XXL Nutrition

energiebehoefte uitrekenen

Sound

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
75kg
Hallo, ik post dit namens een vriend van mij.

Volgens de Harris-Benedict Formule is zijn energiebehoefte 1817,5 kcal

Hij traint 3x per week full body (1 tot 1,5 uur)

Hij traint 2x per week 1.5 uur bij een voetbalclub

Hij speelt 1x per week een wedstrijd van 90 minuten (is zo goed als nooit wissel) en speelt mid-mid.

Doet stage in de metaal 5x per week dus werkt gemiddeld, veel lopen en staan.

Loopt 3x per week naar de spoortschool 15 min (dus 30 min heen-en weer) totaal: 90 min lopen.

Nu is mijn vraag aan jullie, hoe rekent hij zijn totale energiebehoefte uit?

Bmr x 1.55
Wil hij bulken + 500kcal, na een week niet zwaarder? +500kcal
Wil hij cutten - 500 kcal, na een week niet afgevallen? Nog eens 500kcal eraf

Bmr x 1.55
Wil hij bulken + 500kcal, na een week niet zwaarder? +500kcal
Wil hij cutten - 500 kcal, na een week niet afgevallen? Nog eens 500kcal eraf

Bullshit, als je niet aankomt na 1 week dan ga je 100 kcal hoger en wacht je nog een week. Als je niet af valt na een week, haal je er misschien 100 kcal af, maar niet meer.
Per week is sowieso te kort, beter per 3 weken bekijken.

X1.55 is bij gemiddelde sport 3-5 dagen per week
Hij geeft aan 6 dagen in de week te sporten, niet allemaal krachttraining maargoed.
Daarnaast ook nog redelijk fysiek werk.
Vrij moeilijk in te schatten dus, je kunt dan wel steeds 100kcal na 3 weken toevoegen maar stel dat hij nog 500kcal onder onderhoud eet? Dan begint hij met bulken als het zomer is

X1.55 is bij gemiddelde sport 3-5 dagen per week
Hij geeft aan 6 dagen in de week te sporten, niet allemaal krachttraining maargoed.
Daarnaast ook nog redelijk fysiek werk.
Vrij moeilijk in te schatten dus, je kunt dan wel steeds 100kcal na 3 weken toevoegen maar stel dat hij nog 500kcal onder onderhoud eet? Dan begint hij met bulken als het zomer is

Als hij 500 kcal onder onderhoud eet dan valt hij af. Als je afvalt, kan je 500 gaan toevoegen ja, maar je zette het erneer alsof je het toe moet voegen als je gewoon niks aankomt (maar ook niks afvalt).

Terug
Naar boven