XXL Nutrition

Esmay heeft hulp nodig....

Esmay

Novice
Waardering
0
Lengte
1m68
Massa
50kg
Beetje huiverig voor jullie reacties, maar ga toch mn vraag stellen, het is tenslotte een forum.
Zullen vast wel lieve jongens tussen zitten :o

Aangenaam, ik ben Esmay,

22 jaar, 168 cm en 50 Kg

Hang hier al een tijd rond, en heb veel info over mn voeding hier vandaan gehaald, en zodoende een voedingsschema opgesteld.

BMR: 1334
Onderhoud: 1834
Aankomen: 2334

Ik heb mn schema onderverdeeld in 5 maaltijden van ongeveer 500 Kcal per stuk.
Kom per dag dus ongeveer uit op zo'n 2500 Kcal of meer per dag.
Haal mn calorieen zo veel mogelijk uit goede voeding, zoals pasta's, rijst, brood enz...
Genoeg om aan te komen, maar ben niet heel tevreden er mee, dus heb een tijdje geleden een weight gainer aangeschaft.
Inmiddels 4 potten verder en geen gewichtstoename bovenop wat in uit mn basis voeding haal.
Dus mijn vraag gaat eigenlijk over de weight gainer.....

Deze gebruik ik,

http://www.bodystore.nl/weight_gainer/weight_gainer.php

Zitten echt veel suikers in denk ik, want hij is echt mierzoet, dus is dat uberhaupt de juiste voor mij, of zit ik helemaal verkeerd.
Zoja, iemand misschien een suggestie voor een andere, liefst niet zo heel duur ;)

Even voor de duidelijkheid, wil dus gewicht aankomen, geen spieren enzo...al vind ik het wel mooi bij jullie :rolleyes:

Rice and protein, erg lekkere gainer met prima voedingswaarden.

[Link niet meer beschikbaar]

Rice and Protein is wel een goede ja,

Maar als je zegt alleen te willen aankomen, dan zou ik gewoon wat je dieet aanpassen. Gooi er anders 50-100gram ongezoute nootjes in. Veel kcalorieen en makkelijk weg te krijgen en bovendien stukken goedkoper dan die weightgainers.

post je voedingsschemaeens.

• Topic Starter Topic Starter
10:00 4 Witbrood met kipfilet, ham, pindakaas, kalkoenfilet.
300 ml Volle Melk/ Volle Chocolademelk

12:30 4 Witbrood " " " "
Banaan
300 ml Volle Melk

15:00 4 Witbrood " " " "
Plak ontbijtkoek + boter
300 ml Volle Melk/Volle Chocolademelk

18:15 Avondeten, vaak rijst, pasta, vlees, groente, kip.

22:00 4 Witbrood + 300 ml Volle Melk + Weight Gainer.

Glipt af en toe nog wel is een broodje bapao/shoarma tussen, vooral in het weekend enzo :rolleyes:

Ligt het aan mn voeding ?

tja wat moet ik er van zeggen. Je eet wel erg veel brood. Je voeding is nogal eenzijdig geworden daardoor. Echt ideaal voeding vind ik het niet. Maar als ik eens zo zie wat je qua koolhydraten en calorien binnen krijgt is het wel een aardig pak om aan te komen vooral voor een vrouw.

Ik zou eens proberen wat bruinbrood erbij te doen en nog wat van noten hier en daar. Bijv 50gram cashewnoten. Beetje verdelen door de dag. Maar ja zoals ik zei als ik dit zo zie vind het eigenlijk zelfs te veel. Hoe lang ben je hier mee bezig dan?

Je kunt in plaats van brood als ontbijt een product als havermout of brinta kiezen, veel complexe koolhydraten.
Al dat brood zou me de neus uitkomen, ben sowieso meer van de bruinbrood, het liefst grof / donker.

Hoeveel gram weightgainer neem je?

• Topic Starter Topic Starter
tja wat moet ik er van zeggen. Je eet wel erg veel brood. Je voeding is nogal eenzijdig geworden daardoor. Echt ideaal voeding vind ik het niet. Maar als ik eens zo zie wat je qua koolhydraten en calorien binnen krijgt is het wel een aardig pak om aan te komen vooral voor een vrouw.

Ik zou eens proberen wat bruinbrood erbij te doen en nog wat van noten hier en daar. Bijv 50gram cashewnoten. Beetje verdelen door de dag. Maar ja zoals ik zei als ik dit zo zie vind het eigenlijk zelfs te veel. Hoe lang ben je hier mee bezig dan?

Klopt ,eet veel brood, heb brinta/bambix geprobeerd, maar dat gaat er niet in.
Ben dus wel gedoemd om brood te eten denk, weet geen vervanger ervoor.
Verders zou je denken dat ik hier wel mee aan zou komen, maar dat is niet het geval, begon vorig jaar november goed op mn voeding te letten, woog toen rond de 49 kilo, niet veel aangekomen dus, vandaar mn besluit een Weight Gainer te proberen, maar daar ook geen effect mee.
kom dus moeilijk aan....zijn er nog andere producten naast noten die ik beter in mn schema kan stoppen?

---------- Toegevoegd om 12:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:23 ----------

Je kunt in plaats van brood als ontbijt een product als havermout of brinta kiezen, veel complexe koolhydraten.
Al dat brood zou me de neus uitkomen, ben sowieso meer van de bruinbrood, het liefst grof / donker.

Hoeveel gram weightgainer neem je?

2 Maatscheppen = 80 gram

Verders zou je denken dat ik hier wel mee aan zou komen, maar dat is niet het geval, begon vorig jaar november goed op mn voeding te letten, woog toen rond de 49 kilo, niet veel aangekomen dus, vandaar mn besluit een Weight Gainer te proberen, maar daar ook geen effect mee.
kom dus moeilijk aan....zijn er nog andere producten naast noten die ik beter in mn schema kan stoppen?

---------- Toegevoegd om 12:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:23 ----------

2 Maatscheppen = 80 gram

Wat betreft die noten gaat het om de onverzadigde vetten die erin zitten. Dus ja cashewnoten, pinda's, mct olie, koko's olie, omega 3 etc. Ik ben verder geen voedingcoïtuspert. Maar aangezien onverzadigde vetten je metabolisme stimuleren en daarnaast ook nog door de grote hoeveelheid energie die ze leveren een vlaag van je energie behoefte opvangen kan het net de klein beetje extra's zijn om je over de streef te helpen.

Met dit schema ga je meer vet als spier aankomen denk ik,wit brood vervangen door bruin brood,havermout of noten. Ipv al die volle melk kun je beter kwark of eieren nemen imo. Van die 2 laatste maaltijden zou ik er 3 kleinere maken,op kortere tijdstippen van elkaar dus.

Wat je nodig hebt om aan te komen is een hogere energie-inname en als blijkt dat je op gelijk gewicht blijft dan heb je nog meer energie nodig.

Gewicht kom je aan in spieren en/of vet. Meer spiermassa doet je strakker ogen en meer vet doet je vanzelfsprekend (o.a.) 'blubberig' ogen :rolleyes:

Je hebt schijnbaar een hoge stofwisseling. Heb je last van vermoeidheid, nervositeit, gejaagdheid, snelle rust hartslag, veel dorst, e.a.?

Aankomen is niet moeilijk, iedere ecto kan dik worden, je hebt schijnbaar meer nodig dan 2334, meer eten, meer drinken. Maar lijkt het je niet wat om af en toe eens met wat gewichten te spelen? Dat je daarbij je energie-inname verhoogd en je resultaten bijhoudt. Bij afvallen of gelijkblijvend gewicht eet je meer, kom je te snel aan dan eet je iets minder.

Het spelen met die gewichten zal je niet zo gespierd maken als de meeste mannen hier. ;) Het zal er wel voor zorgen dat je vetvrije massa aankomt en dus straks op een mooi gewicht bent, niet 'blubberig' oogt en tevreden bent met je gewicht.

Spiermassa weegt meer dan vetmassa. Stel je komt 5 kg spier aan, dan ziet dat er heel anders uit dan 5 kg vet.

2 Maatscheppen = 80 gram

havermoutpannenkoeken zijn heerlijk : d

parovita toasten kan je ook proberen. zijn drioge toasten, met complexe carbs.
boter, jam of wat jij wilt erop en klaar

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

10:00 4 Witbrood met kipfilet, ham, pindakaas, kalkoenfilet.
300 ml Volle Melk/ Volle Chocolademelk

12:30 4 Witbrood " " " "
Banaan
300 ml Volle Melk

15:00 4 Witbrood " " " "
Plak ontbijtkoek + boter
300 ml Volle Melk/Volle Chocolademelk

18:15 Avondeten, vaak rijst, pasta, vlees, groente, kip.

22:00 4 Witbrood + 300 ml Volle Melk + Weight Gainer.

Glipt af en toe nog wel is een broodje bapao/shoarma tussen, vooral in het weekend enzo :rolleyes:

Ligt het aan mn voeding ?

Je kan je brood vervangen door volkoren brood, misschien havermout of cruesli als ontbijt nemen en ergens nog een broodmaaltijd vervangen door een bak kip met rijst. Kwark voor het slapengaan kan ook helpen.

Voor de rest hoor je gewoon aan te komen, beetje vreemd dat je al een tijdje op hetzelfde gewicht blijft.

Volgens mij zei ze dat ze geen spier wou aankomen, maar bf, dus het hoeft niet eens allemaal schoon te zijn en ik zou het voorzichtig opbouwen voordat je straks met stria en een dikke buik zit. Gewoon witbrood vervangen voor volkoren en zoals gezegd is ongezouten cashewnoten verdelen over de dag, wat lepels olijfolie, lijnzaadolie en probeer af en toe wat melk met brinta weg te drinken.

Even voor de duidelijkheid, wil dus gewicht aankomen, geen spieren enzo...al vind ik het wel mooi bij jullie :rolleyes:

Hieruit kan ik dus opmaken dat je vet wilt aankomen ipv spier? Geloof niet dat 50 kg bij 168 erg mager is. Zonde om zo'n slank figuur te gaan verzieken met spek imo.
Wat jij moet doen is oa lekker squaten en buikspieroeffening met een gezond voedingsprogramma. Geloof mij nou maar, je veranderd echt niet zomaar in een bb-ster.

Laatst bewerkt:
Verbaasd me dat niemand nog om foto's heeft gevraagd.:D

5 kilo erbij zou niet verkeerd zijn hoor, maar idd niet teveel

Hoe kan je dat nou zeggen, ken je haar? Mensen hebben vaak een vertekent beeld van zichzelf ;)

---------- Toegevoegd om 01:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:05 ----------

Verbaasd me dat niemand nog om foto's heeft gevraagd.:D

Wat dus betekent dat de waarschuwing van de mod's serieus genomen wordt, en terecht.

Terug
Naar boven