Fitness Seller

Epic: christelijke camping

"Elke schrifttekst is door God geïnspireerd en kan gebruikt worden om onderricht te geven, om dwalingen en fouten te weerleggen, en om op te voeden tot een deugdzaam leven." (2 Timoteüs 3:16).

De Bijbel als leidraad laten dienen tot een deugdzaam leven is tevens de kernboodschap van het Christendom. Deze is spijtig genoeg uit het oog verloren.

Op welke manier de Goddelijke invloed op de schrijver plaatsvond bestaan verschillende visies, maar in elk van de gevallen heeft een mens het geschreven en niet God opzichzelf.

Inmiddels is de Bijbel al talloze malen herschreven en eindigt waarschijnlijk met een verhaal dat wat wegheeft van Harry Potter en Hans en Grietje, gecombineerd.

"Elke schrifttekst is door God geïnspireerd en kan gebruikt worden om onderricht te geven, om dwalingen en fouten te weerleggen, en om op te voeden tot een deugdzaam leven." (2 Timoteüs 3:16).

De Bijbel als leidraad laten dienen tot een deugdzaam leven is tevens de kernboodschap van het Christendom. Deze is spijtig genoeg uit het oog verloren.

Op welke manier de Goddelijke invloed op de schrijver plaatsvond bestaan verschillende visies, maar in elk van de gevallen heeft een mens het geschreven en niet God opzichzelf.

Inmiddels is de Bijbel al talloze malen herschreven en eindigt waarschijnlijk met een verhaal dat wat wegheeft van Harry Potter en Hans en Grietje, gecombineerd.

Ja god maakt de wet van massabehoud om vervolgens ergens heleboel vissen vandaan te toveren :o

Door een stel discipelen volgens mij, ongeveer 2000 jaar geleden. Die gasten moeten zich kapot lachen als ze zien wat ze allemaal veroorzaakt hebben door een sprookjesboek met het niveau van gebroeders Grimm te schrijven. Zoals we hier zouden zeggen, epic trolls die gasten.

tumblr_m7cakj7BQt1ryt1aho1_400.gif

Ik geloof niet in een god maar ik ben wel spiritueel ingesteld. Religies zijn door mensen gecreëerd. Ik vind religies niet meer van deze tijd, spiritualiteit zie ik als een innerlijke niet exacte wetenschap. Ik heb bij mijn innerlijke mystieke ervaringen nooit enige vorm van empirisch bewijs gezien. Jarenlang heb ik geprobeerd een bewijs te vinden dat mijn mystieke ervaringen echt waren en niet een hersenspinsel. Ik geloof 100% dat er meer is, in wat voor vorm het precies is weet ik niet. Spiritualiteit laat zich niet bestuderen als wiskunde, het laat zich niet door rede bevatten/beperken. Kijk naar de extreme complexiteit en diversiteit van de natuur en je eigen lichaam. Hoe de natuur zonder te denken, zonder rede te gebruiken, functioneert. Natuurlijk is de evolutie en de empirische wetenschap een feit. Maar dat is niet het hele verhaal. Find your own truth and question everything.

http://www.youtube.com/watch?v=rl2fnQKTHhg&feature=relmfu

En StiiwaZz, her en der lees ik dat je christelijk bent. Ga er dan ook maar eens naar leven. Het hele forum hier ligt bezaaid met je verdorven acties en uitspraken. Ga jij maar eens heel goed naar jezelf kijken en vraag je maar eens af of je verder wil op het pad waar je nu op zit.

Ik geloof niet in een god maar ik ben wel spiritueel ingesteld. Religies zijn door mensen gecreëerd. Ik vind religies niet meer van deze tijd, spiritualiteit zie ik als een innerlijke niet exacte wetenschap. Ik heb bij mijn innerlijke mystieke ervaringen nooit enige vorm van empirisch bewijs gezien. Jarenlang heb ik geprobeerd een bewijs te vinden dat mijn mystieke ervaringen echt waren en niet een hersenspinsel. Ik geloof 100% dat er meer is, in wat voor vorm het precies is weet ik niet. Spiritualiteit laat zich niet bestuderen als wiskunde, het laat zich niet door rede bevatten/beperken. Kijk naar de extreme complexiteit en diversiteit van de natuur en je eigen lichaam. Hoe de natuur zonder te denken, zonder rede te gebruiken, functioneert. Natuurlijk is de evolutie en de empirische wetenschap een feit. Maar dat is niet het hele verhaal. Find your own truth and question everything.

En StiiwaZz, her en der lees ik dat je christelijk bent. Ga er dan ook maar eens naar leven. Het hele forum hier ligt bezaaid met je verdorven acties en uitspraken. Ga jij maar eens heel goed naar jezelf kijken en vraag je maar eens af of je verder wil op het pad waar je nu op zit.

als een "gelijkgezinde"(je weet wel wat ik bedoel) kan ik die spirituele situaties inschatten, en hoewel ze overtuigend echt kunnen zijn, is het niks meer dan een kapotte receptor in de hersenen.

In feite is rationalisme nog hetgene dat me geestelijk op deze wereld houdt. Alles wat ik wil zien, kan ik zien als ik het wil.

gaat niet.

Enkel is hoe de god uit het christendom/islam/... gedefinieerd is een contradictie op zichzelf staand.

En een contradictie is geen bewijs dat ze allemaal fout zijn, maar zelf als je dat bewijs dat ze alle huidige gedefineerde godsdiensten fout zijn loop je los op tegen ad hoc redenaties.

Daarom is dat bewijzen dat een bovennatuurlijk wezen, zelfs al zou het gaan, nutteloos, omdat je er dan gewoon nog een eigenschap bijverzind.

"zo je heb geen god gevonden volgens mijn definitie met de technologie van je watsemahoody. Wel, mijn god is niet detecteerbaar door die watsemahoody. Je kan niet bewijzen dat hij dit wel is!"

Laatst bewerkt:
als een "gelijkgezinde"(je weet wel wat ik bedoel) kan ik die spirituele situaties inschatten, en hoewel ze overtuigend echt kunnen zijn, is het niks meer dan een kapotte receptor in de hersenen.

In feite is rationalisme nog hetgene dat me geestelijk op deze wereld houdt. Alles wat ik wil zien, kan ik zien als ik het wil.

De echtheid van de ervaringen is inderdaad niet bepalend of het ook daadwerkelijk echt is. En die kapotte receptoren daar weet ik alles van want ik moet m'n hersenen letterlijk met chemische troep behandelen om nog enigszins te functioneren in het dagelijks leven. Het is belangrijk voor ons om zoveel mogelijk in de materie te leven en niet teveel met occulte en mystieke zaken bezig te zijn, dat beschermd ons tegen geestelijke ellende.

De echtheid van de ervaringen is inderdaad niet bepalend of het ook daadwerkelijk echt is. En die kapotte receptoren daar weet ik alles van want ik moet m'n hersenen letterlijk met chemische troep behandelen om nog enigszins te functioneren in het dagelijks leven. Het is belangrijk voor ons om zoveel mogelijk in de materie te leven en niet teveel met occulte en mystieke zaken bezig te zijn, dat beschermd ons tegen geestelijke ellende.

Ik dacht dat eerste ook tot ik terug van de risperdal afging, en nu kan ik weer perfect mijn logische standpunten verdedigen terwijl ik op risperdal niet kon vatten op welk deel van de tandenborstel de tandpasta moest(true sad story)

En ivm geestelijke ellende, nu weet ik niet volledig wat dat voor jou betekent, maar liever in een psychose met een nihilistische logische gedachtengang dagenlang snachts op dbb zitten dan terug hersenplat gespoten worden.

/end freaky gedoe, back on topic

---------- Post toegevoegd Fri 9 Nov 2012 om 20:01 ----------

En de rest van de bevolking specifieke plichten adhv hun geloof opdwingen.. Gristenen(en andere gelovige partijen) zouden ze moeten verbannen in de politiek.

nee, gewoon wetsvoorstellen ongeldig verklaren wanneer ze het secularisatie-principe schenden.

"Homo-huwelijk mag niet"
"waarom?"
"omdat de bijbel zegt dat 2 mannen niet zoals man en vrouw samen zullen liggen in leviticus 3:16 blahblahblah"
"telt niet"

enz.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

het leuke is dat ik zeker ben dat de meerderheid niet snapt wat hier fout mee is.

En ivm geestelijke ellende, nu weet ik niet volledig wat dat voor jou betekent, maar liever in een psychose met een nihilistische logische gedachtengang [dan?] dagenlang snachts op dbb zitten dan terug hersenplat gespoten worden.

/end freaky gedoe, back on topic
Ik prefereer het om regelmatig de roes van de medicijnen te hebben, ik heb dat nodig. Neem ook wel eens te weinig in om mijn lever te ontlasten en dat resulteert zich dan vaak in het nachtelijk spoken op dbb en metalfora te terroriseren met het zoveelste black metal topic.

*Back on topic*

De grafiek zou wat aanzicht betreft gespiegeld moeten worden aan de x-as zodat het een aflopende grafiek voorstelt aangezien er geen sprake is van global warming, maar dan is 'ie niet leuk meer.

Is het de 35000 en 45000 op de x-as die verwisselt dienen te worden?

Hou me niet langer in spanning.

De grafiek zou wat aanzicht betreft gespiegeld moeten worden aan de x-as zodat het een aflopende grafiek voorstelt aangezien er geen sprake is van global warming, maar dan is 'ie niet leuk meer.

Is het de 35000 en 45000 op de x-as die verwisselt dienen te worden?

Hou me niet langer in spanning.

let eens goed op indeling op de x-as, en waarvoor de gegeven waarde staat die in de curve wordt gebruikt.

de x-as is niet geijkt, en de curve is jaartallen, dat die optellen is vrij logisch(en zelfs nog met foutieve ongeijkte sprongen). Daarnaast is manipulatie van de assen(later laten beginnen om een kunstmatige correlatie te verkrijgen, zoals hier bij y=13) vrij klotig, én daar komt nog bij dat correlatie niet een causatief verband wil zeggen. In feite is de grafiek van de fsm en de pastafarians hier een joke op, maar het is zo moeilijk dat de gemiddelde mens het verschil niet kent.

---------- Post toegevoegd Fri 9 Nov 2012 om 20:39 ----------

Ik prefereer het om regelmatig de roes van de medicijnen te hebben, ik heb dat nodig. Neem ook wel eens te weinig in om mijn lever te ontlasten en dat resulteert zich dan vaak in het nachtelijk spoken op dbb en metalfora te terroriseren met het zoveelste black metal topic.

*Back on topic*

Wat hebben psychoses trouwens met semi-gedwongen nachtelijke dbb-activiteit :roflol:

Laatst bewerkt:

Aangezien er bij de meeste stukjes Bijbel de auteur duidelijk bij staat (evangelie volgens Lucas, Johannes, brieven van Paulus,...) denk ik dat iedereen het er wel over eens is dat die niet door God zijn geschreven.

En zoals hierboven terecht opgemerkt, wat er in de Bijbel staat (Canon van de Bijbel genoemd) is inderdaad een selectie die gedurende verschillende concilies is gemaakt.

Aangezien er bij de meeste stukjes Bijbel de auteur duidelijk bij staat (evangelie volgens Lucas, Johannes, brieven van Paulus,...) denk ik dat iedereen het er wel over eens is dat die niet door God zijn geschreven.

En zoals hierboven terecht opgemerkt, wat er in de Bijbel staat (Canon van de Bijbel genoemd) is inderdaad een selectie die gedurende verschillende concilies is gemaakt.

het gaat ook niet om de schrijver, maar om of het het woord van god is. Iow om het bovennatuurlijke aspect.

Laatst bewerkt:

Film gebaseerd op the gospel of Thomas. "Stigmata".
http://www.youtube.com/watch?v=tScLoKPI25Q
3. Jesus said, "If your leaders say to you, 'Look, the (Father's) kingdom is in the sky,' then the birds of the sky will precede you. If they say to you, 'It is in the sea,' then the fish will precede you. [If they say to you, 'It is found on DBB', then the trolls will precede you] Rather, the (Father's) kingdom is within you and it is outside you.

39. Jesus said, "The Pharisees and the scholars [de kerk] have taken the keys of knowledge and have hidden them. They have not entered nor have they allowed those who want to enter to do so.

Deze sleutels worden in jezelf gevonden.

Film gebaseerd op the gospel of Thomas. "Stigmata".
http://www.youtube.com/watch?v=tScLoKPI25Q
3. Jesus said, "If your leaders say to you, 'Look, the (Father's) kingdom is in the sky,' then the birds of the sky will precede you. If they say to you, 'It is in the sea,' then the fish will precede you. [If they say to you, 'It is found on DBB', then the trolls will precede you] Rather, the (Father's) kingdom is within you and it is outside you.

39. Jesus said, "The Pharisees and the scholars [de kerk] have taken the keys of knowledge and have hidden them. They have not entered nor have they allowed those who want to enter to do so.

Deze sleutels worden in jezelf gevonden.

wat houdt meer in? alles wat er gewoon is kunnen we al niet bevatten, en jij wilt nog meer:roflol:

wat houdt meer in? alles wat er gewoon is kunnen we al niet bevatten, en jij wilt nog meer:roflol:

Valt me steeds op dat je kunt zien wanneer je stoned/dronken bent angelus.

Dan gaat je zinsbouw naar de t*fus en kan niemand nog iets verstaan van wat je schrijft.

+1
Vaak lees ik een vlaag Schopenhauer door je posts heen, indien je niets van hem hebt gelezen moet je dat zeker doen. Je gaat er een filosofisch gelijkgezinde in terug vinden.

Natuurlijk is de evolutie en de empirische wetenschap een feit. Maar dat is niet het hele verhaal.

De wereld van de feiten is idd niet het hele verhaal, ik blijf erbij dat er iets in de wereld is dat de wetenschap niet kan vatten, en slechts via een filosofische/mystieke route benadert kan worden, maar die "andere waarheid" heeft niets van doen met wat de grote monotheitische religie claimen, laat staan met 1 of andere goedgezinde God die aan de basis van de wereld ligt.

Noem het de kern van de wereld, of het zijn zelf, of whatever. Iets wat dieper ligt dan de geobjectiveerde wereld die de wetenschap beschrijft en in alle dingen huist.

Spiritualiteit laat zich niet bestuderen als wiskunde, het laat zich niet door rede bevatten/beperken

idd. De rede is nl zelf een product van de natuur,wat al impliceert dat het de oergrond waaruit het ontspruit nooit volledig kan vatten.

Laatst bewerkt:
om er nog maar ff een melig youtube filmpje tussen te smijten.

http://www.youtube.com/watch?v=1WvuJwMFPz4

Het bestaan zelf is het grootste raadsel, geen enkel empirisch gefundeerd antwoord over de concrete werking van de kosmos zal hier ooit een bevredigend antwoord kunnen opgeven.
Al die banale antwoorden diede hedendaagse natuurkunde op hoe-vragen levert, zullen nooit de verheven waarom-vraag van het zijn oplossen.

**** science, insert mysticism. en nu ga ik zuipen.

postmodernisme was hetgene we wel ontbraken in dit topic...

Het probleem van postmodernisme is dat het op wetenschap probeert vooruit te lopen door te "whatiffen" en dan die geflipte scenarios serieus gaat nemen, of het onmogelijk acht te weten. Surrealisme met een wetenschappelijke basis dus.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven