MuscleMeat

Even voorstellen, en een aantal vragen.

Jorn1988

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
70kg
Hoi allemaal!
Ik ben nieuw op het forum als gebruiker, heb al wel heel wat informatie tot mij genomen met rond kijken, ben alleen nog lang niet door alles heen.

Even kort wat stats; ik kickboks al zo'n 4 jaar op hobby-niveau, gewoon omdat ik het heerlijk vind af en toe veel van mijn lichaam te vragen. In die tijd heb ik er ook gewoon relaxed bij gefitnessed, af en toe wat oefeningen pakken 2x in de week en verder niet op mijn voeding gelet.
Ik ben 1.78 en weeg ongeveer 69-70kg. Verder kan ik van mijzelf zeggen dat ik aardig droog ben.

Nu ben ik sinds een paar dagen terug begonnen met mij inlezen over echt massa bouwen. Voeding en rust is waarschijnlijk belangrijker dan de oefeningen zelf lees ik hier overal, en aangezien ik denk vrij droog te zijn van mijzelf (moet dit nog even laten meten) wil ik maar eens een voedingsschema maken en een leuk schematje om mee te sporten.

Mijn doel is om zo'n 10kg aan te komen in de komende 5-6 maand, het liefst nog sneller, maar ik stel mijn eerste doel ruim :)
Ik ben gister begonnen met 6-8x op een dag te eten om te kijken of dit enig probleem voor me was, ik denk dat ik gister zeker op de 3200 kcal ben gekomen en had eigenlijk constant wel trek! (Grappig wat de geest met je kan doen!)

Verder heb ik een schematje gemaakt om wat oefeningen thuis te doen met eigen lichaamsgewicht en de dumbbells die ik heb liggen.
Ik wil graag zo'n 6x in de week trainen, waarvan het GROFWEG zo uit moet gaan zien:

Ma: Biceps, Triceps, Borst en pols. Thuis.
Di: Schouders, Rug, Benen (en eventueel nog Chest Dip omdat ik die zo heerlijk vind; borst+triceps.) Op de sportschool.
Wo: Biceps, Triceps, Borst en pols. Thuis.
Do: Schouders, Rug, Benen. Op de sportschool.
Vr: Biceps, Triceps, Borst en pols. Thuis.
Za: Evt. weer Biceps, Triceps, Borst en pols. Thuis.
Zo: Rustdag ;)

Nu merk ik dat qua frequentie van biceps, triceps, borst en pols ik dit toch bijna wel elke dag zou kunnen, maar ook graag over me hele schema suggesties/kritiek!
De oefeningen die ik thuis uitvoer:
Biceps: Deze wissel ik graag af in setjes vn 4x8 met twee verschillende excercises; de Dumbbell Curl en de Dumbbell Concentration Curl (respectievelijk; http://www.exrx.net/WeightExercises/Biceps/DBCurl.html en http://www.exrx.net/WeightExercises/Brachialis/DBConcentrationCurl.html).
Triceps: Bench Dip Floor, ook deze doe ik in setjes van 4x8 (http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/BWBenchDipFloor.html)
Borst: Deze wissel ik graag af in setjes van 2x8 gewone Push Ups en 2x8 Push Ups met mijn benen op een verhoging (http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/BWPushup.html en http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralClavicular/BWDeclinePushup.html)
Pols: Ook in 4x8, Dumbbell Wrist Curl (http://www.exrx.net/WeightExercises/WristFlexors/DBWristCurl.html)

Goede of slechte oefening? Hoeveelheid setjes/reps? Waarom?
Nu probeer ik vóór de setjes en erna elke spiergroep ook te strekken. (Goed/slecht? Waarom?)

Nou wil ik dus graag suggesties/kritiek/spam (wat je maar leuk vind ;)) over deze hele post.

P.S. Nog één laatste vraag, ik doe soms nog wel eens een oefening op de sport school waarbij ik mijn armen over een schuin oppervlak leg en een Barbell vastpak waarbij mijn handen boven en niet onderzitten. Bij deze oefening voel ik heel erg mijn onderarmen en de onderkant van mijn biceps, is dit een goede oefening? Helpt dit ook om mijn biceps langer te maken?

Groetjes,
Jorn

Laatst bewerkt:
Je polsen trainen lijkt me overbodig als je veel kickbokst. Doe je het toch is 1 keer per week genoeg, en doe dan ook reverse wrist curls.

Je trainingsschema is in elk geval geen schema voor massa. Kijk voor schema's in het trainingsschema gedeelte en maak een mooi splitschema, of als je dat beter aanstaat ga je 2 of 3 keer per week fullbody trainen. Je spieren hebben meer dan 1 dag rust nodig om te kunnen groeien. Meer is niet altijd beter.

Je spieren hebben meer nodig dan 1 of 2 oefeningen.

10 kg in 5/6 maanden is niet echt een haalbaar doel, hou het bij 5.

Train alles in de sportschool. Dan kan je veel meer varieren qua oefeningen en daar zal het trainingsmateriaal ook beter zijn. Push ups zijn geen fatsoenlijke borstoefening. Flyes, dumbbell presses etc wel.

Lees je gewoon wat beter in, het is duidelijk dat je lang niet alle stickies gelezen en begrepen hebt, of je bent gewoon eigenwijs ;)
en oja; stel een voedingsschema samen!

Laatst bewerkt:
Er kloppen heel veel dingen niet aan het schema, maar wat me echt opvalt is hoe vaak je je armen wilt trainen. Veel te veel. Rug en borst belasten ook je armen. Sticky's lezen aub:p.

Verder kun je als beginner echt wel 10kg aankomen in een half jaar.

Verder kun je als beginner echt wel 10kg aankomen in een half jaar.

''Mijn doel is om zo'n 10kg aan te komen in de komende 5-6 maand, het liefst nog sneller, maar ik stel mijn eerste doel ruim :) ''

Ik vind 10 kg geen ruim doel, daarom zeg ik 5 kg.

Ma: Biceps, Triceps, Borst en pols. Thuis.
Di: Schouders, Rug, Benen (en eventueel nog Chest Dip omdat ik die zo heerlijk vind; borst+triceps.) Op de sportschool.
Wo: Biceps, Triceps, Borst en pols. Thuis.
Do: Schouders, Rug, Benen. Op de sportschool.
Vr: Biceps, Triceps, Borst en pols. Thuis.
Za: Evt. weer Biceps, Triceps, Borst en pols. Thuis.
Zo: Rustdag

Dit is dus gewoon een k*t schema he.

Hier mijn schema, wat ik toevallig kort geleden nog heb gepost op het forum:

Ik verander m'n splitschema ook iedere 3 maanden, wel laat ik voor iedere spiergroepen er altijd bepaalde oefeningen in. Zo laat ik er altijd deadlift in voor onderrug, squat voor de beentjes, en dumbbell drukken voor borst etc. Wat ik momenteel doe (4-daagse split):

1 (Borst/Triceps):
Flat Dumbbell Press
Incline Dumbbell Press
Cable Crossover
Machine fly's
Tricep extensions
Overhead triceps press
-dippen-

2 (Bovenrug/Biceps):
Low Row
"Dumbbell Zagen" (:o ik weet de naam niet)
BOR
Lat PullDowns
Preacher Curls
Hammer Curls
-Concentration Curls-

3 (Onderrug/schouders/traps):
Deadliften als 'n beest
Dumbbell shoulder press
Cable lateral raise
Zo'n schoudermachine :o
Dumbbell shrugs

4 (Benen/achterlopende spiergroep):
Squat
Legpress
Leg Extensions
Leg Curls
Barbell Calve Raises in de smith
-2 oefeningen van de achterliggende spiergroep-

-tussen streepjes doe ik eventueel en niet altijd-

Neem hem van mij part letterlijk over, maar stop alsjeblieft met het volgen van het k*t schema dat je nu volgt. :o

Je zegt zelf dat rust belangerijker is dan trainen, maar met die schema van jou krijgen je spieren echt geen rust.. :(

Ik zou lekker elke spiergroep maar 1 x per week doen.

Nog beter, doe lekker een FULL BODY schema. :) Dat is beter voor als je meerdere keren per week kickbokst.

Groetjengs. :)

FB is ook een goeie optie inderdaad. :)

je moet ff zoeken naar een ander topic over kickbox, ik heb daar een mooi schema geplaatst die op kickbox is gericht;)

Terug
Naar boven