AndroidHealthClinic

Epistane

6-8 weken op Epi Only? Lethargie is een b*ch... Ik heb het nooit verder gered dan 5,5w op 50mg..

---------- Post toegevoegd 9 October 2013 om 12:16 ----------

Normaal gezien wel mee eens, maar op Epi werd ik echt knettergek in de kop zonder opbouwen.

Pun, jij hebt ooit eens Epi tijdens je test-e cycle gedraaid toch? Zélf met 500 mg. test-e EW merk ik dat ik, wanneer ik epi erbij gooi, ontzettend lethargisch wordt van het goedje hehe ;) Jouw ervaring hiermee? Kan het zo zijn dat je te weinig oestrogeen hebt door de AI van epi, en daardoor je serotonine-huishouding wat overhoop wordt gegooid met als gevolg vermoeidheid? Heb zelf het vermoeden dat het hier iets mee te maken heeft. Draai overigens ook 400 mg. mast-e EW ;)

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb een PM gekregen van iemand die gyno heeft gekregen van epistane

stuur liever even PB in plaats van in topic te reageren maar... Heb zelf ook epistane gedaan en heb er gyno aan overgehouden, ondanks nagekuurd te hebben... Er is weinig tot geen onderzoek gedaan over prohormonen, dus er is ook niet geweten welke gyno het juist is dat ik ervan heb gekregen... Maar nolvadex heeft niets geholpen, heb zelfs 2 weken extra genomen in de hoop dat het toch zou weggaan...

Zelfde bij een maatje van me die gelijk met mij aan de epistane ging.

Mijn raad aan jou: blijf van prohormonen af. Heb er zelf zooooveel spijt van, ondertussen een jaar geleden en zowel ik als men maatje hebben de gyno nog. Zal dus ook niet meer weggaan.

Het is natuurlijk eigen keuze. Zou je toch aanraden voor winstrol te gaan, beter nog gewoon spuit erin, maar snap wel dat dit een drempel is. Ben ondertussen ook over die drempel heen, en conclusie: nooit geen oral meer voor mij.

Ik zou als ik jou was nog eens goed nadenken over je Epistane keuze, sommige sides zijn onomkeerbaar... Just saying.

Veel geluk man.

Als dit zo is schijt ik hem nogal in me broek voor die gyno:P, maar normaal moet de gyno toch gewoon weg gaan als je nolvadex neemt ??

Waarom hoor ik dan dat Epi o.a zo'n topper is door de SERM-achtige effecten?

Pun, jij hebt ooit eens Epi tijdens je test-e cycle gedraaid toch? Zélf met 500 mg. test-e EW merk ik dat ik, wanneer ik epi erbij gooi, ontzettend lethargisch wordt van het goedje hehe ;) Jouw ervaring hiermee? Kan het zo zijn dat je te weinig oestrogeen hebt door de AI van epi, en daardoor je serotonine-huishouding wat overhoop wordt gegooid met als gevolg vermoeidheid? Heb zelf het vermoeden dat het hier iets mee te maken heeft. Draai overigens ook 400 mg. mast-e EW ;)

Hey bro.

Euhm nee, dat denk ik niet. (Ik slik een SSRi, dus mijn serotonine is nagenoeg niet beschikbaar voor andere stoffen).

Ik denk dat die vermoeidheid dus ergens anders vandaan komt..

Hey bro.

Euhm nee, dat denk ik niet. (Ik slik een SSRi, dus mijn serotonine is nagenoeg niet beschikbaar voor andere stoffen).

Ik denk dat die vermoeidheid dus ergens anders vandaan komt..

Wat verklaart dan de extreme lethargie bij het gebruik van epistane?

Mietjes! Zat bijna 7 weken op 60/70mg;p

Het SERM effect.

Het SERM effect schijnt nog twee weken aan te houden na laatste inname. Daarom produceert men pas véél later gedurende herstel gynecomastie.

Zou je dit nader kunnen uitleggen? Het blokkeert dus oestrogeen-receptoren (dus niet alleen die bij de borstklieren), wat voor een hormoon-inbalans zorgt, wat de lethargie verklaart? Uit Anabolics 2009 haalde ik dat oestrogeen een belangrijke rol vervult in de serotonine-huishouding:

"Steroid Fatigue" is a common catchphrase these days, and refers to another important function of estrogen in both the male and female body, namely its ability to promote wakefulness and a mentally alert state. Given the common availability of potent third-generation aromatase inhibitors, bodybuilders today are (at times) noticing more extreme estrogen suppression than they had in the past. Often associated with this suppression is fatigue. The reason is that estrogen plays an important supporting role in the activity of serotonin. Serotonin is one of the body's principle neurotransmitters, vital to mental alertness and the sleep/wake cycle.35 36 Interference with this neurotransmitter is also associated with chronic fatigue syndrome,37 38 so we can see how vital it is to fatigue specifically. Estrogen suppression in menopause has also been associated with fatigue,as has the clinical use of newer (more potent) aromatase inhibitors like anastrozole,4o letrozole, exemestane, and fadrozole in some patients". - Anabolics 2009, p. 13.

Ddoob zegt dat je pas na 2 weken gyno kan oplopen, iemand hier last van gehad ook als je nolvadex als pct had ???

Ddoob zegt dat je pas na 2 weken gyno kan oplopen, iemand hier last van gehad ook als je nolvadex als pct had ???

Mijn eerste IBE Epistane cyclus was een volwaardige cyclus van 40 mg per dag voor 4 weken. Na deze vier weken heb ik geen nakuur middelen gebruikt. Na ongeveer een kleine maand na het staken van mijn inname ontdekte ik een schijf onder mijn linker tepel. Ik was hier echt psychisch helemaal ziek van, dit demotiveerde mij tevens enorm om te continueren met bodybuilding.

Bij mijn tweede IBE Epistane cyclus ben ik niet zo stupide geweest en had op voorhand nakuurmiddelen als tamoxifen/Nolvadex bij de hand. Nadat ik mijn cyclus afgerond had ben ik gaan nakuren met tamoxifen, ik heb hier vervolgens geen gynecomastie aan over gehouden. Mijn advies is dan ook om niet te gaan kuren met Epistane voordat men nakuurmiddelen bij de hand heb.

Anders leer je het vanzelf wel af. :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Mijn eerste IBE Epistane cyclus was een volwaardige cyclus van 40 mg per dag voor 4 weken. Na deze vier weken heb ik geen nakuur middelen gebruikt. Na ongeveer een kleine maand na het staken van mijn inname ontdekte ik een schijf onder mijn linker tepel. Ik was hier echt psychisch helemaal ziek van, dit demotiveerde mij tevens enorm om te continueren met bodybuilding.

Bij mijn tweede IBE Epistane cyclus ben ik niet zo stupide geweest en had op voorhand nakuurmiddelen als tamoxifen/Nolvadex bij de hand. Nadat ik mijn cyclus afgerond had ben ik gaan nakuren met tamoxifen, ik heb hier vervolgens geen gynecomastie aan over gehouden. Mijn advies is dan ook om niet te gaan kuren met Epistane voordat men nakuurmiddelen bij de hand heb.

Anders leer je het vanzelf wel af. :rolleyes:

haha dat denk ik ook wel ja, dan ga ik mijn stuff eens regelen:cool:
hoe is die gyno dan weg gegaan ? weggetrokken of door die 2e epistane kuur ?

het is zelf een volwaardig anabool en geen PH omdat je lichaam het niet hoeft om te zetten naar de werkende stof

Dat weet ik ook. Ik wil weten van Newinthegame, die toch ook al wat gekuurd heeft, of het vergelijkbaar is met de kuren die hij gedaan heeft met de normale anabolen die in omloop zijn.

en? goed spul? werkt het even goed als de normale anabolen.

naja ik gain heel snel;p

maar om een vergelijking te geven. vocht meegerekend

gainde 11kg op 8 weken 750 test
en 6/7kg op 6.5 week 60/70mg epistane..

---------- Post toegevoegd 10 October 2013 om 23:34 ----------

Dat weet ik ook. Ik wil weten van Newinthegame, die toch ook al wat gekuurd heeft, of het vergelijkbaar is met de kuren die hij gedaan heeft met de normale anabolen die in omloop zijn.

zou ik het boven winny verkiezen bijvoorbeeld; heck yess hah

Hoelang duurde het bij de rest voor de epistane binnen komt ?? Van newinthegame weet ik het al en hij zei 3 weken .... hoop toch dat het bij mij wat sneller gaat :(

Het SERM effect.

Het SERM effect schijnt nog twee weken aan te houden na laatste inname. Daarom produceert men pas véél later gedurende herstel gynecomastie.

Klopt. Nolvadex bv. kan tot 17 dagen werkzaam zijn na inname.

En probleem is dat het gevoeligere oestrogeenreceptoren oplevert en ook de oestrogeenproductie blijft hoog.

Dus mogelijkheid op een rebound is er dan.

Clomid geeft hier mogelijk minder kans op.

Door dit topics twijfel ik tussen nolva of clomid.
Blijf hier meelezen, omdat het intersant is. Maandag begint mijn nakuur namelijk.

een rebound van gyno is niet tegen te gaan ?
jullie zeggen dus dat je beter clomid kan pakken, hoelang houd dit dan nog in je lichaam aan na je herstel ??

Ik heb namelijk 2 potjes al thuis liggen en zou graag willen beginnen, maar vrees voor de gyno .. ben zelfs aan het overwegen om de cycle niet te starten.

Terug
Naar boven