XXL Nutrition

Epic: christelijke camping

Als je christen bent, neem ik je gewoon per definitie niet serieus.

Dit dus. iemand die niet genoeg inschattingsvermogen heeft om te snappen dat er geen 'magical guy in the sky' is, krijgt van mij ook geen credit.

Religie is niet alleen een persoonlijke voorkeur, het is het systematisch bijdragen aan een cultuur van onwetendheid en het actief stagneren van intellectuele ontwikkeling.

Religie heeft geen plaats meer in onze samenleving, het druist in tegen alles wat wij in de 'moderne wereld' zien als 'ontwikkeling' en 'vooruitgang'.

Here's some advice voor Christenen; 'smoke some weed, and look through a microscope, if that doesn't work, there is ALWAYS Morgan Freeman!'

Definitie "geloof" ontbreekt je mischien.

Er is geen definitie van "geloof". Dat is namelijk voor iedereen verschillend en daarom dus ook niet waar.

Als god echt had bestaan, zou iedereen wel overtuigd zijn. Dat je niet voor jezelf durft en kunt denken is jouw probleem.

allemaal maagden daar dus? :D:D :eyebrow:

Er is geen definitie van "geloof". Dat is namelijk voor iedereen verschillend en daarom dus ook niet waar.

Als god echt had bestaan, zou iedereen wel overtuigd zijn. Dat je niet voor jezelf durft en kunt denken is jouw probleem.

Er is wel een abstracte definitie van geloof, of tenminste in het engels, waar geloof tenminste niet voor 2 zaken staat.

Faith : believing without evidence.

Dit dus. iemand die niet genoeg inschattingsvermogen heeft om te snappen dat er geen 'magical guy in the sky' is, krijgt van mij ook geen credit.

Religie is niet alleen een persoonlijke voorkeur, het is het systematisch bijdragen aan een cultuur van onwetendheid en het actief stagneren van intellectuele ontwikkeling.

Religie heeft geen plaats meer in onze samenleving, het druist in tegen alles wat wij in de 'moderne wereld' zien als 'ontwikkeling' en 'vooruitgang'.

Here's some advice voor Christenen; 'smoke some weed, and look through a microscope, if that doesn't work, there is ALWAYS Morgan Freeman!'

ik vind dit soort gnostisch atheisme en antitheisme al even achterlijk en verwerpelijk.

Oh lawd, volgens mij ga jij hier mee in de grote stroom van dit topic.
Ik denk absoluut zelf na aangezien het mij nooit opgelegd is en ik zelf voor het geloof heb gekozen.
Daarnaast leef ik los van welke kerk dan ook omdat ik het niet normaal vind wat daar binnen allemaal gebeurt. Het heeft niets meer met God te maken en dit is ook iets wat ik toch waarschijnlijk als vrij eenzaam persoon hierin heb besloten.

Niet voor jezelf durven denken :roflol:

Nee man, waarom denk je dat die 'guardian angels' in de documentaire alle plekjes controleren op jeugd... Zoals ik al zei, er is een hardcore groepje waarmee ik niks te maken wil hebben, de rest is gewoon in voor een epic vakantie.:P

Ik denk absoluut zelf na aangezien het mij nooit opgelegd is en ik zelf voor het geloof heb gekozen.
Daarnaast leef ik los van welke kerk dan ook omdat ik het niet normaal vind wat daar binnen allemaal gebeurt. Het heeft niets meer met God te maken en dit is ook iets wat ik toch waarschijnlijk als vrij eenzaam persoon hierin heb besloten.

lijkt me Christelijk deisme wat jij beschrijft, helemaal niet zo uniek als wat je zou willen...

Dus je bent een nep christen.

Waar geloof je dan precies in?

hij gelooft in de christelijke god, maar niet het materiele en menselijke aspect van het christendom.

De grote vraag die ik dan wil weten is, waarom de christelijke god?

De vraag is of het überhaupt wel de Christelijke god te noemen is. Aangezien de meeste Christenen geloven in een drie-enige God.
Dit zie ik zelf helemaal niet zo aangezien de heilige geest helemaal niet gelijk staat aan God zelf en Jezus zelf ook niet. Dit staat gewoon in de bijbel.

Daarnaast is het ook maar de vraag of Moslims en Christenen niet in hetzelfde geloven.
Er is zo ontzettend veel in twijfel te achten aangezien het bij Abraham allemaal gespleten is, waarom is Allah dan opeens anders dan de Christelijke god?
Het komt allebei bij Abraham vandaan.

Hier heb ik dus een lijn getrokken omdat Allah hier uit ontstaan is:
En wie is dan Allah ?

We lezen over hem in de koran, een boek, gebaseerd op een mystieke openbaring aan slechts 1 man, een analfabeet, Mohammed in een tijdvak rond 625 na Christus. De Bijbel bestond al als tekst 500 jaar, maar Mohammed liet optekenen als geopenbaarde waarheid van Allah, dat Joden en christenen leugenaars en verdraaiers van de waarheid waren; apen en varkens bovendien.

De laatst geopenbaarde waarheid, de koran, zette alles weer recht en uitsluitend de koran moest worden gezien als ultieme waarheid. Daar, waar Tora, Psalmen en Evangelie aan de orde waren, was dat in zoverre bruikbaar, als het in de koran was weer gegeven. NB: deze arrogante uitspraken zijn nergens onderbouwd en derhalve een zeer kwalijke leugen; waar haalt iemand als eenling en analfabeet het “lev” vandaan!

Omdat Mohammed het monotheïstisch geloof van Joden en christenen wel kende, wilde hij de islam ook als zodanig presenteren en schoof geleidelijk aan de 360 afgoden van de Kaaba te Mekka terzijde en maakte Allah de enige god. Ook waren er nog 3 dochters van Allah, die op enig moment zijn afgevoerd en waarvoor Salmon Rushdie met zijn “duivelsverzen” nog lang heeft moeten boeten.(soera 53)

De geloofsbelijdenis is: “er is geen illah dan Allah”, m.a.w.: “er is geen god dan Allah”. Je kunt er over van mening verschillen, of Allah hier dus een eigennaam is, omdat illah voor god staat en derhalve Allah een eigennaam moet zijn.

Want een uitleg is ook, dat Allah staat voor “de god”, dus dan belijdt men: er is geen god dan De god; deze god kwam echter wel uit de stam van Mohammed, de Koeraisj, waar men als belangrijkste god de maangod en god van de jihad vereerde, als Allah; ook Al-Rahman en Hubal (hoofdgod van de Kaaba te Mekka) komt voor.

De mensen die de eerste Moslims waren aanbaden vlak daarvoor met velen tegelijk de maan, de maan was de grootste afgod destijds.
Hedendaags zie je nog op ELKE Moskee en velen vlaggen van Islamitische landen een maan. Duidelijk genoeg dat het een godsdienst is van een afgod.

Ik geloof dus in de God van de Joden waar Christenen ook in geloven maar op hun eigen manier.
Echter ben ik geen Jood, maar waarom zou ik er dan niet in mogen geloven?

---------- Post toegevoegd Fri 9 Nov 2012 om 14:14 ----------

geloof je dan ook dat je onsterfelijk wordt van coïtus met kleine jongentjes?:cool:

http://www.youtube.com/watch?v=CMGYdOwWTPg

Nee, want mijn ex is nu niet onsterfelijk.

+1 voor je geweldige toevoeging aan dit topic.

---------- Post toegevoegd Fri 9 Nov 2012 om 14:18 ----------

> Duizend jarig rijk > Second chance devil > Wederom iedereen sterft een keer en hier komt een definitieve scheiding tussen wie er naar de eeuwige verdoemenis gaan en wie er zich naast God zullen bevinden.

Durf ik verder niets over te zeggen aangezien het een liefhebbende God is en wellicht iedereen tot zich laat komen zelfs diegenen die hun hele leven hebben verdoet aan afgoderij, drugs, & andere shit. Ik ben hier niet voor in de plaats om dat te zegggen.

Laatst bewerkt:
alsof je een kleutertje vol enthousiasme hoort praten over de sint en zijn pieten :roflol:

Mooie post, Duidt volledig op jouw totale 0 kennis van de Bijbel nog de Koran nog enig ieder ander geloof.

Your argument is invalid.

En ik ben er trots op. Je zou je tijd maar verdoen met het lezen van sprookjesverhalen. God bestaat niet, je bent te zwak om het leven te accepteren zoals het is. En het is "noch" jij analfabeet.

Fout.

Iemand die niet gelooft in het bestaan van een God kan zichzelf onmogelijk forceren tot het geloof in een God. Je kunt zeggen dat je gelooft, je kunt je gedragen als gelovige, maar als de klik ontbreekt, ontbreekt het.
Wat mijn brein als waarheid beschouwt, is in essentie onafhankelijk van mijn wil. Ik kan mijn brein niet forceren te geloven dat 2+2 ongelijk is aan het getal 4. Zo kan ik mijn brein eveneens niet doen geloven dat het bestaan van God een optie is.

De Kerk zoals deze vandaag de dag bestaat heeft helemaal niets te maken met de fundering waarop de Kerk in eerste instantie is opgericht: het bieden van morele gronden van waaruit men zich in het dagelijks leven kon gedragen (en nog steeds gedraagt).
Het punt is dat het gros van de atheïsten (nep-atheïsten/anti-theïsten) in het dagelijks leven uitspraken doet op basis van deze morele gronden. Atheïsme zélf biedt niets om moreel handelen op te baseren. Hij staat op geleende grond en schijt het onder. Dit is een van de punten die gelovigen aanwenden in een discussie: als er geen God is die absoluut onveranderd is in zijn attributen en wetten, waar komt het moraal dan vandaan?

De Kerk zoals deze honderden jaren geleden bestond, investeerde actief in wetenschappelijke ontwikkelingen (denk aan astronomie, Galileo etc.), om zo dichter bij God te kunnen komen; om hem op die manier beter te kunnen begrijpen. Vele priesters en gelovigen kenden de inhoud van de bijbel totaal niet in deze tijd, vergis je niet. Het leggen van de focus op de bijbel kwam pas jaren later.

De Kerk van vandaag gaat enkel over het vergaren van euro's, niets meer en minder. Een werkelijk triest aanzicht.

Terug
Naar boven