XXL Nutrition

Even voorstellen en advies

Als je begin 30 bent, voeding goed is en sporten goed is dan is 15 nmol/l aan de lage kant. Maar die 15 is het probleem ook niet. Heb meer rond de 6 gemeten dan rond de 15.
Sorry dat het geen antwoord op je topic is, maar hoe kan hier zoveel verschil in zitten? Dan gaat er iets niet goed met meten?

• Topic Starter Topic Starter
Vraag beantwoordt.

Laatst bewerkt:
Enig idee waardoor dan? Als je in goede omstandigheden 15 nmol kunt produceren maar iets dat soms/vaak tegen gaat..

Vraag beantwoordt.

Laatst bewerkt:
Eerder schreef ik dat het ook een medische achtergrond heeft, ik heb namelijk een leydigceltumor gehad waardoor een testikel verwijderd is. Het is veelvoorkomend bij mensen met nog maar een testikel dat de test productie harder afneemt dan anders, vandaar ook de afspraak bij de androloog die hoop ik ooit nog eens ingepland gaat worden. En rust blijft wel een dingetje, tot voorkort regelmatig gebroken nachten door kids.

Ik merk ook dat bij mij vet vooral rond mijn middel blijft zitten, elders is het allemaal veel minder aanwezig. Cortisol is twee keer gemeten en elke keer vrij hoog. Dat kan komen door de lage test, vandaar ook de clen die ik ben gaan nemen om o.a. cortisol te drukken. Ook is estradiol een keer geprikt en zit tegen de bovengrens aan (147 nmol/l en bovengrens is 158,5 nmol/l). Bij prikken voor androloog is ook prolactine geprikt (geen flauw idee waarom) en die was ook hoger dan de boven grens (resp. 432 nmol/l en 410 nmol/l).
Waarom schrijf je dit niet in OP ?
Je staat waarschijnlijk of nog steeds onder medisch toezicht van het ziekenhuis na deze operatie.
Als ik het goed heb heeft @Steelpan ook iets in deze trant

• Like
Waarderingen: horn
Vraag beantwoordt.

Laatst bewerkt:
Vraag beantwoordt.

Laatst bewerkt:
Vraag beantwoordt.

Laatst bewerkt:
Waarom schrijf je dit niet in OP ?
Je staat waarschijnlijk of nog steeds onder medisch toezicht van het ziekenhuis na deze operatie.
Als ik het goed heb heeft @Steelpan ook iets in deze trant
Bij mij was het ook goedaardig (angiomyxoom op linker bal) en mijn testosteron was na het verwijderen 9,1. Zonder verdere klachten was het niet direct aanleiding om er iets aan te doen.
Wel wil ze binnenkort nog een keer testen en als het dan nog ''laag'' is dan gaan we verder kijken.

Nee ik vraag geen advies, ben gewoon benieuwd naar je mening.

Heb het opgebouwd eerste week tot 120 mcg aan het eind van de tweede week, toen twee weken niks en daarna weer opgebouwd. Verspreid over de dag ingenomen en de sides vallen best mee.

En ik vraag om advies vooraf in de OP en daar wordt welgeteld nul op gereageerd.
Er wordt wel op gereageerd. Zowel @Wengstertje als ikzelf gaven snel hetzelfde advies. Niet doen en naturel cutten tot 10procent

Vraag beantwoordt.

Laatst bewerkt:
Ik ga dit jaar sowieso nog niks doen. Maar als ik naar een kliniek ga en ik krijg TRT, dan zit mijn test spiegel op natuurlijk niveau. Daar ga ik dan natuurlijk niet hard op groeien. Dus hoezo is TRT krijgen een alternatief voor een AAS kuur?
alles wat extra boven op jouw natuurlijk test niveau is ga je van groeien ;) daarom is het per persoon verschillend wat een effectieve dosis is....
ik heb het idee dat je alleen hier maar wil horen; Ja, ram hem erin met een flinke dosis....

je krijgt van verschillende mensen goed en gezond advies hier, en telkens kom je met een "maar"excuus om toch je eigen zin door te dringen.

Ga het dan gewoon doen en zie wat er gebeurd ipv al het advies in de wind te slaan...

Vraag beantwoordt.

Laatst bewerkt:
Nee ik ben gewoon op zoek naar een onderbouwd verhaal. Ik krijg iets te horen en wil dit hier toetsen.

TRT is een behandeling van een afwijking, en ja je zal erdoor groeien omdat het meer is dan nu. Maar het resultaat zal minder zijn dan wanneer je op bijv. 250 mg per week gaat zitten.
250 gaat ook minder brengen dan 500... etc etc

je hebt totaal nog geen kuur nodig.
Ga naar Androidhealth. Zorg dat je personlijke hormoonhuishouding gecheckt is. Komt er TRT bij doe dan een tijd zo verder. Aangezien je nu met te weinig test zit ga je op trt terug vooruit gaan.
En je staat veel te vet voor de moment.

Terug
Naar boven