MuscleMeat

Europese stemwijzer

Stephen Graham

.
Elite Member
15 jaar lid
50.000 berichten 10.000 likes 10.000 berichten
Waardering
22.094
In mei 2014 zijn er weer verkiezingen voor het Europees Parlement. De burgers van de EU kunnen dan hun stem uitbrengen op wie hen in het Europees Parlement zal vertegenwoordigen. Europarlementariërs worden gekozen voor een termijn van vijf jaar. In Nederland zijn er 26 zetels te verdelen.

http://www.kieskompas.nl/

Dit is mijn uitkomst

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

f07p0y.png

( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Topic Starter Topic Starter
Mat is een lingse boomknuffelaar

---------- Toegevoegd om 18:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:13 ----------

Up

• Like
Waarderingen: mat
2dt9ile.png

Geen verrassing.

wat win ik?
a6e6f5f512d38192e6cbfa2c7d6e2a1c.png

Wat een ontiegelijke k*tvragen zeg, zoals altijd.

Nederland moet uit de euro

Er is totale onduidelijkheid over de kosten/baten van de euro tot nog toe, de gevolgen van Nederland uit de euro is al helemaal niet in te schatten volgens mij. Persoonlijk zag ik liever een euro (en een EU for that matter), dat bestaat uit een Benelux, Duitsland en Scandinavië oid. Dat heeft niet zo mogen zijn, helaas. Als je kijkt naar onze economie kan ik me voorstellen dat dit negatieve consequenties kan hebben. Maar een sort van West-euro zou natuurlijk prachtig zijn. Ik klik maar op oneens.

Het moet voor bedrijven makkelijker worden om werknemers te ontslaan

Hier ben ik het mee eens. Kanttekening is dat dit waarschijnlijk als vraag staat door het debat dat oudere werknemers daardoor moeilijker weer worden aangenomen als ze worden ontslagen en dat is inderdaad een heikel puntje. Mijn afkeer naar de vakbonden laat me echter op mee eens drukken.

Om Nederlandse werknemers te beschermen, moet ons land zijn grenzen sluiten voor Oost-Europese arbeiders

Nederlandse werknemers moeten beschermd worden, maar niet door het sluiten van grenzen voor oost-europese arbeiders (wat sowieso politiek onhaalbaar is)

Inkomsten moeten worden herverdeeld van rijke naar arme EU-regio's

WTF? Helemaal oneens

Lidmaatschap van de EU is tot nu toe voornamelijk slecht geweest voor Nederland

Tsja, kosten baten ik weet het niet. Maar voornamelijk slecht vind ik overdreven. Oneens.

Er moet een gemeenschappelijk buitenlands EU-beleid komen, ook als de zelfstandigheid van Nederland daardoor wordt beperkt

In een ideale wereld ja. In deze wereld nee. Oneens.

Het downloaden van films die beschermd zijn met copyright moet worden toegestaan voor persoonlijk gebruik

Niet echt mee eens, maar omdat deze vraag bevestigend beantwoorden is een puntje voor een piratenpartij en partijen die wel iets van internet snappen. Mee eens dus.

Multiculturalisme is goed voor Nederland

Stemvee is dom dus dit debat wordt in deze vraag maar samengevat zodat ons verteld kan worden wat we moeten stemmen. Rechts vindt het stom en links vindt het leuk. Maargoed, buiten dat het een feit is dat wij nou eenmaal een multiculturele samenleving hebben, werken homogene samenleving beter dan multiculturele samenlevingen. Oneens.

Nederland moet uit de Europese Unie stappen

Zie euro

De Europese Unie moet de mogelijkheid krijgen om zelf belasting te heffen

Hier zou ik argumenten over willen horen. Neutraal

Europese Integratie is te ver gegaan, bepaalde bevoegdheden moeten aan de lidstaten terug worden gegeven

Vind het wel meevallen, buiten dat als we samenwerken met bepaalde landen, wil je wel kunnen zeggen dat ze hun zaken op orde hebben. Oneens.

Kleine misdrijven moeten worden bestraft met een taakstraf in plaats van gevangenschap
Eens

Het is goed als meer landen toetreden tot de Europese Unie

Oneens

*fuark 30 vragen*

De EU moet toestaan dat landen een hoger begrotingstekort hebben

Nope

Door vrije marktwerking functioneert de gezondheidszorg beter werken

Jep

De overheid moet zo min mogelijk ingrijpen in de economie

Oh dit is een filosofische discussie? Eens.

Rijkdom moet worden herverdeeld van de rijkste mensen naar de armste

Nivelleren is geen feestje. Helemaal Oneens.

Banken die in financiële problemen verkeren, moeten worden genationaliseerd

Mensen moet je toch vergoeden als samenleving. Ik weet niet wat duurder is. neutraal.

Om de euro te behouden is het goed als Nederland zwakkere eurolanden financieel steunt

**** off.

Dierenrechten moeten strenger worden gehandhaafd binnen de EU, ook als dat ingaat tegen culturele tradities

Moet de EU niet mogen, maar ik zie het graag veranderd. Eens.

Om misdaad te bestrijden, mag de privacy van burgers worden beperkt

:roflol:

Homostellen moeten dezelfde adoptierechten hebben als heterocoïtusuele paren

Helemaal mee eens, behalve Mat

De belasting voor de hoogste inkomens moet worden verhoogd

Helemaal oneens

Bezuinigen op overheidsuitgaven is de beste manier om uit de economische crisis te komen

In dit geval wel ja. Als je verantwoordelijke politici had, dan had je gespaard toen het goed ging en niet een volledige gasbel aan WAO'ers betaald. Nu moet je bezuinigen.

Het is belangrijker om het milieu te beschermen dan economische groei te bevorderen

K*tvraag oneens

De Islam vormt een bedreiging voor de Nederlandse waarden

In principe wel ja, maar ik heb tot dusver weinig last van moslims die hun waarden aan mij opdringen. Maar liever minder dan meer geloof in Nederland.

Het gebruik van wiet moet worden gelegaliseerd En het telen gereguleerd. Eens.

Het gebruik van kernenergie moet gefaseerd worden afgebouwd in Nederland
Ja, maar niet als we er windmolens in de plaats moeten bouwen.

Biologische voedselproductie moet worden verhoogd, ook als dit leidt tot hogere voedselprijzen
Niet vanuit de overheid. Oneens.

Kom hiermee uit een halve cm boven t CDA.

Edit: Had de vragen beter dikgedrukt kunnen doen.

• Like
  • Topic Starter Topic Starter
Leuk dat je er zoveel werk van gemaakt hebt maar wou alleen even dat plaatje zien.

• Like
Conservatieve bende hier.

Wtf

• Like
Vvd meer anti eu dan de sp

Wat

Terug
Naar boven