XXL Nutrition

Epistane

Is http://www.cheapuksupplements.com/ een vertrouwd adress om het vandaan te halen?

thnx

Is wel te vertrouwen maar het 1e potje dat ik daar heb besteld is nooit aangekomen... pas naar herhaaldelijk emailen hebben ze een nieuwe verzending gedaan die wel aankwam (kosteloos overigens). Aan de factuur die erbij zat kon ik zien dat het inderdaad de 2e zending was... van de 1e zending heb ik nooit meer wat gehoord. :-(

Is wel te vertrouwen maar het 1e potje dat ik daar heb besteld is nooit aangekomen... pas naar herhaaldelijk emailen hebben ze een nieuwe verzending gedaan die wel aankwam (kosteloos overigens). Aan de factuur die erbij zat kon ik zien dat het inderdaad de 2e zending was... van de 1e zending heb ik nooit meer wat gehoord. :-(

Een bb-postbode in je buurt heeft daar de gains van z'n leven gemaakt :D

wat waren jullie ervaringen met epistane? ik heb gelezen dat er vooral goede kracht gains mee te halen zijn. klopt dit?

• Topic Starter Topic Starter
In 1981 vond Upjohn een toepassing voor epithiostanol en zijn analogen. Omdat ze zo weinig androgene bijwerkingen hadden, zou je ze kunnen gebruiken als anticonceptiemiddel voor mannen, aldus Upjohn in een patent. De anabole ratio van verbindingen van dit type, zijn hoger dan honderd. Bovendien stelt het patent voor om de orale beschikbaarheid te verhogen door een ethergroep aan C17 te plakken, in de vorm van een methoxygroep, een ethyl-ether of acetalen als tetrahydropyranyl. [US Patent 4,252,798]
Het patent beschrijft verder experimenten op mannen. Die hebben honderden milligrammen epithiostanol per dag nodig om steriel te worden. De beschikbaarheid is dus niet best. Dat wordt tien jaar later bevestigd door een Japans onderzoek, dat concludeert: "EP was extensively metabolized by first-pass metabolism in the intestinal mucosa and liver, and because of the low biological activity when given orally, EP should be given by injection." [Xenobiotica. 1991 Jul;21(7):865-72.]

bron: http://www.ergogenics.org/epithiostanol.html

Kan ik daaruit nou opmaken dat de kans dat je steriel wordt niehiel is of juist erg groot?

Kleine kans als je het gewoon normaal doseerd. Ze praten hier over honderden grammen. Een cycle havoc zou neer komen op 10 tot 50 gr per dag. Het japanse onderzoek zegt ook nog eens dat de lever veel van de werkzame stof afbreekt dus als men maximaal effect wil je het beter kunt spuiten.

In het artikel gaat het wel om epithiostanol met methoxy en ether verbindingen. Havoc/Epistane heeft een methylverbinding, waardoor de biologische beschikbaarheid sterk stijgt.

Hmm inderdaad, was me nog niet eens opgevallen. Maar dan nog blijft de kans vrij klein.

Ik verwacht niet dat het een zorgzaam grote kans is, maar we weten het niet zeker. Ik geloof niet dat er onderzoek is gedaan naar methyl-epithiostanol.

Als de proefpersonen bijv. 300mg epithiostanol met een tetrahydropyranyl verbinding kregen, lijkt me dat de concentratie van de stof in het bloed een stuk hoger is dan wanneer iemand 30mg methyl-epithiostanol per dag neemt.

De biologische beschikbaarheid zal toch niet met (meer dan) een factor tien toenemen wanneer er een methyl-groep aan A17/C17 wordt geplakt in plaats van een ether-, methoxy- of tetrahydropyranyl-groep aan C17?

Misschien kan iemand anders hier iets nuttigs over zeggen?

Terug
Naar boven