Fitness Seller

Vetpercentage omlaag

Dankjewel voor de reactie Chris,

Ik heb inderdaad jaren ongezond en lui geleefd. Ik ben een anderhalf jaar geleden begonnen met krachttraining zonder dieet. Dit heeft mij steeds meer gemotiveerd en ben van 94kg. naar 85kg gegaan. wel met toename aan spiermassa. Ik begin langzaam een gespierder figuur te krijgen echter blijft het laatste buikvet moeilijk en blijf ik daar een beetje steken. Ik eet heel gezond en heb een hele periode clean gebulkt. Echter ben ik nu op het punt dat ik die laatste vetten kwijt wil. Ik vraag mij alleen af wat dan de beste manier is. 1500kcal p/d, Koolhydraat arm? Fulltime dieeten of enkel 6 dagen p/w?

Ik ga voor het eerst dieeten haha. Het is even wennen
verlaag eerst een met 300kcals ed, en kijk dat dag of 10-12 aan wat er gebeurt.
weeg je dagelijks naakt bij opstaan, zo heb je een weekgem. Als je niet afvalt, verlaag je nogmaals. Je zou ~300g per week moeten verliezen, vaak gaan de 1e weken wat harder omdat je ook meer gaat bewegen.

Ik heb inderdaad jaren ongezond en lui geleefd. Ik ben een anderhalf jaar geleden begonnen met krachttraining zonder dieet. Dit heeft mij steeds meer gemotiveerd en ben van 94kg. naar 85kg gegaan. wel met toename aan spiermassa. Ik begin langzaam een gespierder figuur te krijgen echter blijft het laatste buikvet moeilijk en blijf ik daar een beetje steken. Ik eet heel gezond en heb een hele periode clean gebulkt. Echter ben ik nu op het punt dat ik die laatste vetten kwijt wil. Ik vraag mij alleen af wat dan de beste manier is. 1500kcal p/d, Koolhydraat arm? Fulltime dieeten of enkel 6 dagen p/w?

Hey kerel, succes met afvallen! Fitness moet een lifestyle worden en gezonde voeding hoort daar absoluut bij. Je kan af en toe echt wel genieten met wat je wilt, maar alles met mate zeg ik altijd.

- 10k stappen per dag hou het bij!
- drink 3Liter wat per dag.
- eet clean.
- geen cafeïne na 4 uur beïnvloed je REM slaap.
- verdeel je maaltijden goed.
- niet overdreven laag gaan zitten in je kcal en eet zeker voldoende eiwitten.

Dank jullie wel voor de reacties en tips! ik ga aan de slag

Oh kijk dus een periode een vast aantal kcal inname tijdens clean bulk is al gelukt e.g. 3500kcal per dag?

Wat ik zou doen is om te starten met een schema waarvan je met natte vinger werk denkt dat je 0,5 kg per week van zult afvallen. Dus knal er zelf 1 in elkaar met een macro verdeling die je wel goed lijkt en in de buurt komt van (1gr vet per kg lichaamsgewicht, 1,5+ gr eiwit per kg lichaamsgewicht) met voeding die je eigenlijk altijd al at tijdens die clean bulk (e.g. niet ineens shit gaan eten die je helemaal niet zo lekker vindt).

Ga dit 2 a 3 weken doen en op basis van je resultaten op de weegschaal weet je of je meer over minder moet gaan eten. Dus val je meer af, dan mag je wel wat meer eten, val je niet genoeg af, dan ga je wat minder eten of zul je in de spiegel moeten kijken of je echt wel eerlijk bezig bent. Steeds aanpassen van dat schema op basis van je resultaten. Door dus het verloop goed in de gaten te houden en je eten goed te tracken, zorg je dat je met best wat zekerheid resultaten kan blijven halen mits je (en dit gebeurt heel vaak) niet stiekem meer kcal naar binnen eet.

1. Beginnen met een schema
  2. Tracken & wegen
  3. Na een paar weken gaan meer/minder kcal op basis van de resultaten enzovoorts.
De rest zegt in essentie hetzelfde overigens, maar misschien helpt deze verwoording je ook.

Voeg eens een foto van je huidige fysiek toe?

@dutchman88
Maak even een eigen topic aan voor vragen

Terug
Naar boven