AndroidHealthClinic

Ervaringen ONDER 500mg/EW test-e?

Wooster

Novice
Waardering
3
Lengte
1m84
Massa
94kg
Vetpercentage
14%
Heb niet veel gezien van ervaringen met lage dosisen test-e only. Als eerste kuur toch geen slecht idee om 250-350mg/EW te proberen?

Zou toch wel willen weten wie het hier al heeft geprobeerd met gelijkaardige dosissen en wat met sides (vochtretentie?!) en nakuur voor lichte test kuur...

Thx voor elke info

Denk dat je met je 93 kilo toch wel snel op zon 500mg uitkomt wat een only betreft.

wooster: je kuurt goed of niet. half kuren heeft geen zin
dat houdt in: gewoon knallen met 500mg p/w, zeker zoals al gezegd je 90kg+ bent

• Topic Starter Topic Starter
Welja, ik versta de redenering heren, maar het gaat er bij mij om om juist die ene side, vochtretentie, zo minimaal te houden, en het is echt bedoeld om als eerste kuur om te zien wat het vr mij doet en 4-6kg te pakken, meer niet.

Wil het zo licht mogelijk houden. Is 500mg/EW nu echt een MINIMUM voor iemand met mijn stats??

Laatst bewerkt:
Met aromatase-remmers zoals arimidex kan je de vochtretentie ook wel iets beperken.

Denk dat je met je 93 kilo toch wel snel op zon 500mg uitkomt wat een only betreft.

Waarom eigenlijk? Ik zie dit argument bijna altijd voorbij komen, maar heb er nog nooit een levensvatbare uitleg voor gezien. Met bijvoorbeeld 250 mg/w zit je toch ook al ruim boven je natuurlijke niveau? Als alles omgerekend wordt naar lichaamsgewicht, dan moet ik veel zwaarder beginnen te kuren dan iemand van 80 kg. Lijkt me sterk. Maar correct me if I'm wrong.

Waarom eigenlijk? Ik zie dit argument bijna altijd voorbij komen, maar heb er nog nooit een levensvatbare uitleg voor gezien. Met bijvoorbeeld 250 mg/w zit je toch ook al ruim boven je natuurlijke niveau? Als alles omgerekend wordt naar lichaamsgewicht, dan moet ik veel zwaarder beginnen te kuren dan iemand van 80 kg. Lijkt me sterk. Maar correct me if I'm wrong.

Omdat imo 250mg test per week met verder 0.0 ernaast gewoon geen **** doet

Omdat imo 250mg test per week met verder 0.0 ernaast gewoon geen **** doet

je produceert 7 mg per dag zelf als ik et goed heb, 49 per week dus. 250 mg pw is dus een vermedigvuldiging van 5 keer je normale productie. Zal niet niks doen iig ;)

nee, je ziet vaak als stack wel 250mg ew test staan maar test 250 zonder stack is denk ik te weinig.

ja misscien als je 40 jaar oud bent en 65 kilo weegt.

en laag beginnen en elke week hoger doseren heb je ook weinig aan want dat geeft geen goed beeld bij welke hoeveelheid je het best gaat.

dus als je alle ervaringen hier leest zie je gewoon dat 500mg ew het meest gangbare is voor een test only. en zeker met 90 kilo aan massa

je produceert 7 mg per dag zelf als ik et goed heb, 49 per week dus. 250 mg pw is dus een vermedigvuldiging van 5 keer je normale productie. Zal niet niks doen iig ;)
Als die 250 mg exogene nu ook nog in 1week zou opgenomen worden, met langwerkende esters dus niet zo.

verder zal eigen productie volledig gestopt worden dus eigenlijk is het: 49+250-49=250 en dan 250 die berekend is om over 3 weken in het bloed terrecht te komen dus

250 /7 = 35.7 /3 = 11mg per dag.

Dat is 1mg meer dan wat een man met hoog natuurlijk testosteron produceert en dus eigenlijk niet zoveel.

Na 3 weken zal je natuurlijk wel die 35.7 per dag krijgen, wat dan het vijfvoudige is, maar om nu te zeggen dat spieren daarvan harder gaan groeien, daarvoor moet je er nog wat bij doen.

Maar doe nu hetzelfde met 500mg en je komt op een verdubbeling van het normale testosteron in de eerste weken wat dan wel wat meer effect heeft. Ik heb zelden mensen op 250 mg veel massa zien winnen, vaak doen ze het dan maar 8 weken en de eerste 3 a 4 gebeurd er bijna niets en de laatste 4 beginnen ze dan een beetje resultaat te zien maar dan vaak nog enkel maar in kracht en niet in gewicht.

Bottom line: 500 mg test werkt bij iedereen goed en is niet overdreven. Anders stacken 250 +250 van wat anders, maar dat is niet perse nodig.

Informatief, snel en duidelijk topic dit :) Zou zo een slotje op kunnen en bij de stickies ;)

Na 3 weken zal je natuurlijk wel die 35.7 per dag krijgen, wat dan het vijfvoudige is, maar om nu te zeggen dat spieren daarvan harder gaan groeien, daarvoor moet je er nog wat bij doen.
Dus:
10x exogeen groei je hard op
5x exogeen groei je praktisch niet op
1x exogeen (=endogeen) ... krimp je dus op, als ik deze redenering doortrek.

Maar doe nu hetzelfde met 500mg en je komt op een verdubbeling van het normale testosteron in de eerste weken wat dan wel wat meer effect heeft. Ik heb zelden mensen op 250 mg veel massa zien winnen, vaak doen ze het dan maar 8 weken en de eerste 3 a 4 gebeurd er bijna niets en de laatste 4 beginnen ze dan een beetje resultaat te zien maar dan vaak nog enkel maar in kracht en niet in gewicht.
Dit is natuurlijk gewoon te ondervangen door een frontload, wat de meeste mensen bij hogere doseringen ook doen. Dat is dus niet echt een goed argument.

Het enige dat ik nog kan verzinnen is, dat de verhoudingen endogeen/exogeen anders berekend moeten worden in verband met het gewicht van de lange esters. Iemand die me daarmee in de juiste richting kan wijzen?

Dus:
10x exogeen groei je hard op
5x exogeen groei je praktisch niet op
1x exogeen (=endogeen) ... krimp je dus op, als ik deze redenering doortrek.
Zou je kunnen zeggen, lage exogene test zal wel een minder sterke invloed hebben op natuurlijk testosteron en dus denk ik niet dat je plots gaat krimpen hoor.

Dit is natuurlijk gewoon te ondervangen door een frontload, wat de meeste mensen bij hogere doseringen ook doen. Dat is dus niet echt een goed argument.
Maar is 250mg een hoge dosering? Doen dat soort gebruikers dus een FL? Waarschijnlijk zelden. Maw, in deze context wel een argument.

Het enige dat ik nog kan verzinnen is, dat de verhoudingen endogeen/exogeen anders berekend moeten worden in verband met het gewicht van de lange esters. Iemand die me daarmee in de juiste richting kan wijzen?
Ja klopt.

Het moleculair gewicht van de basis steroide is 288,429 en de vaakgebruikte enanthaat ester is dan bijv. 130,1864 in moleculair gewicht.

Samen 418,6 , dat betekend dat de steroide minder dan 70% is van het potje testosteron enanthaat. Dus 175mg. Met die 175mg haal je amper de natuurlijke test aanmaak in de eerste 3 weken, daarom dat dokters het ook als test replacement toedienen om de 3 weken, gewoon als vervanging dus.

En dat is ook de reden dat test op water zoveel krachtiger is: meer gewicht van de steroide en veel hogere piek ook nog eens.

Testosterone (PIM 519)

ester moet er ook nog vanaf, blijft er van die 250mg p/w nog minder over

en mocht je het niet geloven.... probeer het en vind het zelf uit.

succes!

Al met al is het gewoon te weinig.
250mg test per week is leuk als HRT :D

Terug
Naar boven