XXL Nutrition

Even voorstellen en een vraagje

Bezoekers in dit topic

muurke1979

Novice
Lid geworden
28 apr 2015
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
79kg
Vetpercentage
28%
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier. Ik zit wel al een tijdje mee te lezen. Sinds een maand ben ik begonnen met een personal trainer en ik heb het boek BFFM bijna uit... echt een super geweldig boek. Sinds twee weken probeer ik dan ook mijn voedingschema's met de richtlijnen van het boek te maken.

Ik ben 35 jaar, 1.72m, weeg nu 78 kg en zit op 27% vetpercentage. Mijn voedingsschema is al een maand 1500 kcal, met onderverdeling 35% e, 40% kh, 25% v.

De eerste vier weken merkte ik wel verschil aan mijn lichaam en ik zag het ook in spiegel, maar op de weegschaal gebeurde niets... ik kwam zelfs bij. Nu sinds twee dagen heb ik het idee dat het ineens "begonnen" is. Sinds een week doe ik ook 4x per week cardio (intensief) en meestal 's morgens, 45 minuten fietsen.

Door een voedingsschema in te vullen van voor de tijd dat ik begon met sporten en schema's kwam ik erachter dat ik toen veel te weinig at (zo'n 1200 kcal), terwijl mijn kcal behoefte 2000 is. Ik denk dus dat ik daarom zo lang heb stil gestaan en zelfs ben bij gekomen en mijn lijf nu pas omschakelt.

Kan ik 1500 kcal blijven eten en daarbij 3x per week KT (fullbody) en 4x cardio van 45 minuten per keer? Het gaat me goed af en ik heb geen behoefte aan meer eten, dus ik denk dat het wel goed zit.

Mijn doel is vetverlies, zichtbare spieren en gewichtsafname.

Supergaaf forum dit! Ik heb al veel gelezen!
 
Welkom,

Ik denk dat je zeker op de goed weg bent.
Een berekening op energiebehoefte is niet super nauwkeurig het houd bijvoorbeeld geen rekening met je metabolisme. Wat per persoon verschilt. Wel geeft het zeker een goede indicatie.

Ik neem aan dat je behoefte is incl activiteitsfactor, dan is 1200kcal inderdaad veelste weinig. Zeker als je daarbij nog zoveel sport. 1500kcal lijkt er meer op en is misschien zelfs nog iets wat laag met het aantal trainingen dat je hebt.

Je moet je inderdaad meer focussen op de spiegel dan op de weegschaal, omdat je beginnend krachtsporter bent kan het zijn dat je wat spieren opbouwt en vet verliest. Spieren wegen meer dan vet dat zou kunnen verklaren waarom je zwaarder bent.

Succes ermee
 
Back
Naar boven