AndroidHealthClinic

eten wat de pot schaft...

zou alleen even goed kijken naar de voedingswaarden van die magnetron rijst... vaak zitten daar toch nog best wat suikers en consv. middelen in

idd, koop gewone zilvervliesrijst die je moet koken. Een kleine portie is in zo'n glazen kom met deksel in 5 minuten ofzo klaar.

Ik woon niet meer thuis maar ga altijd na t werk sporten, kook dus niet elke dag, eet dan de maaltijdsalade tonijn of zalm van de c1000 daar zitten vrijwel geen vetten/suikers in, en wel eiwitten/koolhydraten en vitaminen. En (vooral de zalm) is echt heerlijk!!
En s'weekends als ik de tijd neem om te koken maak ik altijd een of 2 maaltjes extra voor doordeweeks.

Heb nog niet alles gelezen, maar 1 ding is so easy..

Maak een ****ing huge pan met svrijst broccoli en kip.. verdeel het in diepvries zakjes in porties van 500gr ofzo.. dan heb je altijd een backup plan = ideaal..

Ik eet thuis ook mee met de pot, maar op frietdagen enzo eet ik een bakje met mijn shizzle..

Als ik zelf kook zet ik gewoon 2 pannen water op het vuur en laat ik koken, ik gooi 200 gram kip in de ene en 100 gram zilvervliesrijst in de andere. na een kwartier is dat klaar.
easy as pie!

• Topic Starter Topic Starter
oke ik ben dus zeg maar momenteel half aan het cutten, ik wil gaan cutten maar ik heb geen tijd om de hele tijd cardio te doen omdat ik exames moet doen op die manier, en ik wil van ergens tussen de 20 en de 24% waar ik nu zit naar 15% dan is het beter om alvast te beginnen met afvallen voordat ik echt ga cutten.. op die fiets

dat met die wokpan en dan invriezen is wel echt een goed idee ga ik doen!

Maak een ****ing huge pan met svrijst broccoli en kip.. verdeel het in diepvries zakjes in porties van 500gr ofzo.. dan heb je altijd een backup plan = ideaal..

Heb hier ook een keer aangedacht en maar mij werd toen verteld dat je kip niet zo lang kon bewaren..

Hoe lang bewaar jij het? Woon namelijk ook niet thuis en als het een 5-7 dagen te bewaren is, is het echt ideaal.

Jup in de diepvries kun je alles lang bewaren.. gaat vaak beetje ten kosten van de smaak, maar imo kun je ze zelfs nog langer effectief bewaren dan 1 maand!

Portie grote is natuurlijk afhankelijk van je onderhoud en dergelijke, maar dat moge duidelijk zijn :)! Persoonlijk at ik altijd een portie van 430 gram om 3 uur.. 2 uur voor mijn training.. nice voor boost!

ja ik woon dus nog thuis bij mijn mama (ik ben hier vast niet de enige) en zoals jullie allemaal wel weten hebben mama`s niet elke avond zin om kip rijst en groente te koken... dus 1 of 2 keer per week eten we pizza of fast food of iets in die richting, maar ik doe niet meer mee :P de vraag die ik had was: kan iemand mij een goede maaltijd vervanger adviseren of heeft iemand tips voor iets wat ik zelf makkelijk kan maken zonder dat mijn moeder me aanvliegt omdat ik haar hele keuken in pik?
naja alvast bedankt XD

ow en nog een vraag: wij eten best vaak pasta, wel altijd volkoren (en erg lekker), maar ik lees veel over dat te veel koolhydraten niet in een goed voedings schema thuis horen. hoe vaak kan ik pasta eten?

ik weet niet of jij dat bent op die foto, maar dan zou ik me niet zo druk maken over wat ik 's avonds at. je ziet er aardig ondervoed uit wat meer massa zou je goed doen.

ik weet niet of jij dat bent op die foto, maar dan zou ik me niet zo druk maken over wat ik 's avonds at. je ziet er aardig ondervoed uit wat meer massa zou je goed doen.

OMG wat een opmerking weer.. Die jongen is gewoon goed bezig.. Fast food is niet de manier.. wil je iets opbouwen en dat gelijk goed doen.. dan heeft hij groot gelijk om gezond aan te willen komen..

Als je niets constructiefs te melden hebt, post dan niets :mad:!

OMG wat een opmerking weer.. Die jongen is gewoon goed bezig.. Fast food is niet de manier.. wil je iets opbouwen en dat gelijk goed doen.. dan heeft hij groot gelijk om gezond aan te willen komen..

Als je niets constructiefs te melden hebt, post dan niets :mad:!

Mini Log
Start Bulk:
16 feb 4x fitness + bulkvoedingschema
gewicht: 73
Bench press: 70 (x6-8)
Lat pull: 55

Einde bulk, nu cut
20 april 4x fitness 3x voetbal
gewicht 78,5
Benchpress 95 (x6-8)
Lat pull: 80

ik kan jou niet serieus nemen, volgens mij was ik al buffer voor ik begon met trainen.

+1

Ik maak tegenwoordig vaak een pan klaar met ruim 3 kilo aan bulgur/kip/groenten en vries het in in portie's van 350 gram.
Deze kun je makkelijk een maand bewaren in de diepvries!!! ff 9 min in magnetron en dinner is served :D

Ja dat is inderdaad goed, als je over een diepvries beschikt. Ik had mijn post een beetje verkeerd uitgelegd. Ik beschik dus niet over een diepvries.

Heb er nu wat op gevonden. Net naar de AH geweest en heb daar gerookte kipreepjes, 1 minuut rijst en een blikje groenten gekocht. Dit alles samen opgepiept in de magnetron en het smaakt ook prima. Ik denk dat dit best een goede vervanger is voor de gene die net zoals ik niet beschikken over een keuken en diepvries.

Ik weet dat de voedingswaarde etc wat minder ideaal zullen zijn maar goed.. roeien met de riemen die we hebben he..

Mini Log
Start Bulk:
16 feb 4x fitness + bulkvoedingschema
gewicht: 73
Bench press: 70 (x6-8)
Lat pull: 55

Einde bulk, nu cut
20 april 4x fitness 3x voetbal
gewicht 78,5
Benchpress 95 (x6-8)
Lat pull: 80

ik kan jou niet serieus nemen, volgens mij was ik al buffer voor ik begon met trainen.

OMG nog zo'n loze opmerking.. Het mag dan dutchbodybuilding forum genoemd worden, maar hier komen mensen met allerlei doelstellingen. Niet iedereen kan dezelfde weg bewandelen naar zjin of haar doel. Ieder zijn startpunt is verschillend. Daarbij komt dat jij niet kunt weten wat iemand zijn doel is.

Een klassiek gevalletje van ik druk meer dus jij bent niets.. Getuigd alleen maar van jouw IQ, maar goed jij hebt sterke spierballetjes.. you go girl!

Tevens is je 6de post is er weer een van toegevoegde waarde..! Ga zo door!

En nu weer On topic!

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
ondervoed licht dan aan de foto, ik heb 2 weken geleden vet percentage laten testen en dat kwam uitop 24%,maar dat was electisch dus niet erg noukeurig. ik had al een topic(daar staan ook nog wat andere foto`s) over of ik moest bulken of cutten en dat kwam redelijk unaniem uit op cutten.
ik heb nog aardig wat vet wat definitie op mijn romp onmogelijk maakt en ik ben nu 87 kilo dus ondervoeding heb ik echt nog geen last van.

Lekker pizza tonijn eten met nog een blikje extra tonijn eroverheen!

1 keer per week en goede hamburger kan geen kwaat hoor (in bulk)
voor jezelf bak ff een omelet of zo dat is makkelijk en rap klaar of koop wat gerookte vis moet je enkel het pak open doen en vreten :p

Mijn kebabtent verkoopt ook Wraps met Kipfilet! :P

Woon net aan een week op me zelf. 150gr rijst + blik tonijn en mocht het nodig zijn om je kcal target te halen een beetje olijfolie erover, of groenten. Dat is echt het simpelste wat ik kan bedenken.

Volkoren pasta kan ook alleen als je dat vergelijkt met pasta ben je 2 uur bezig met proppen tot je het zelfde binnen hebt. Overigens wel erg lekker;)

Maar pizza kan niet zoveel kwaad hoor. Als je moeder eens iets met pasta/rijst maakt en er gehakt bij gooit dan krijg je ook behoorlijk wat vetten erbij. Daarbij komt ook dat moeders graag hier en daar een blokje boter/scheut olie mee smokkelen bij het bereiden van vlees/saus.

Maar frituur heb ik op een gegeven moment ook verbannen. Ik moest altijd naar de snackbar en dan liet ik me moeder rijst koken, stond ze alsnog in de keuken lol.

Terug
Naar boven