je, dan ben je over een jaar zkr 10 kg erbij. nou suc-6

en train ze!!

Zou je dat misschien kunnen onderbouwen? Want dat is natuurlijk klink klare onzin. FB of UB/LB zijn de productiefste protocollen die er zijn voor de naturel trainende athleet. Niet omdat ik het zeg maar omdat de wetenschap dat keer op keer concludeerd. Doe anders eens een search op dit board Split vs FB/UB-LB dan zul je er vanzelf achter komen.

en train ze!!

Dat slaat echt helemaal nergens op???

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben nu van plan om een schema te gaan volgen dat er zoiets uit ziet:

Week 1 -
Dinsdag A
Woensdag B
Vrijdag A

Week 2 -
Dinsdag B
Woensdag A
Vrijdag B

A = borst, biceps, schouders
B = rug, triceps, benen

Op vrije dagen doe ik dan thuis wat crunches en andere oefeningen voor m'n buikspieren.

Wat denken jullie, goed idee? Laat het me horen! :o

Ik ben nu van plan om een schema te gaan volgen dat er zoiets uit ziet:

Week 1 -
Dinsdag A
Woensdag B
Vrijdag A

Week 2 -
Dinsdag B
Woensdag A
Vrijdag B

A = borst, biceps, schouders
B = rug, triceps, benen

Op vrije dagen doe ik dan thuis wat crunches en andere oefeningen voor m'n buikspieren.

Wat denken jullie, goed idee? Laat het me horen! :o

Ik zou ipv borst bij A rug doen. En borst dan bij B.:)

Dat slaat echt helemaal nergens op???

nou waarom slaat dit nergens op. Full body voor massa, is echt geen goeie methode, en spreek uit ervaring trainde eerst jaar wel met full body, en nu 2 spiergroepen gelijk, ik kom nou echt heel veel bij zoals ik zei: 3kg deze maand.
had ook nog mijn voedings en trainingsschema beloofd die komen in het volgende topic.
Maar het staat echt in me blad hoor dat het bewezen is dat full body voor als doel massawinnen niet goed is. Muscle&Fitness heet dat blad.
Full body heeft wel voordelen kost minder tijd enzo, maar wuk je echt massa winnen glf me heeft amper effect

nou waarom slaat dit nergens op. Full body voor massa, is echt geen goeie methode, en spreek uit ervaring trainde eerst jaar wel met full body, en nu 2 spiergroepen gelijk, ik kom nou echt heel veel bij zoals ik zei: 3kg deze maand.
had ook nog mijn voedings en trainingsschema beloofd die komen in het volgende topic.
Maar het staat echt in me blad hoor dat het bewezen is dat full body voor als doel massawinnen niet goed is. Muscle&Fitness heet dat blad.
Full body heeft wel voordelen kost minder tijd enzo, maar wuk je echt massa winnen glf me heeft amper effect

is Muscle&Fitness een wetenschappelijk blad ofniet?
het verschilt per lichaam met wat voor schema je massa krijgt, bij de 1 werkt fullbody perfect, bij de ander een splitschema.

is Muscle&Fitness een wetenschappelijk blad ofniet?
het verschilt per lichaam met wat voor schema je massa krijgt, bij de 1 werkt fullbody perfect, bij de ander een splitschema.

jah tis een wetenschappelijk blad voor fitnessers, maar tjah kan wel verschillen ontken ik niet, per lichaamstype.
maar 't werk het meest bij endo staat er ook in omdat met full body verbrnad je meer omdat je ook veel verschillende spiergroepen aanspreekt

jah tis een wetenschappelijk blad voor fitnessers, maar tjah kan wel verschillen ontken ik niet, per lichaamstype.
maar 't werk het meest bij endo staat er ook in omdat met full body verbrnad je meer omdat je ook veel verschillende spiergroepen aanspreekt

Voor iemand van 16 denk jij er wel heel veel van te weten eh...

Tuurlijk kun je wel full-body doen als je op massa traint. Stel dat je maar 2 dagen in de week traint, dan lijkt me full body toch beter.
Als je meerdere dagen traint is split schema wel beter, dat denk ik ook, maar je kunt best op massa trainen met een full body schema.
En Muscle&fitness ken i ook wel, is volgens my ook geen wetenschappelijk blad;)

Ik zou ipv borst bij A rug doen. En borst dan bij B.:)

Je kan beter biceps en triceps omwisselen ipv rug en borst...
En verder.. Als je wilt gaan deadliften kan je het misschien beter helemaal omgooien, want squat en deadlift op 1 dag is best intensief :rolleyes:.

succes!

je moet niet alles geloven wat ze schrijven zijn zoveel studies over allemaal zaken die ook nog eens vaak het tegenovergestellede beweren over het zelfde onderwerp.
de bronnen kan je beter eerst goed controleren want niet elke bron is even betrouwbaar.
en eventueel andere studies zoeken over het zelfde onderwerp als je echt zeker wilt zijn.

er zijn toch ook studies die zeggen dat meer keer dezelfde spiergroep trainen per week zo als full body je sneller massa aanzet.

dit zal bij iedereen wel anders zijn wat het beste werkt van trainings methode daarom kan je beter in het begin zoveel mogelijk trainings methodes proberen en zien waar jij het beste op vooruit gaat

als beginner raadt ik fullbody echt wel aan om te proberen zijn genoeg mensen hier waaronder ik die veel meer massa en kracht kregen van een fullbody dan inplaats van een split schema.

Ik ken genoeg wedstrijd bb'ers die volgens de full body methode trainen, en uitstekend gainen in overall mass. Wil je je specifiek richten op een spiergroep dan kan je beter met een split trainen.

en train ze!!

Die jongen heeft toch aan die onzin die jij hem verteld!

Terug
Naar boven