MuscleMeat

even voorstellen/afvallen

rodesia

Novice
Waardering
0
Ik ben Rooske en ben op zoek naar een goed dieet om af te vallen, nu lijkt bodybuilding een goed begin, welke oefeningen moet ik vnl doen om 10kg af te kunnen vallen, groetjes en alvast dank.

Hallo Rooske,

je zal hier op het forum een pak artikels terugvinden met veel informatie, maar ik wil de basisprincipes wel eens kort samenvatten, dat maakt het makkelijker om te beslissen wat je daarna allemaal wil gaan lezen:

- als je wil afvallen (= vet verliezen, neem ik aan) moet je zorgen dat je meer calorieën verbruikt dan je inneemt. Hou er wel rekening mee dat als je enkel zou gaan diëten, je lichaam in spaarstand gaat, en je dus steeds minder calorieën nodig hebt om te overleven. Dat moet je dus vermijden (het beruchte jojo-effect).

Een paar tips om verstandig (= blijvend) af te vallen:

- krachttraining (KT) / bodybuilding zorgt ervoor dat je meer spieren krijgt. Spieren verbruiken meer dan vet, dus hoe meer spieren je hebt, hoe meer calorieën je lichaam verbruikt, ook als je slaapt.

- eet vaker per dag (5 à 6 keer). Dit houdt je stofwisseling hoog, waardoor je ook meer calorieën verbrandt. Als je nu zeer weinig eet (voor meer info en berekeningen kan je bvb. op [Link niet meer beschikbaar] terecht), moet je misschien eerst wat meer gaan eten om je stofwisseling terug op een normaal peil te brengen. Als je nu veel eet, maak dan je maaltijden wat kleiner, zodat je met 6 maaltijden per dag zeker niet meer calorieën binnenkrijgt dan nu.

- kies voor kwaliteit in je voedsel. Kies voor gezonde en verse produkten, liever volkoren dan witte varianten, en probeer eten met veel suiker of dierlijke vetten zoveel mogelijk weg te laten. Geniet ook van gezond en lekker eten, dan hou je het makkelijker vol.

- Je vraagt naar specifieke oefeningen om af te vallen. Alle oefeningen die je spieren sterker en groter maken, zullen je daarbij helpen. Krachttraining / bodybuilding dus. Train zeker ook je benen en rug: dit zijn grote spieren (in volume) en dat helpt ook.

Laat je best goed begeleiden bij de eerste oefeningen, als je op zoek bent naar een goeie sportschool in je buurt zijn er hier op het forum zeker mensen die je kunnen helpen.

Succes!

[Link niet meer beschikbaar]

welkom en succes

Welkom! Je gaat je doelen zeker halen. Op de site zul je in ieder geval alle info vinden die je nodig hebt!

Welkom en succes.

Terug
Naar boven